Dżem truskawkowy

Jak zrobić dżem z truskawek?

ralisralis - specjalista Tipy.pl

Jest to jeden z najprostszych przepisów na dżem truskawkowy, bez pektyny czy żelatyny. Dżem jest miękki, łatwo się rozsmarowuje. Smakuje rewelacyjnie i z pewnością posmakuje wszystkim członkom twojej rodziny. Nie ma nic lepszego nich kromka chrupiącego pieczywa posmarowanego tym smakołykiem. Wbrew pozorom nie jest trudny w przygotowaniu. Poniżej znajdziecie szczegółowe wskazówki, które pomogą wam w zrobieniu wyśmienitego dżemu.

P

1 kg świeżych truskawek, 60 dkg cukru, 1/4 szklanki soku z cytryny

1

Truskawki włóż do garnka i ubij tłuczkiem do ziemniaków (ale ich nie miksuj) tak, aby puściły sok. Dodaj do nich cukier i sok z cytryny.

2

Postaw na wolny ogień i mieszaj aż cukier się całkowicie rozpuści. Zwiększ ogień, doprowadź do wrzenia. Gotuj często mieszając aż dżem osiągnie temperaturę 105 stopni C.

3

Przełóż dżem do sterylnych, gorących słoików pozostawiając 1 cm do wieczka i zakręć (niezbyt mocno). Pasteryzuj przez 10 minut. Wyciągnij z gotującej się wody, dokręć zakrętki i postaw do góry dnem do ostygnięcia.

?

Wskazówki

W prosty sposób można sprawdzić czy dżem jest już gotowy. Włóż talerz do zamrażalnika. Po około 10 minutach od czasu zagotowania się owoców z cukrem nałóż na zimny talerz łyżeczkę gorącego dżemu i włóż na minutę do lodówki. Jeśli po przejechaniu palcem po dżemie jego powierzchnia się pomarszczy to znaczy, że jest on już gotowy.

Powiązane porady

oliwa czosnkowa
przetwory
kiszone ogórki

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Ola
20.06.2016
A ja gotuję już godzinę i jest kompot
dorota
08.06.2015
Świetny przepis - cudowny w swojej prostocie.I bez zbędnych dodatków jak paskudna żelatyna. Polecam
M
01.06.2015
Do "zamrażaLki"?? Programy do edycji tekstów zazwyczaj mają opcję sprawdzania pisowni, więc...