Dżem truskawkowy

Jak zrobić dżem z truskawek?

ralisralis - specjalista Tipy.pl

Jest to jeden z najprostszych przepisów na dżem truskawkowy, bez pektyny czy żelatyny. Dżem jest miękki, łatwo się rozsmarowuje. Smakuje rewelacyjnie i z pewnością posmakuje wszystkim członkom twojej rodziny. Nie ma nic lepszego nich kromka chrupiącego pieczywa posmarowanego tym smakołykiem. Wbrew pozorom nie jest trudny w przygotowaniu. Poniżej znajdziecie szczegółowe wskazówki, które pomogą wam w zrobieniu wyśmienitego dżemu.

P

1 kg świeżych truskawek, 60 dkg cukru, 1/4 szklanki soku z cytryny

1

Truskawki włóż do garnka i ubij tłuczkiem do ziemniaków (ale ich nie miksuj) tak, aby puściły sok. Dodaj do nich cukier i sok z cytryny.

2

Postaw na wolny ogień i mieszaj aż cukier się całkowicie rozpuści. Zwiększ ogień, doprowadź do wrzenia. Gotuj często mieszając aż dżem osiągnie temperaturę 105 stopni C.

3

Przełóż dżem do sterylnych, gorących słoików pozostawiając 1 cm do wieczka i zakręć (niezbyt mocno). Pasteryzuj przez 10 minut. Wyciągnij z gotującej się wody, dokręć zakrętki i postaw do góry dnem do ostygnięcia.

?

Wskazówki

W prosty sposób można sprawdzić czy dżem jest już gotowy. Włóż talerz do zamrażalnika. Po około 10 minutach od czasu zagotowania się owoców z cukrem nałóż na zimny talerz łyżeczkę gorącego dżemu i włóż na minutę do lodówki. Jeśli po przejechaniu palcem po dżemie jego powierzchnia się pomarszczy to znaczy, że jest on już gotowy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Ola
20.06.2016
A ja gotuję już godzinę i jest kompot
dorota
08.06.2015
Świetny przepis - cudowny w swojej prostocie.I bez zbędnych dodatków jak paskudna żelatyna. Polecam
M
01.06.2015
Do "zamrażaLki"?? Programy do edycji tekstów zazwyczaj mają opcję sprawdzania pisowni, więc...