Domowej roboty ginger ale

Jak zrobić ginger ale?

MagnoliaMagnolia - specjalista Tipy.pl
Ginger ale jest często mylony z piwem imbirowym. Jest to jednak nie piwo, a napój powstały w procesie fermentacji. Ten niesamowity napój powstał prawdopodobnie w USA, bądź jak inni uważają w Kanadzie. Doskonale sprawdza się w upalne dni, ponieważ świetnie chłodzi i orzeźwia. Możecie być pewni, że kiedy raz rozsmakujecie się w tym napoju, już zawsze będziecie do niego wracać. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w jego wykonaniu.
P

* 1 szklanka cukru
* 1-2 łyżki świeżo startego imbiru
* sok z cytryny
* 1/4 łyżeczki drożdży granulowanych
* zimna woda
* 2 plastikowe 2 litrowe butelki z nakrętkami (nie mogą być szklane bo mogą pęknąć)
* tarko

1
Ginger ale - przepis 1
Przygotuj wszystkie składniki.
2
Ginger ale - przepis 2
Ginger ale trzeba zrobić ze świeżego imbiru (dostępny w każdym super i hipermarkecie).
3
Ginger ale - przepis 3
Do 2 litrowej butelki wsyp przez lejek cukier (lejek wyciągnij dopiero przed zakręcaniem butelki).

Uwaga: Nie należy używać szklanych butelek ponieważ ginger ale bardzo mocno fermentuje tworząc szybko wysokie ciśnienie. Szkło nie wytrzyma takiego ciśnienia i może po włożeniu do lodówki eksplodować.
4
Ginger ale - przepis 4
Odmierz 1/4 łyżeczki drożdży granulowanych.
5
Ginger ale - przepis 5
Do butelki wsyp drożdże i potrząśnij aby wymieszały się z cukrem.
6
Ginger ale - przepis 6
Zetrzyj na tarce kawałek korzenia imbiru (na średnich oczkach) aby uzyskać go 1,5 łyżki.
7
Ginger ale - przepis 7
Przełóż imbir do pojemnika z miarką.
8
Ginger ale - przepis 8
Wyciśnij sok z całej cytryny.
9
Ginger ale - przepis 9
Dodaj sok z cytryny do tartego imbiru.
10
Ginger ale - przepis 10
Dobrze wymieszaj sok z cytryny z imbirem.
11
Ginger ale - przepis 11
Sok z cytryny z imbirem przelej do butelki z cukrem i drożdżami.
12
Ginger ale - przepis 12
Wodę wlej do pojemnika w którym była cytryna i imbir. Pomieszaj...
13
Ginger ale - przepis 13
i przelej do butelki. Zakręć i mocno wstrząśnij aby dobrze wymieszać.
14
Ginger ale - przepis 14
Odkręć i dopełnij butelkę aż do szyjki świeżą, chłodną wodą pozostawiając około 1-1,5 cm wolnej przestrzeni. Zakręć nakrętkę. Kilka razy wstrząśnij aby rozpuścić cukier.
15
Ginger ale - przepis 15
Postaw butelkę w ciepłym miejscu na 24-48 godzin (nie pozostawiaj na dłużej w temperaturze pokojowej - butelka musi być twarda i napięta. Jak taka będzie włóż do lodówki. Pozostawienie na dłużej może spowodować że butelka wybuchnie).
16
Ginger ale - przepis 16
Naciśnij butelkę aby sprawdzić czy proces karbonatyzacji dobiegł końca. Jeśli butelkę da się wcisnąć tak jak na zdjęciu to oznacza, że ginger ale nie jest jeszcze gotowy.
17
Jak już butelka będzie na tyle twarda że nie będzie się dało wcisnąć jej palcem (trwa to od 24 do 48 godzin) to włóż ją do lodówki na co najmniej jedną noc, aby się dobrze schłodziła. Odkręć nakrętkę ale tylko troszkę, aby uwolnić ciśnienie (nie chcesz chyba fontanny z ginger ale!).

NOTE: Do not leave the finished ginger ale in a warm place any longer than the time it takes for the bottle to feel hard. Leaving it at room temperature longer than two days, especially in the summer when the temperature is high, can generate enough pressure to explode the bottle! (Speaking from experience here...) Once it is thoroughly chilled, there is little danger of explosion.
18
Jeśli z wierzchu ginger ale pływają kawałki imbiru to przecedź je przez sitko lub przez gazę.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

koktajl ogórkowo-szpinakowy
Sokoterapia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane