Karmienie kota

Jak karmić kota?

KociarzKociarz - specjalista Tipy.pl
3
NIEŚWIEŻE MIĘSO - nie wolno dawać kotom

Koty nie powinny jeść nieświeżego mięsa. Większość kotów takiego mięsa po prostu nie zje tylko zagrzebie łapką i popatrzy na Ciebie z wyrzutem jednak jeśli jednak kot je zje wówczas licz się ze sprzątaniem wymiocin i wizytą u weterynarza.

4
KOŚCI - nie wolno dawać kotom

Kości a w szczególności ości i kości drobiowe mogą bardzo zaszkodzić twojemu kotu. Kości drobiowe łamią się na bardzo ostre kawałki i podobnie jak ości mogą poranić gardło, przełyk a nawet ściany żołądka i jelita kota.

5
MIĘSO

Mięso jest podstawą diety każdego kota. Świeże mięso powinno być uprzednio zamrożone na około 3 dni aby zniszczyć wirusy (salmonella i pasożyty). Koty mogą jeść serca. Jedzenie wątroby może prowadzić do zaburzeń chorobowych. Mięso musi być świeże!

6
JAJKA

Jajka mogą bardzo wzbogacić kocią dietę. Kot może jeść jajka na twardo lub surowe żółtko (nie dawać kotom surowego białka!)

« Poprzednia Strona 2 z 3

Powiązane porady

kot
bezdomny pies

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

S.
20.03.2017
BZDURY! Ludzie nie wierzcie w to. Kot NIE może pić mleka, alkoholu, cebuli, słodyczy itd. to FAKT, ale 2-3 w tygodniu POWINIEN dostać mięso surowe, niemrożone, niegotowane, nie poddane jakiejkolwiek obróbce (nie można podawać częściej, gdyż mięso nie zawiera wszystkich witamin, chyba, że karmimy BARFem, czyli mięsem z suplementami). ! Mięso powinno być tłuste, żylaste. To jest bardzo, bardzo zdrowy dodatek do diety!!! A 1-2 razy w tygodniu można dać surowe żółtko jaja - działa świetnie na sierść i zawiera dużo witamin. Kot jest biologicznie przystosowany do trawienia surowego mięsa, salmonella i inne bakterie nie stanowią dla kota ŻADNEGO zagrożenia. :) Natomiast podstawą diety powinna być mokra karma z dużą zawartością mięsa (np. MAC's, Feringa, Catz Finefood - dostępne w internetowych sklepach zoologicznych). Stacjonarnie można kupić Butchers (Tesco, Auchan) - jest to karma średniej jakości, ale jest na pewno lepsza od Whishasa, Felixa, Winstona i innych marketówek, które NIE zawierają mięsa. Pamiętajmy także, żeby nie podawać karmy suchej - uszkadza ona nerki (kot nie przyjmuje odpowiedniej ilości wody) oraz jest najbardziej przetworzonym produktem od którego koty tyją, można podawać ją jako przysmak, ale wtedy także wybierzmy karmę dobrej jakości (Purizon, Acana, Porta21 itd.)
aaa
25.04.2016
Wszyscy się czepiacie składów karm i ilości mięsa zawartego w karmach. ale wszyscy pomijacie, że oprócz mięsa, koty muszą mieć też inne mikroskładniki. I naprawdę nie trafiają do mnie argumenty, że koty z natury są mięsożercami. Kiedyś uważano, że koty powinny pić mleko, a obecnie wszyscy tego zakazują. Tak samo jest z mięsem i karmami. Ja mojego karmię whiskasem - i suchym i mokrym. Kociak jest zdrowy, energiczny, bo ma wszystkie witaminy potrzebne mu do prawidłowego rozwoju. same mięso mu tego nie zapewnientarz
szczypiorek
26.02.2015
"Krowie mleko nie jest przeznaczone dla zwierząt..." świetnie nadaje się za to do podlewania roślinek :)
janas
20.01.2014
mój kot pije mleko i jest wszystko w porządku, nie ma żadnej biegunki ani nic innego!
deliriusz
07.11.2013
Rady typu: podstawą żywienia kota może być sucha karma, są w przełożeniu na "ludzki", człowiek może przeżyć jedząc chipsy i prażoną kukurydzę. Przeżyć tak ale rozwalić sobie żołądek na pewno.
Kot musi jeść świeże mięso w 70% swojej diety, reszta według jego kaprysu.
Wątróbkę, też byle niezbyt często.
Ale lepsza najgorsze odpady od suchej karmy.
ateo
11.03.2013
Mój sierściuch może 3 dni suchej karmy nie ruszyć, wsyśnie sobie jakieś drobne ptactwo i poczeka na mięsko surowe oczywiście. Nie dajmy się zwariować kot jest mięsożercą czy wam się podoba czy nie.
Gara
15.02.2013
Mój kot uwielbia marchewkę. Czy wasze też?
0123adam
08.09.2011
przyjacie człowieka kot ładny szzypki dobry
0123adam
08.09.2011
koty są ładne ale czeba sprzątać po nim śmierdzonce kupy
ewcia
03.12.2010
daj se luzu.. jak zgłodnieje to sam zje..