Przekąski dla cukrzyków

5 szybkich i prostych przekąsek dla cukrzyków

Gabriella - specjalista Tipy.pl
Małe, regularne przekąski są świetnym sposobem na utrzymanie wysokiego poziomu energii w ciągu całego dnia. Są one ważne szczególnie dla diabetyków, gdyż utrzymują lub szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Zdrowe przekąski są jednak wyzwaniem szczególnie jeśli chcemy coś zjeść poza domem. W takim przypadku najprościej jest przygotowywać sobie je w domu i brać ze sobą na wynos. Poniżej 13 pomysłów na zdrowe przekąski dla osób chorych na cukrzycę.
1
Krakersy pełnoziarniste, winogrona i serek wiejski

Produkty pełnoziarniste bogate w substancje odżywcze, takie jak pszenica, żyto, quinoa itp mogą obniżać poziom cukru i cholesterolu we krwi. Serek wiejski dostarcza białko które stabilizuje poziom cukru we krwi i zaspokaja głód oraz wapń który wzmacnia kości. Kup krakersy jednak upewnij się że ich głównym składnikiem jest pełne ziarno np. pszenica a nie mąka pszenna. Na przekąskę zjedz 2 krakersy, 1/4 szklanki serka wiejskiego light i 1/4 szklanki winogron.

Kalorie: 138, Węglowodany: 21,2 g (7%), błonnik pokarmowy: 1,5 g (6%), cukry 11,9 g.

2
Popcorn domowej roboty
Popcorn domowej roboty

Popcorn ma dużo błonnika i robiony w domu z ziaren kukurydzy stanowi naturalną przekąskę bez żadnych konserwantów czy sztucznych wzmacniaczy smaku. Wlej do głębokiego rondla 1 łyżkę oleju (np rzepakowego), wsyp pół szklanki ziaren kukurydzy i rozprowadź je po całym dnie (warstwa kukurydzy powinna być dość cienka, jeśli będzie gruba to nie ze wszystkich ziaren zrobi się popcorn). Przykryj rondel pokrywką i zwiększ ogień na średni. Co minutę potrząsaj garnkiem tak długo aż popcorn będzie gotowy. Przesyp go do miseczki i dopraw 1/4 łyżeczki soli, 1/4 łyżeczki czosnku, 1/4 łyżeczki ziela angielskiego lub 1 łyżką tartego parmezanu. 1 porcja = 1 szklanka.

Kalorie: 40, Węglowodany: 5,8 g (2%), błonnik pokarmowy: 1,0 g (4%), cukry 0,1 g

3
Jabłka z serem
Jabłka z serem

Owoce są ważną częścią każdej diety, nawet diety dla diabetyków. Dostarczają one błonnika i innych ważnych składników odżywczych. Ważne jest jednak kontrolowanie ilości spożywanych owoców gdyż zawierają one również spore ilości cukrów. Wybieraj zatem te owoce, które mają ich najmniej (jagody, truskawki, poziomki, melon czy jabłka). Ser dostarczy twojemu organizmowi białka które pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi i ogranicza napady głodu jak również dostarcza wapnia które wzmacnia kości. Pokrój jabłko (nie obieraj ze skórki gdyż w niej znajduje się najwięcej witamin i błonnika) na ćwiartki a plasterek sera o obniżonej zawartości tłuszczu na 4 paski. Przykryj paskiem sera każdą ćwiartkę jabłka. 1 porcja = ćwiartka jabłka + 1/4 plastra sera.

4
Sałatka z czarnej fasoli
Sałatka z czarnej fasoli

Czarna fasola jest bogata w błonnik i białko, które pomagają ustabilizować poziom cukru we krwi oraz ograniczyć napady głodu. Błonnik pomaga również obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Pomidory i inne warzywa dostarczają zarówno błonnika jak i innych ważnych witamin i składników odżywczych. Wybierz fasolę w puszce o najmniejszej zawartości soli, przepłucz ją pod bieżącą wodą i odsącz. Przełóż do średniej miseczki, dodaj pół szklanki drobno pokrojonych pomidorów, pół szklanki pokrojonego ogórka, pół szklanki zielonej papryki i 1/4 szklanki pokrojonego w kostkę awokado. Wszystko wymieszaj razem z 2 łyżeczkami świeżego soku z cytryny, 1 zgniecionym ząbkiem czosnku (lub 1/4 łyżeczki czosnku granulowanego), 1/8 łyżeczki soli i 1/8 łyżeczki pieprzu. 1 Porcja to pół szklanki sałatki.

5
Warzywa z dipem jogurtowym
Warzywa z dipem jogurtowym

Surowe warzywa są bogate w minerały, witaminy i enzymy. Jogurt zawiera białko które pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi, ogranicza głód i dostarcza wapnia. Pokrój trochę świeżych warzyw takich jak marchew, seler, czy brokuły w cienkie paski i włóż do szklanki (warzyw powinno być około pół szklanki). Wymieszaj mały jogurt naturalny light z 2 łyżeczkami drobno pokrojonego koperku, 1 łyżeczką soku z cytryny, ⅛ łyżeczki soli i ⅛ świeżo mielonego pieprzu. 1 porcja to pół szklanki świeżych warzyw i 2 łyżki dipu.

Kalorie: 31, Węglowodany: 5,5 g (2% dziennego zapotrzebowania), Błonnik: 1,2 g (5%), cukry: 3,6 g

Strona 1 z 3

Powiązane porady

cukrzyca
cukier
Jak naturalnie obniżyć poziom cukru we krwi?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane