Owoce dla diabetyków

8 owoców o niskiej zawartości węglowodanów

Gabriella - specjalista Tipy.pl
Owoce dla diabetyków
1 z 9
Ciepła pogoda oznacza że na rynku jest dostępnych mnóstwo pysznych owoców, pełnych witamin, minerałów i błonnika. Niestety jeśli masz cukrzycę to musisz je ostrożnie dobierać do planu swojej diety. Kluczem do sukcesu jest trzymanie się ustalonej porcji oraz unikanie owoców w syropie i w puszkach. Większość owoców ma niski indeks glikemiczny (IG) zatem możesz je śmiało jeść. Poniżej przedstawiam 8 świeżych lub mrożonych owoców o najniższej zawartości węglowodanów.
1
jagody
Pełne antyoksydantów jagody

Jeśli lubisz borówki, truskawki, jagody czy poziomki to śmiało - możesz je jeść bez wyrzutów sumienia. Te owoce są pełne antyoksydantów, witamin i błonnika no i oczywiście mają mało węglowodanów. 3/4 szklanki świeżych jagód to tylko 62 kalorie i 16 g węglowodanów. Jagody z jogurtem to wspaniały pomysł na drugie śniadanie lub deser.

2
Wiśnie
Wiśnie zmniejszają stany zapalne

Wiśnie mają małą ilość węglowodanów i niski indeks glikemiczny zatem można śmiało je włączyć do diety diabetyka. 12 słodkich wiśni to 59 kalorii i 14 g węglowodanów. Poza tym według najnowszych badań mają one najmniejszą ilość środków zapalnych ze wszystkich innych owoców. Wiśnie mają również dużo antyoksydantów które zmniejszają ryzyko chorób serca i powstania nowotworów.

3
Brzoskwinie
Brzoskwinie - źródło potasu

Pachnące, soczyste brzoskwinie są przysmakiem lata i mogą być brane pod uwagę w niskowęglowodanowej diecie cukrzycowej. Brzoskwinie zawierają witaminy A i C, potas i błonnik. Możesz je jeść same lub wrzucić do mrożonej herbaty aby nabrała owocowego posmaku. Jeśli chcesz coś przekąsić zrób szybki koktajl ze zmiksowanych brzoskwiń, maślanki, kostek lodu i szczypty cynamonu lub imbiru.

4
Jabłka

Jabłka - źródło błonnika

Słodkie morele o niewielkiej ilości węglowodanów są owocem dojrzewającym latem. Jedna morela ma tylko 17 kalorii i 4 gramy węglowodanów. Co prawda świeże morele zawierają podobną ilość błonnika do większości owoców jednak morele suszone zawierają jej mnóstwo bo aż 10,3 g! W jednej porcji (4 morele) znajduje się 70% dziennego zapotrzebowania na witaminy. Spróbuj zjeść drobno pokrojone morele z płatkami na śniadanie lub dodać ich do sałatki.

5
Jabłko
Jabłka - źródło witamin

Jabłka zawierają mnóstwo witamin i warto przynajmniej jedno mieć zawsze przy sobie. Małe jabłko ma 54 kalorie, 14 g węglowodanów jak również mnóstwo błonnika i witaminy C. Nie obieraj jabłek przed jedzeniem - w skórce jest mnóstwo antyoksydantów.

6
Pomarańcze
Pomarańcze - źródło witaminy C

Jedz jedną pomarańczę dziennie a zaspokoisz dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Pomarańcze zawierają 46 kalorii i 12 g węglowodanów. Są one również źródłem kwasu foliowego i potasu które pomagają w uregulowaniu ciśnienia krwi.

7
Gruszka
Gruszki - źródło potasu i błonnika

Gruszki to owoce niskowęglowodanowe będące źródłem potasu i błonnika. Należy przechowywać je w temperaturze pokojowej lub w lodówce aż będą dojrzałe i gotowe do jedzenia. Gruszki jedz same lub w sałatce ze szpinakiem.

8
Kiwi
Niskowęglowodanowe kiwi

Pyszne i zdrowe kiwi są źródłem przeciwutleniaczy, potasu, błonnika, witaminy C, E, K i wiele innych. Jedno duże kiwi ma około 56 kalorii i 13 g węglowodanów i zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Można je przechowywać w lodówce do 3 tygodni.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

cukrzyca
biała fasola mąka
poziom cukru

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Majka
23.06.2015
Nie wolno unikać owoców i warzyw - unikamy gotowego żarcia gdzie jest pakowana sacharoza, fruktoza sztucznie - kupujemy tylko produkty podstawowe. W jednym dniu jemy jedno jabłko, na drugi dzień jednego banana - nigdy wtedy nie będziemy mieć kłopotu z nadmiarem węglowodanów.
Nie musimy każdego dnia jadać makaronu - ograniczamy i jemy tylko z grubego przemiału itd.