Matka z dzieckiem

Jak zatrzymać laktację zaraz po porodzie?

IdaIda - specjalista Tipy.pl
Czasami z pewnych przyczyn nie możemy karmić dziecka piersią. Przykładowo, cierpisz na przewleką chorobę i musisz brać leki które nie są wskazane dla karmiących matek, twoje dziecko nie dojada i musisz go karmić butelką (a piersi już oczywiście nie chce bo mu mniej smakuje) a może nie masz już po prostu do tego sił. Bez względu na powody masz prawo i możesz zatrzymać laktację zaraz po porodzie.
1
Wizyta u ginekologa

Poproś lekarza aby przepisał ci tabletki na zatrzymanie laktacji (Bromocorn, Bromergon, Dostinex itp). Pamiętaj jednak, że jest to chemia która nie jest obojętna dla zdrowia. Poza tym leków tych nie można przyjmować przy wielu chorobach. Naturalne sposoby opisane poniżej są dużo zdrowsze a równie szybkie i skuteczne.

* Jeśli masz wysokie ciśnienie i musisz zażywać tabletki wówczas zmień je na Dopegyt - są one bezpieczne dla kobiet w ciąży i karmiących piersią.

2
Odciąganie pokarmu

Odciągaj pokarm tak często i w takiej ilości, aby piersi nie bolały i nie były nabrzmiałe. Jak piersi nie będą już boleć to każdego kolejnego dnia odciągaj coraz to mniej pokarmu. Z dnia na dzień będziesz mieć coraz mniej mleka aż laktacja całkowicie się zatrzyma.

3
Masaż

Masuj piersi przynajmniej raz dziennie (podczas prysznica czy balsamowania ciała).

4
Ciepło

Przynajmniej raz dziennie masuj piersi strumieniem bardzo ciepłej wody z prysznica. Na wieczór rób ciepłe okłady na piersi termoforem.

5
Olejek rycynowy

Codziennie smaruj piersi olejkiem rycynowym.

6
Owijanie piersi bandażem

Na noc owijaj piersi bandażem elastycznym i noś dość ciasne staniki.

7
Szałwia

Regularnie pij herbatki z szałwii. Dobrze jest również spożywać świeżą szałwię (można dostać na rynku warzywnym, w niektórych prywatnych warzywniakach, sklepach zielarskich i hipermarketach). Świeżą szałwię dodawaj do sałatek, kanapek itp. Zamiast herbatek możesz zażywać tabletki z szałwią (dostępne w aptekach). Możesz również robić sobie okłady na piersi z szałwii.

Powiązane porady

herbata z liści malin
depresja poporodowa
poród

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane