ciasto jogurtowe z wiśniami

Jak zrobić ciasto jogurtowe z wiśniami?
ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Jedna godzina. Tyle czasu potrzeba, by przenieść się w inny świat. Świat pachnący wanilią, świeżym ciastem i aromatem soczystych wiśni. Gdy tylko zasmakujesz jogurtowego ciasta z wiśniami, stwierdzisz, że godzina to bardzo niedużo. To zaledwie moment, który warto poświęcić, by dużo dłużej móc delektować się tym przepysznym ciastem. Sprawdź.
P

* 3 jajka
* 1 szklanka jogurtu naturalnego
* 3 szklanki mąki
* 1 ¾ szklanki cukru
* ½ szklanki oleju
* 2 łyżki proszku do pieczenia
* 2 łyżki cukru waniliowego
* 2 szklanki wiśni do ciasta (mogą być mrożone, oczywiście wydrylowane) – nie więcej, żeby ciasto nie opadło

1
Przygotuj wszystkie składniki. Piekarnik rozgrzej do 200°C.
2
Proszek do pieczenia dodaj do mąki i dobrze wymieszaj. Dzięki temu w cieście rozprowadzisz go równomiernie.
3
Wiśnie umieść w osobnej miseczce. Dodaj 2 łyżki mąki i potrząśnij miseczką, żeby wszystkie wiśnie były równomiernie pokryte w mące. To bardzo ważny krok.
4
Mikserem zmieszaj jajka, cukier i cukier waniliowy. Następnie dodaj jogurt i olej. Dobrze wymieszaj całość. Uzyskasz w ten sposób bazę ciasta – gładką, średnio gęstą, przypominającą konsystencją ciasto na muffinki.
5
Dodaj do ciasta wiśnie, delikatnie wmieszaj je w ciasto, tak równomiernie jak to możliwe. Uważaj, żeby podczas rozprowadzania wiśni nie zepsuć konsystencji ciasta.
6
Gotowe ciasto przelej do natłuszczonej lub wyłożonej papierem pergaminowym formy do pieczenia. Włóż je do nagrzanego piekarnika na 30-40 minut lub do czasu, gdy wykałaczka wbita w ciasto po wyjęciu nie będzie sucha.
7
Gotowe ciasto będzie miało piękny, złoty kolor. Po upieczeniu posyp je cukrem pudrem. Jeśli wytrzymasz, poczekaj aż ostygnie. Na zimno smakuje znacznie lepiej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Danuta
09.09.2018
Przepis niedokładnie podany. Co z trzema szklankami mąki.
emilewska
13.07.2016
A mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia (pkt.2 przepisu, zostawic do bożonarodzeniowych przepisów?