Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Ćwiczenia > Jak zmotywować się do porannych ćwiczeń?

Jak zmotywować się do porannych ćwiczeń?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Wiedziałaś, że jeśli poćwiczysz rano, będziesz bardziej pobudzona i produktywna w trakcie dnia? Jest wiele korzyści z porannych ćwiczeń jednak rzadko kto jest w stanie zmotywować się tak, żeby pokonać poranną senność i zrezygnować z kilku godzin snu na rzecz aktywności fizycznej. A szkoda, ponieważ poranne ćwiczenia pobudzają metabolizm, nie tylko gwarantując lepsze spalanie kalorii w ciągu dnia, ale i zapobiegając przejadaniu się. Według naukowców najkorzystniejsze efekty przynosi ćwiczenie przed śniadaniem. Jednak jak się zmotywować do porannego biegania czy wizyty na siłowni? Poniżej znajdziesz 10 zagrzewających do boju porad, które na pewno ci w tym pomogą.
1
motywacja do ćwiczeń - krok 1

Odsuń budzik od łóżka


Zamiast spać z budzikiem znajdującym się na wyciągnięcie ręki, umieść go na drugim końcu pokoju. Dzięki temu, gdy budzik zadzwoni, będziesz musiała wstać, żeby go wyłączyć. Gdy już podniesiesz się z łóżka, będzie ci znacznie łatwiej przeciągnąć się, ubrać ciuchy do ćwiczeń i wyjść z domu na poranny jogging, siłownię, rower czy nordic walking. Jeśli alarm twojego budzika jest piosenką, niech będzie to coś z twojej muzycznej listy ćwiczeń. Wprawi cię to w odpowiedni nastrój już z samego rana.

2
motywacja do ćwiczeń - krok 2

Umów się


Towarzysz porannych ćwiczeń to doskonały motywator. Umów się z koleżanką lub kolegą o konkretnej godzinie (6-7 rano) w wybranym przez was miejscu (siłownia, kort tenisowy, basen). Trudniej będzie ci się wycofać wiedząc, że ktoś na ciebie czeka. Nie chcesz przecież być tą osobą, która zaspała lub była zbyt leniwa, żeby podnieść się z łóżka.

3
motywacja do ćwiczeń - krok 3

Nawiąż znajomości na siłowni


Jeśli nie masz nikogo, kto towarzyszyłby ci podczas porannych ćwiczeń, postaraj się nawiązać nowe znajomości a siłowni. Niektóre osoby z pewnością chodzą tam co rano, więc umówienie się z nimi zachęci cię do wstania z łóżka i aktywnego rozpoczęcia dnia. Czynnik społeczny doskonale motywuje do pozytywnych nawyków.

4
motywacja do ćwiczeń - krok 4

Ustal cele


W każdą niedzielę wieczorem ustal plan ćwiczeń na nadchodzący tydzień. Zanotuj np., że w tym tygodniu wstaniesz o 6 rano w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek i przed pracą przebiegniesz 5 km. Traktuj ten grafik jakby był to plan spotkań biznesowych. Motywacja do regularnych porannych ćwiczeń będzie większa, jeśli wszystko sobie zanotujesz. Jeśli wydarzy się coś, co nie pozwoli ci wykonać planu, zanotuj w kalendarzu jaki był tego powód. W późniejszym czasie będziesz mogła przeanalizować taką listę wymówek i wyciągnąć wnioski dotyczące tego jak je przezwyciężyć.

5
motywacja do ćwiczeń - krok 5

Zgraj odpowiednią muzykę na swój odtwarzacz mp3


Muzyka rano to doskonały motywator. Jeśli odpowiednio dobierzesz playlistę, może to wystarczyć, żebyś podniosła się z łóżka. Badania pokazały, że słuchanie muzyki podczas ćwiczeń wywołuje pozytywne myśli i pomaga przezwyciężyć uczucie zmęczenia. Najlepiej włączyć coś w szybkim tempie na początek ćwiczeń, a na koniec zostawić utwór nieco wolniejszy.

6
motywacja do ćwiczeń - krok 6

Przygotuj się wieczór wcześniej


Łatwiej będzie ci zmotywować się do porannych ćwiczeń, jeśli wieczór wcześniej spakujesz cały niezbędny sprzęt i przygotujesz sportowe ubrania. Dzięki temu nie będziesz musiała rano tracić czasu na szukanie stroju. Jest to bardzo ważne, ponieważ o poranku liczy się każda minuta.

7
motywacja do ćwiczeń - krok 7

Wynagrodź sobie swój wysiłek


Jeśli uda ci się zrealizować cel i ćwiczyć godzinę dziennie co rano przez 5 dni, na koniec tygodnia zrób dla siebie coś miłego, np. umów się do kosmetyczki, wybierz do kina, kup nowe ciuchy do ćwiczeń – niech będzie to coś, co najskuteczniej zmotywuje cię do dalszej pracy.

8
motywacja do ćwiczeń - krok 8

Powiedz światu o swoich planach


Dzięki Facebookowi i Twitterowi możesz powiedzieć wszystkim swoim znajomym o planie regularnych porannych ćwiczeń. Umieść swój grafik na Facebooku. Gdy to zrobisz, trudniej będzie ci się poddać. Pochwal się znajomym swoimi sportowymi osiągnięciami. Na pewno zrobi to na nich wrażenie, co dodatkowo zmotywuje cię do dalszych ćwiczeń.

9
motywacja do ćwiczeń - krok 9

Zbyt śpiąca? Daj sobie czas


Z początku może być ci trudno zrezygnować z wyłączenia budzika i zafundowania sobie dłuższej porannej drzemki. Ale po tygodniu lub dwóch twój organizm przystosuje się do porannego wstawania i regularnych ćwiczeń. Będzie ci wówczas znacznie łatwiej wstać rano i udać się np. na siłownie. Gdy ćwiczysz regularnie, lepiej śpisz w nocy. Lepszy sen sprawia, że budzisz się wypoczęta i łatwiej jest ci aktywnie rozpocząć dzień.

10
motywacja do ćwiczeń - krok 10

Jedz bardziej pożywne śniadania


Rano kusi cię przekąszenie czegoś na szybko, np. banana czy garści migdałów, które dodadzą ci energii do porannych ćwiczeń. Jednak po powrocie zafunduj sobie prawdziwe śniadanie – niech będzie ono nagrodą za twój wysiłek. Nie sabotuj wyników ćwiczeń jedząc wielką, tłustą muffinkę lub jajecznicę z bekonem. Postaraj się wcielić zdrowy styl życia także do swoich posiłków. Wybierz płatki owsiane z owocami i orzechami lub jajka z warzywami. Doda ci to energii i sprawi, że będziesz czuć się dobrze i lekko.

Przeczytaj teraz: Jak ćwiczyć skutecznie?
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nie będzie widoczny na stronie
 
milapal7 - 2012-08-18
SSSSSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRR NA PEWNO SKORZYSTAM DZIĘKI PA
Nie wiem jak u was, ale w moim przypadku, kiedy powietrze robi się nieco chłodniejsze, włosy stają się całkowicie...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
 
Zmotywowanie się do ćwiczeń może być bardzo trudne. Jeśli masz z tym problem (tak jak większość ludzi) to przeczytaj...
Jak się zmotywować do ćwiczeń fizycznych?
Zmotywowanie się do ćwiczeń może być bardzo trudne...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.