Pizza z cukinii

Jak zrobić pizzę na cieście z cukinii?

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
Dietetyczna i wegetariańska pizza na cieście z cukinii jest wspaniałym urozmaiceniem nudnej diety. Pizzę tą można zrobić na kamieniu do pizzy na grillu lub z kamieniem (jak również bez) w piekarniku. Bardzo dużo smaku nadaje jej świeża bazylia zatem nie należy jej pomijać w przepisie.
P

SKŁADNIKI NA CIASTO: 4 szklanki tartej na tarce cukinii, pół szklanki tartej mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu, 5 łyżek mąki migdałowej, 3 łyżki tartego parmezanu, 1 łyżeczka oregano, pół łyżeczki granulowanego czosnku, szczypta soli, 1 ubite jajko. SKŁADNIKI NA SOS: 1 puszka (400 g) krojonych pomidorów, 1 łyżka oliwy z oliwek, 2 duże rozgniecione ząbki czosnku, pół łyżeczki przyprawy włoskiej, sól i pieprz do smaku. DODATKI NA PIZZĘ: 100 g pokrojonej w kosteczkę mozzarelli, 10-15 dużych liści bazylii.

1
Pizza z cukinii 1
Rozgrzej grilla do 230 stopni C. Zetrzyj na tarce o dużych oczkach lub za pomocą robota kuchennego cukinię.
2
Pizza z cukinii 2
Następnie ją zmiksuj na mniejsze części za pomocą robota lub blendera. Jeśli ich nie masz to możesz posiekać ją nożem.
3
Pizza z cukinii 3
Jak już cukinia będzie drobniutko posiekana odmierz jej 4 szklanki na zrobienie 2 małych pizz.
4
Pizza z cukinii 4
Zmiksowaną cukinię włóż do pojemnika i włóż do mikrofalówki na około 5 minut.
5
Pizza z cukinii 5
Cukinię przełóż na sitko lub na wyłożony gazą garnek aby odcedzić nadmiar soku. Pozostaw ją tam aż całkowicie przestygnie.
6
Pizza z cukinii 6
Teraz zrób sos pomidorowy. Najpierw odcedź pomidory z zalewy.
7
Pizza z cukinii 7
Drobno posiekaj czosnek i go podsmaż na rozgrzanej małej patelni z połową łyżki oliwy.
8
Pizza z cukinii 8
Dodaj odcedzone pomidory i duś na wolnym ogniu aż do czasu kiedy ciasto będzie gotowe (bezpośrednio przed użyciem sosu dodaj drugą połowę oliwy z oliwek i dopraw solą i pieprzem).
9
Pizza z cukinii 9
Jak już cukinia przestygnie odciśnij nadmiar wody i przełóż ją do miski.
10
Pizza z cukinii 10
Dodaj tartą mozzarellę, mąkę migdałową, parmezan, suszone oregano, granulowany czosnek i ubite jajko. Wymieszaj aby wszystkie składniki się dobrze połączyły.
11
Pizza z cukinii 11
Spryskaj blachę do pieczenia oliwą i podziel ciasto cukiniowe na dwie części. Z każdej części zrób kulkę i połóż na blasze
12
Pizza z cukinii 12
Kulki dociśnij dłonią tworząc dwa placki. Uważaj, aby krawędzie placków nie były zbyt cienkie bo mogłyby się wówczas spalić.
13
Pizza z cukinii 13
Piecz ciasto na kamieniu do pizzy (w zamykanym grillu lub w piekarniku) do czasu aż ciasto stwardnieje i zacznie brązowieć (około 12-13 minut).
14
Pizza z cukinii 14
Ciasto możesz piec również w piekarniku bez użycia kamienia do pizzy jednak zajmie to trochę więcej czasu.
15
Pizza z cukinii 15
Na obydwie pizze nałóż sos pomidorowy, liście bazylii i kawałki mozzarelli.
16
Pizza z cukinii 16
Włóż pizzę znów do piekarnika i piecz dopóki ser się nie roztopi (około 3-5 minut).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

pizza z grilla
Pizza czosnkowa
Sos do pizzy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane