Karmienie kota

Jak karmić kota?

KociarzKociarz - specjalista Tipy.pl
Karmienie kota wydaje się niezwykle proste jeśli przestrzega się pewnych zasad. Oczywiście najbardziej wskazane są karmy dla kotów jednak wiele osób karmi kota również jedzeniem dla ludzi. Poniżej dowiesz się co szkodzi kotu i czym nie powinieneś go karmić.
1
TUŃCZYK I ŁOSOŚ - mogą powodować uczulenie

Kot może być uczulony na tuńczyka i łososia. Czasem chcemy sprawić prawdziwą ucztę swojemu kotu dając mu tuńczyka czy świeżego łososia. Te ryby mogą jednak mu tylko zaszkodzić. Poza tym ryby mają ostre i cieniutkie ości, które mogą wbić się w gardło lub utkwić w przełyku. Wówczas w najlepszym wypadku kot zwymiotuje, w najgorszym - będziesz musiał pożegnać się na zawsze ze swoim przyjacielem.

2
MLEKO - nie wolno dawać dorosłym kotom

Dorosłe koty nie powinny pić mleka! Istnieje mit, że koty piją mleko jednak to nie prawda. Mleko piją tylko małe kocięta i jest to mleko ich matki a nie krowie. Krowie mleko nie jest przeznaczone dla zwierząt a szczególnie dla kotów ponieważ powoduje biegunkę i inne problemy zdrowotne. Koty powinny pić wyłącznie wodę. Powinna być ona zawsze łatwo dostępna dla kota (szczególnie gdy kot je suchą karmę). Jeśli twój kot uwielbia mimo wszystko mleko dawaj mu mleko skondensowane lub śmietanę.

3
NIEŚWIEŻE MIĘSO - nie wolno dawać kotom

Koty nie powinny jeść nieświeżego mięsa. Większość kotów takiego mięsa po prostu nie zje tylko zagrzebie łapką i popatrzy na Ciebie z wyrzutem jednak jeśli jednak kot je zje wówczas licz się ze sprzątaniem wymiocin i wizytą u weterynarza.

4
KOŚCI - nie wolno dawać kotom

Kości a w szczególności ości i kości drobiowe mogą bardzo zaszkodzić twojemu kotu. Kości drobiowe łamią się na bardzo ostre kawałki i podobnie jak ości mogą poranić gardło, przełyk a nawet ściany żołądka i jelita kota.

5
MIĘSO

Mięso jest podstawą diety każdego kota. Świeże mięso powinno być uprzednio zamrożone na około 3 dni aby zniszczyć wirusy (salmonella i pasożyty). Koty mogą jeść serca. Jedzenie wątroby może prowadzić do zaburzeń chorobowych. Mięso musi być świeże!

6
JAJKA

Jajka mogą bardzo wzbogacić kocią dietę. Kot może jeść jajka na twardo lub surowe żółtko (nie dawać kotom surowego białka!)

7
TRAWA

Koty jedzą trawę (nie jest to żart). Trawa poprawia funkcjonowanie organizmu i reguluje trawienie. Jest ona środkiem wymiotnym pomagającym usunąć z żołądka połkniętą podczas wylizywania sierść. W sklepach zoologicznych można kupić trawę biologiczną dla kotów do wysiania w doniczce. Niektóre koty lubią również podgryzać koperek.

8
SUCHA KARMA

Sucha karma może stanowić podstawę kociej diety pod warunkiem że jest dobrze dobrana. Dla różnych ras kotów istnieją osobne karmy. Sucha karma dodatkowo oczyszcza kocie zęby z nagromadzonego kamienia. Razem z suchą karmą należy podawać zawsze miseczkę wody.

9
MOKRA KARMA

Mokra karma może być dobrym urozmaiceniem diety kota. Należy jednak pamiętać, aby była ona wysokiej jakości.

10
WARZYWA

Warzywa mogą być urozmaiceniem diety. Należy je podawać ugotowane. Kot będzie ci wdzięczny jeśli polejesz je jakimś mięsnym sosem.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

kot
kot je :)
bezdomny pies

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

S.
20.03.2017
BZDURY! Ludzie nie wierzcie w to. Kot NIE może pić mleka, alkoholu, cebuli, słodyczy itd. to FAKT, ale 2-3 w tygodniu POWINIEN dostać mięso surowe, niemrożone, niegotowane, nie poddane jakiejkolwiek obróbce (nie można podawać częściej, gdyż mięso nie zawiera wszystkich witamin, chyba, że karmimy BARFem, czyli mięsem z suplementami). ! Mięso powinno być tłuste, żylaste. To jest bardzo, bardzo zdrowy dodatek do diety!!! A 1-2 razy w tygodniu można dać surowe żółtko jaja - działa świetnie na sierść i zawiera dużo witamin. Kot jest biologicznie przystosowany do trawienia surowego mięsa, salmonella i inne bakterie nie stanowią dla kota ŻADNEGO zagrożenia. :) Natomiast podstawą diety powinna być mokra karma z dużą zawartością mięsa (np. MAC's, Feringa, Catz Finefood - dostępne w internetowych sklepach zoologicznych). Stacjonarnie można kupić Butchers (Tesco, Auchan) - jest to karma średniej jakości, ale jest na pewno lepsza od Whishasa, Felixa, Winstona i innych marketówek, które NIE zawierają mięsa. Pamiętajmy także, żeby nie podawać karmy suchej - uszkadza ona nerki (kot nie przyjmuje odpowiedniej ilości wody) oraz jest najbardziej przetworzonym produktem od którego koty tyją, można podawać ją jako przysmak, ale wtedy także wybierzmy karmę dobrej jakości (Purizon, Acana, Porta21 itd.)
aaa
25.04.2016
Wszyscy się czepiacie składów karm i ilości mięsa zawartego w karmach. ale wszyscy pomijacie, że oprócz mięsa, koty muszą mieć też inne mikroskładniki. I naprawdę nie trafiają do mnie argumenty, że koty z natury są mięsożercami. Kiedyś uważano, że koty powinny pić mleko, a obecnie wszyscy tego zakazują. Tak samo jest z mięsem i karmami. Ja mojego karmię whiskasem - i suchym i mokrym. Kociak jest zdrowy, energiczny, bo ma wszystkie witaminy potrzebne mu do prawidłowego rozwoju. same mięso mu tego nie zapewnientarz
szczypiorek
26.02.2015
"Krowie mleko nie jest przeznaczone dla zwierząt..." świetnie nadaje się za to do podlewania roślinek :)
janas
20.01.2014
mój kot pije mleko i jest wszystko w porządku, nie ma żadnej biegunki ani nic innego!
deliriusz
07.11.2013
Rady typu: podstawą żywienia kota może być sucha karma, są w przełożeniu na "ludzki", człowiek może przeżyć jedząc chipsy i prażoną kukurydzę. Przeżyć tak ale rozwalić sobie żołądek na pewno.
Kot musi jeść świeże mięso w 70% swojej diety, reszta według jego kaprysu.
Wątróbkę, też byle niezbyt często.
Ale lepsza najgorsze odpady od suchej karmy.
ateo
11.03.2013
Mój sierściuch może 3 dni suchej karmy nie ruszyć, wsyśnie sobie jakieś drobne ptactwo i poczeka na mięsko surowe oczywiście. Nie dajmy się zwariować kot jest mięsożercą czy wam się podoba czy nie.
Gara
15.02.2013
Mój kot uwielbia marchewkę. Czy wasze też?
0123adam
08.09.2011
przyjacie człowieka kot ładny szzypki dobry
0123adam
08.09.2011
koty są ładne ale czeba sprzątać po nim śmierdzonce kupy
ewcia
03.12.2010
daj se luzu.. jak zgłodnieje to sam zje..