Ogród w stylu wiejskim

Jak stworzyć ogród w stylu wiejskim?

PrzemekPrzemek - specjalista Tipy.pl
Ogród w stylu wiejskim
1 z 5
Czy szukasz pomysłów na ogród w wiejskim stylu? Dawniej wiejskie ogrody służyły wyłącznie w celu uprawy warzyw i ziół. Ogródek był zlokalizowany bardzo blisko domu a dostęp do niego był prosty i szybki. Kwiaty nie były siane celowo. Same się rozsiewały w przypadkowych miejscach i po prostu rosły. Dzisiejsze ogrody wiejskie są pełne różnorodnych kwiatów, ziół i często również warzyw.
1
Dekoracje w ogrodzie wiejskim
Ogród w stylu wiejskim
Aranżacje ogrodów w stylu wiejskim zmieniają się na przestrzeni lat, jednak w każdym wypadku nie wymagają one większego trudu. Wystarczy niewielki nakład pracy a ogród będzie piękny i kolorowy przez większość miesięcy w roku. Wiejski ogród jest najlepszy dla osób które nie mają czasu na regularne przycinanie kwiatów czy tworzenie perfekcyjnych kwietników.
2
Malwy
Kwiaty w wiejskim ogrodzie
Istnieje kilka rodzajów kwiatów które są mocno związane z tradycyjnymi ogrodami wiejskimi. Są to:
  • Róże, maki, chabry, lwie paszcze, malwy, hosty, rudbekie, piwonie, ostróżki ogrodowe, miechunki, słoneczniki i płomyki wiechowate.
  • Do ogrodu wiejskiego pasują również różnorakie byliny i rośliny jednoroczne.
  • Krzewy, winorośle, murawy kserotermiczne i zioła są również bardzo powszechne w ogrodach rustykalnych.
  • W krajobraz ogrodu wiejskiego świetnie wpasują się również drewniane pergole i kraty.
  • Ogródki wiejskie często są ogrodzone białymi płotkami, po których wspinają się pnącza i winorośle lub służą jako oparcie dla wysokich kwiatów.
3
Kwiaty w butach
Dekoracje w ogrodzie wiejskim
  • Okna wiejskich domów często ozdobione są donicami wypełnionymi kolorowymi kwiatami.
  • Ścieżki ogrodowe zwykle wykonane są z cegieł lub kamieni.
  • Ścianki zrobione z kamieni są świetną ozdobą wiejskich ogrodów.
  • Dobrym pomysłem jest zawieszenie na drzewach domków dla ptaków (najlepiej różnej wielkości i w różnym stylu). Dzięki temu będziesz się cieszyć nie tylko kolorowymi kwiatami ale również pięknym śpiewem ptaków.
  • Do dekoracji wiejskich ogrodów należą również wszelkie przedmioty codziennego użytku jak np. metalowe lampiony, stare rowery z koszykiem wykorzystanym jako kwietnik, kolorowe kalosze.
  • Jako kwietniki mogą służyć również stare drewniane lub kute krzesła.
  • Do dekoracji można wykorzystać również wiadra, konewki, beczki, wanny, bańki na mleko lub cokolwiek innego co może służyć jako schowek lub doniczka na kwiaty.
4
Meble w ogrodzie wiejskim
Meble ogrodowe
Meble ogrodowe w wiejskim stylu to drewniane lub kute ławki z kolorowymi poduszkami na których będzie można usiąść, odpocząć i cieszyć się ogrodem. Może się przydać również kilka stolików na wazony z kwiatami, dzban ze świeżą lemoniadą, lampiony itp.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Domek dla dzieci
Ogród wodny
Ogród feng shui

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

IrkaBiała
07.08.2014
Bardzo podobnie zaaranżowalismy z dziewczyną nasz ogród. Całkiem sporo interesujacych inspiracji znaleźliśmy na fanpage Dekoracja domu. Kilka fajnych dodatków, coś tam zrobilismy sami i efekt jest oszałamijący ;)