Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Rozwój nastolatka > Co jeść aby mieć lepszą pamięć?

Co jeść aby mieć lepszą pamięć?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Chcesz mieć lepszą pamięć? Spożywaj zdrowe jedzenie a będziesz niczym Einstein! Stare powiedzenie mówi “jesteś tym co jesz” i jest ono jak najbardziej prawdziwe. Im lepiej się odżywiamy tym nasz mózg jest zdrowszy i sprawniejszy. Jedz zatem to co najlepsze a polepszysz pamięć i koncentrację jak również zmniejszysz ryzyko wystąpienia w przyszłości demencji i choroby Alzheimera.
1
jedzenie na lepszą pamięć - krok 1
Jagody

Jagody są super zdrowe pod każdym względem. Warto je jeść jak najczęściej! Jedna szklanka jagód dziennie zaspokaja potrzeby odżywcze twojego mózgu. Badania dowodzą, że jagody pomagają chronić mózg przed negatywnymi skutkami stresu przez co pomagają w zmniejszeniu ryzyka wystąpienia demencji i choroby Alzheimera. Lekarze są również zdania, że jagody poprawiają zdolność uczenia się i sprawność manualną. Staraj się zatem każdego ranka dodawać do płatków lub jogurtu garść borówek.
2
jedzenie na lepszą pamięć - krok 2
Migdały

Od dawna już wiadomo, że migdały są wspaniałe dla naszego mózgu. Zawierają one witaminę E, B1, B2, PP oraz potas. Ich jedzenie poprawia pamięć oraz koncentrację dlatego polecane są zarówno dla uczniów, dla osób pracujących umysłowo oraz dla seniorów. Aby nasz mózg odniósł korzyści należy jeść je regularnie aczkolwiek niekoniecznie w dużych ilościach (wystarczy 3-4 migdały dziennie).
3
jedzenie na lepszą pamięć - krok 3
Łosoś

Ryby bogate w kwasy Omega-3 takie jak łosoś są istnym błogosławieństwem dla naszego mózgu. Wykazano, że jedzenie łososia łagodzi stany zapalne mózgu, poprawia jego funkcjonowanie oraz polepsza nastrój. Liczne badania dowiodły, że jedzenie około 10 dkg łososia 2-3 razy w tygodniu zmniejsza ryzyko demencji i choroby Alzheimera.
4
jedzenie na lepszą pamięć - krok 4
Zielona herbata

W porządku - herbatę się pije a nie je. Nie można jej jednak pominąć w tej liście ze względu na jej dobroczynny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Picie 2 filiżanek herbaty dziennie w znaczący sposób zmniejsza wystąpienie zaburzeń poznawczych u osób starszych. Zielona herbata chroni nas również przed wystąpieniem choroby Parkinsona. Badania dowodzą, że picie zielonej herbaty podnosi poziom dopaminy w organizmie co przekłada się na dobry nastrój oraz sprawność mięśni gładkich.
5
jedzenie na lepszą pamięć - krok 5
Gorzka czekolada

Najlepsze na koniec! Jeśli kochasz czekoladę to jest to dla ciebie świetna wiadomość. Najwięcej korzyści przyniesie ci spożywanie około 30 g czekolady dziennie (czyli około ⅓ tabliczki czekolady). Niewielka ilość kofeiny w czekoladzie pomoże ci się skupić i skoncentrować. Duża ilość przeciwutleniaczy przeciwdziała uszkodzeniom w strukturze komórek mózgu i poprawia jego funkcjonowanie. Poza tym gorzka czekolada stymuluje produkcję endorfin co wpływa na polepszenie naszego nastroju.
 2.8/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

gugu - 2015-09-22
a czy krupnik na zoladkach kurzych jest zdrowy?????????
 
Twoja waga nie jest stała? Stale jesteś na różnego rodzaju dietach? Jeśli tak, z pewnością marzysz o tym, aby schudnąć...
Jak efektywnie schudnąć?
Twoja waga nie jest stała? Stale jesteś na różnego rodzaju dietach? Jeśli tak, z...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt