ciastka z płynną czekoladą w środku

Jak zrobić ciastko z płynną czekoladą (fondant czekoladowy)?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Ten deser robi wrażenie. W niepozornie wyglądającym czekoladowym ciasteczku znajduje się prawdziwa fontanna płynnej czekolady. Ciasto równie delikatne jak brownie w połączeniu z rozpływającą się w ustach czekoladą daje wprost niesamowity efekt. Gdy go skosztujesz, zrozumiesz czym naprawdę jest czekoladowa rozkosz. Przedstawiam ci przepis na coś, co fachowcy nazywają fondant czekoladowy.
P

* 115g masła + odrobina do natłuszczenia foremek
* 120g dobrej jakości gorzkiej czekolady
* 2 jajka
* 2 żółtka
* ¼ szklanki cukru
* 2 łyżeczki mąki + odrobina do posypania

1
Roztop czekoladę i masło w kąpieli parowej (umieszczając naczynie nad garnkiem z gotującą się wodą). Poczekaj, aż czekolada prawie całkowicie się rozpuści.
2
W międzyczasie ubij razem jajka, żółtka i cukier. Użyj w tym celu trzepaczki lub miksera. Gotowy krem powinien mieć jasny kolor i gęstą konsystencję.
3
Zmieszaj roztopioną czekoladę z masłem. Powinny być dość ciepłe. Wlej do masy krem jajeczny i szybko dodaj mąkę, mieszając jedynie do momentu całkowitego połączenia składników.
4
Natłuść i lekko oprósz mąką cztery duże formy na babeczki (o pojemności 120 ml każda). Strzep nadmiar mąki, a następnie natłuść i posyp je mąką ponownie.
5
Ciasto rozdziel równomiernie na wszystkie foremki.
6
Rozgrzej piekarnik do 225°C. Piecz babeczki przez 6-7 minut. Ich środek będzie dość miękki, ale z zewnątrz ciasto upiecze się.
7
Gotowe ciastka wyłóż na talerz i pozostaw na 10 sekund. Dopiero po tym czasie wydobądź je z foremek. Po prostu oderwij jeden brzeg foremki, a ciastko wysunie się samo.
8
Podawaj natychmiast po upieczeniu. Ciastka muszą być ciepłe.

Powiązane porady

Krem waniliowy
Babeczki panda
babeczki szpinakowe

Komentarze (4)

* Pola wymagane

jaaa
04.08.2015
Najpierw zrobiłam dla testu w papilotkach, które po prostu umieściłam w formie na mufiny;) - wyszły bez problemu! Teraz już tylko muszę lepiej nauczyć się posypywać kokilki, żeby wychodziły całe z miseczki i nie pękały;)
tadaa
25.05.2015
w sztywnych formach będą bezpieczniejsze. Nie wyleją się na boki. Warto przed pieczeniem umieścić nasz deser w zamrażalce przed pieczeniem. Jest to też dobry sposób przechowywania jeśli nie chcemy wszystkiego zjeść tego samego dnia.
jaaa
14.05.2015
Witam,
czy można to zrobić w zwykłych papilotkach czy są potrzebne sztywne formy?
PinkiePie
29.08.2013
Mmm.. pysznie wygląda :) Dziękuję za poradę, na pewno skorzystam.