tort egipski

Jak zrobić tort egipski?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Nie trzeba być Kleopatrą, żeby docenić uroki tego tortu. Jego największym atutem jest wypełniona kawałkami orzechów i migdałów masa, której kremowo-chrupiąca konsystencja nadaje temu tortowi wyjątkowego charakteru. W połączeniu z herbatnikowym spodem i waniliowym, żółtym kremem otrzymujemy pokusę nie do odparcia. A ty? Dasz się skusić?
P

* Składniki:
* -- herbatnik – proporcje na 1 spód —
* 2 białka jaj
* 2 łyżki cukru
* ½ łyżki mąki
* 40g mielonych orzechów laskowych i/lub migdałów
* --masa waniliowa--
* 10 żółtek jaj
* 10 łyżek cukru
* 5 ½ łyżki mąki
* 2 cukry waniliowe (20g)
* 340 ml mleka
* 170g masła
* --chrupiąca masa orzechowa—
* 500ml bitej śmietany
* 200g + 4 łyżki cukru
* 200ml mleka
* 120g prażonych orzechów laskowych i/lub migdałów, posiekanych

1
Herbatnik

Białka jaj ubij z cukrem na sztywno. Stopniowo zacznij dodawać orzechy laskowe i mąkę, mieszając je tak, by połączyły się z białkiem, ale nie zmniejszyły puszystości ubitej masy. Całość umieść w natłuszczonej tortownicy o średnicy 20 cm. Rozgrzej piekarnik do 170°C i piecz herbatnikowy spód przez około 25 minut. Będziesz potrzebować trzech takich spodów na cały tort.

2
Żółty krem waniliowy

Na małym ogniu gotuj masę powstałą ze zmieszania żółtek jaj, cukru, mąki, cukru waniliowego i mleka. Mieszaj ją ciągle do czasu, aż zrobi się bardzo gęsta. Poczekaj aż ostygnie. W międzyczasie utrzyj masło. Dodaj je do wystudzonego kremu i mieszaj do całkowitego połączenia.

3
Chrupiąca masa orzechowa

Śmietankę Śnieżkę ubij z mlekiem zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Będziesz potrzebować w sumie 500ml bitej śmietany. Cukier roztop w kąpieli parowej. Uważaj, żeby nic się nie wylało, ponieważ grozi to poważnymi poparzeniami. Działaj szybko. Gdy tylko cukier rozpuści się, zdejmij go z ognia i wylej na wyłożoną papierem pergaminowym blachę. Gdy całkowicie ostygnie, oderwij papier i pokrusz cukrowy blok wałkiem do ciasta. Dodaj go do bitej śmietany wraz z posiekanymi orzechami i migdałami.

4
tort egipski
Gotowy tort

Zacznij od herbatnikowego spodu. Na wierzch nałóż około 1/3 żółtego kremu waniliowego, a na niego warstwę chrupiącej masy orzechowej. Następnie powtórz całość jeszcze dwa razy: herbatnik – zółty krem – masa orzechowa. Powinno ci zostać odrobinę żółtego kremu. Pokryj nim boki tortu. Gotowy tort włóż na chwilę do lodówki, by masy nieco stężały. Gdy tak się stanie, delektuj się do woli.

Powiązane porady

Naturalne barwniki
Co zrobić żeby ciasto było dłużej świeże
różyczka na tort

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

biesiada1
30.12.2014
pyszny