Smażony bakłażan

Jak smażyć bakłażana?

PokaPoka - specjalista Tipy.pl
Smażony bakłażan jest wprost przepyszny. Możesz go panierować w mące, jajku i bułce tartej jednak będzie również dobry jeśli bułkę wymieszasz wcześniej z tartym parmezanem.
P

* 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
* 1 jajko
* Sól
* 1 szklanka bułki tartej
* 1 bakłażan
* Olej roślinny
* Ćwiartka cytryny
* Pół łyżeczki mielonego czosnku
* Pół łyżeczki papryki
* 2 łyżki parmezanu

1
Bakłażana pokrój w plastry o grubości około 1cm. Posyp je solą i odstaw na bok na 30 minut aby sól odciągnęła goryczkę i bakłażany puściły wodę.
2
Bułkę tartą wymieszaj z połową łyżeczki mielonego czosnku, połową łyżeczki papryki i 2 łyżkami parmezanu (ilość przypraw i parmezanu zależy od smaku - możesz podwoić ich ilość jeśli chcesz).
3
Mąkę kukurydzianą, jajko i bułkę tartą z przyprawami przełóż do osobnych miseczek. Jajko ubij widelcem.
4
Po pół godzinie odlej sok z bakłażana i zacznij go panierować. Plastry bakłażana obtocz najpierw w mące, później w jajku i na koniec w bułce tartej z przyprawami.
5
Panierowane plastry bakłażana przełóż na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym i poczekaj kilka minut aby przeschły.
6
Rozgrzej dużą patelnię z łyżeczką oleju. Połóż na nią bakłażana i smaż z obydwu stron na małym ogniu na złoto-brązowy kolor (z każdej strony po około 2-3 minuty). Usmażone bakłażany przełóż na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym aby wchłonął nadmiar tłuszczu.
7
Bakłażany podawaj z ćwiartką cytryny.

Powiązane porady

Szpinak ze śmietaną
Tosty francuskie z serem
smażona mozzarella

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

nick
28.11.2016
dlatego ja dusze na malym ogniu z odronina wody lub soku pomidorowego chwilke plastry baklazana, dopiero dodaje oliwe i nie wypije prawie nic oleju. Ale to nici z tego przepisu wyzej bo bez panierki , Mozna posypac parmezanem jak sie rpzyrumieni i suszonymi kawaleczkami pomidorow i bedzie nawet lepszy. Polecma z dodatkiem odrobiny szpinaku doszonego razem. Smak wyszukany bo lacyz baklazana z pomidorem i szpinakiem oraz dobra (!) oliwa. Pudlo nemozliwe. f9ddMusi byc patelnia ktora nie przywiera.
Aneczkosia
07.08.2012
Brzmi super, ale zastanawiam się, czy bakłażan nie będzie chłonął oleju? Zazwyczaj kiedy ja robię bakłażana cały czas muszę go dolewac, żeby się nie przypalił i potem jest taki okropnie tłusty ;/ Panierka temu zapobiegnie?