poranny jogging

Jak zmotywować się do porannych ćwiczeń?·

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
poranny jogging
1 z 11
Wiedziałaś, że jeśli poćwiczysz rano, będziesz bardziej pobudzona i produktywna w trakcie dnia? Jest wiele korzyści z porannych ćwiczeń jednak rzadko kto jest w stanie zmotywować się tak, żeby pokonać poranną senność i zrezygnować z kilku godzin snu na rzecz aktywności fizycznej. A szkoda, ponieważ poranne ćwiczenia pobudzają metabolizm, nie tylko gwarantując lepsze spalanie kalorii w ciągu dnia, ale i zapobiegając przejadaniu się. Według naukowców najkorzystniejsze efekty przynosi ćwiczenie przed śniadaniem. Jednak jak się zmotywować do porannego biegania czy wizyty na siłowni? Poniżej znajdziesz 10 zagrzewających do boju porad, które na pewno ci w tym pomogą.
1
motywacja do ćwiczeń - krok 1
Odsuń budzik od łóżka

Zamiast spać z budzikiem znajdującym się na wyciągnięcie ręki, umieść go na drugim końcu pokoju. Dzięki temu, gdy budzik zadzwoni, będziesz musiała wstać, żeby go wyłączyć. Gdy już podniesiesz się z łóżka, będzie ci znacznie łatwiej przeciągnąć się, ubrać ciuchy do ćwiczeń i wyjść z domu na poranny jogging, siłownię, rower czy nordic walking. Jeśli alarm twojego budzika jest piosenką, niech będzie to coś z twojej muzycznej listy ćwiczeń. Wprawi cię to w odpowiedni nastrój już z samego rana.

2
motywacja do ćwiczeń - krok 2
Umów się

Towarzysz porannych ćwiczeń to doskonały motywator. Umów się z koleżanką lub kolegą o konkretnej godzinie (6-7 rano) w wybranym przez was miejscu (siłownia, kort tenisowy, basen). Trudniej będzie ci się wycofać wiedząc, że ktoś na ciebie czeka. Nie chcesz przecież być tą osobą, która zaspała lub była zbyt leniwa, żeby podnieść się z łóżka.

3
motywacja do ćwiczeń - krok 3
Nawiąż znajomości na siłowni

Jeśli nie masz nikogo, kto towarzyszyłby ci podczas porannych ćwiczeń, postaraj się nawiązać nowe znajomości a siłowni. Niektóre osoby z pewnością chodzą tam co rano, więc umówienie się z nimi zachęci cię do wstania z łóżka i aktywnego rozpoczęcia dnia. Czynnik społeczny doskonale motywuje do pozytywnych nawyków.

4
motywacja do ćwiczeń - krok 4
Ustal cele

W każdą niedzielę wieczorem ustal plan ćwiczeń na nadchodzący tydzień. Zanotuj np., że w tym tygodniu wstaniesz o 6 rano w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek i przed pracą przebiegniesz 5 km. Traktuj ten grafik jakby był to plan spotkań biznesowych. Motywacja do regularnych porannych ćwiczeń będzie większa, jeśli wszystko sobie zanotujesz. Jeśli wydarzy się coś, co nie pozwoli ci wykonać planu, zanotuj w kalendarzu jaki był tego powód. W późniejszym czasie będziesz mogła przeanalizować taką listę wymówek i wyciągnąć wnioski dotyczące tego jak je przezwyciężyć.

5
motywacja do ćwiczeń - krok 5
Zgraj odpowiednią muzykę na swój odtwarzacz mp3

Muzyka rano to doskonały motywator. Jeśli odpowiednio dobierzesz playlistę, może to wystarczyć, żebyś podniosła się z łóżka. Badania pokazały, że słuchanie muzyki podczas ćwiczeń wywołuje pozytywne myśli i pomaga przezwyciężyć uczucie zmęczenia. Najlepiej włączyć coś w szybkim tempie na początek ćwiczeń, a na koniec zostawić utwór nieco wolniejszy.

6
motywacja do ćwiczeń - krok 6
Przygotuj się wieczór wcześniej

Łatwiej będzie ci zmotywować się do porannych ćwiczeń, jeśli wieczór wcześniej spakujesz cały niezbędny sprzęt i przygotujesz sportowe ubrania. Dzięki temu nie będziesz musiała rano tracić czasu na szukanie stroju. Jest to bardzo ważne, ponieważ o poranku liczy się każda minuta.

7
motywacja do ćwiczeń - krok 7
Wynagrodź sobie swój wysiłek

Jeśli uda ci się zrealizować cel i ćwiczyć godzinę dziennie co rano przez 5 dni, na koniec tygodnia zrób dla siebie coś miłego, np. umów się do kosmetyczki, wybierz do kina, kup nowe ciuchy do ćwiczeń – niech będzie to coś, co najskuteczniej zmotywuje cię do dalszej pracy.

8
motywacja do ćwiczeń - krok 8
Powiedz światu o swoich planach

Dzięki Facebookowi i Twitterowi możesz powiedzieć wszystkim swoim znajomym o planie regularnych porannych ćwiczeń. Umieść swój grafik na Facebooku. Gdy to zrobisz, trudniej będzie ci się poddać. Pochwal się znajomym swoimi sportowymi osiągnięciami. Na pewno zrobi to na nich wrażenie, co dodatkowo zmotywuje cię do dalszych ćwiczeń.

9
motywacja do ćwiczeń - krok 9
Zbyt śpiąca? Daj sobie czas

Z początku może być ci trudno zrezygnować z wyłączenia budzika i zafundowania sobie dłuższej porannej drzemki. Ale po tygodniu lub dwóch twój organizm przystosuje się do porannego wstawania i regularnych ćwiczeń. Będzie ci wówczas znacznie łatwiej wstać rano i udać się np. na siłownie. Gdy ćwiczysz regularnie, lepiej śpisz w nocy. Lepszy sen sprawia, że budzisz się wypoczęta i łatwiej jest ci aktywnie rozpocząć dzień.

10
motywacja do ćwiczeń - krok 10
Jedz bardziej pożywne śniadania

Rano kusi cię przekąszenie czegoś na szybko, np. banana czy garści migdałów, które dodadzą ci energii do porannych ćwiczeń. Jednak po powrocie zafunduj sobie prawdziwe śniadanie – niech będzie ono nagrodą za twój wysiłek. Nie sabotuj wyników ćwiczeń jedząc wielką, tłustą muffinkę lub jajecznicę z bekonem. Postaraj się wcielić zdrowy styl życia także do swoich posiłków. Wybierz płatki owsiane z owocami i orzechami lub jajka z warzywami. Doda ci to energii i sprawi, że będziesz czuć się dobrze i lekko.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

ćwiczenia na stepperze
Sześciopak na brzuchu
Mierzenie klatki piersiowej

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

milapal7
18.08.2012
SSSSSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRR NA PEWNO SKORZYSTAM DZIĘKI PA