żyrafa ze skarpety

Jak zrobić żyrafę ze skarpety?

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
Jeśli lubisz projekty w stylu „zrób to sam” lub masz w domu malucha, który chętnie bierze udział w pacynkowych teatrzykach, proponuję ci wykonanie prostej zabawki – żyrafy. Koszt całego projektu jest niewielki, ponieważ jego najważniejszym elementem jest stara, długa skarpeta. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów i dowiedzieć się jak krok po kroku zrobić przedstawioną na zdjęciu obok żyrafę, zapraszam do lektury.
P

* stara skarpeta (najlepiej długa, beżowa podkolanówka na dorosłą stopę)
* brązowy drucik kreatywny
* dwa brązowe pompony
* dwie sztuki samoprzylepnych oczu do maskotek
* brązowa i czarna farba
* pędzel
* pistolet z klejem na gorąco

1
żyrafa ze skarpety - krok 1
Przygotuj wszystkie elementy. Większość prac związanych z tym projektem będziesz wykonywać ze skarpetką na ręce, dlatego warto jest mieć wszystko pod ręką – drugą.
2
Potnij drucik kreatywny na cztery kawałki: dwa o długości 2,5 cm i dwa o długości 5 cm. Dłuższe kawałki zegnij na pół, żeby uformować uszy. Do jednego końca każdego z krótszych kawałków przyklej za pomocą pistoletu z klejem brązowy pomponik. Będą to „rogi” żyrafy.
3
Przygotuj farby i pędzel. Farby powinny być lekko wodniste, np. akrylowe lub tempera.
4
żyrafa ze skarpety - krok 4
Załóż skarpetę na rękę tak jak pokazano na zdjęciu obok. Kciuk powinien znajdować się w miejscu pięty.
5
żyrafa ze skarpety - krok 5
Pomaluj skarpetę w charakterystyczne dla żyrafy „łatki”. Powinny mieć różną wielkość i kształt. Im bliżej głowy żyrafy, tym łaty powinny być mniejsze. Na końcu namaluj dwie czarne plamki – nos żyrafy (patrz zdjęcie główne).
6
żyrafa ze skarpety - krok 6
Klejem na gorąco przyklej do pyszczka żyrafy oczy, a także rogi i uszy z drucika kreatywnego. Wystarczy odrobina kleju wielkości ziarnka grochu. Oto jak prezentuje się gotowa żyrafa.

Powiązane porady

bransoletka z gumek na palcach
miski z gliny
świeczki - aniołki

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

:D
17.07.2013
moim zdaniem bardzo fajne...ale jeśli szukacie więcej pomysłów na takie zwierzaki i nie tylko to polecam książkę pt.,,Wyszywanki i inne robótki ręczne''
Wikki
08.05.2013
fajne...mozna go tez zszyc srebrna nitka
zenek50zenek
06.02.2013
hahaha fajna