Brzozy

Jak sadzić brzozy?
RaviRavi - specjalista Tipy.pl

Brzozy najlepiej sadzić na przełomie września i października, kiedy dni są ciepłe ale już nie upalne. Przyjmą się mimo wszystko nawet wówczas gdy posadzimy je na wiosną czy latem.
1
Stanowisko: Przed zasadzeniem brzozy weź pod uwagę kierunek padania słońca, aby w przyszłości drzewo nie zacieniało okien czy działki (również sąsiadów). Stanowisko powinno być jasne i słoneczne.
2
Gleba: Brzoza nie ma większych wymagań jeśli chodzi o rodzaj ziemi. Najszybciej rośnie na glebie żyznej, jednak poradzi sobie i na piasku czy glinie.
3
Przesadzanie: Jeśli chcesz przesadzić brzozę z nieużytku do swojego ogrodu wówczas wybierz okaz od 0,5 do 1 m wysokości. Większe drzewka mogą się nie przyjąć a nawet jeśli to będą bardzo słabo rosły. Brzozę wykopujemy dopiero późną jesienią lub wczesną wiosną, kiedy nie będzie miała liści. Sadzonka powinna mieć jak największe korzenie zatem należy wykopać ją z jak największą bryłą ziemi. Bryłę zaraz po wykopaniu należy owinąć folią i jak najszybciej przesadzić, aby nie dopuścić do przesuszenia korzeni.
4
Sadzenie: Jeśli masz w ogrodzie ziemię gliniastą to wykop duży dołek zaś wykopaną ziemię zmieszaj z piaskiem. Jeśli ziemia jest piaszczysta wówczas wymieszaj ją z ziemią urodzajną. Dołek powinien być na tyle duży, aby zmieściła się na dnie mieszanka przygotowanej ziemi oraz cała bryła korzeniowa. Przed zasadzeniem wlej do dołka kilka litrów wody. Jeśli chcemy zasadzić kilka brzóz to odległość sadzenia powinna wynosić około 5-7 metrów (odległość zależy od szerokości korony danej odmiany brzozy), jednak może być mniejsza - im mniejsza odległość tym drzewa będą miały cieńsze pnie.
5
Podlewanie: Po zasadzeniu (przesadzeniu) brzozy należy ją często i regularnie podlewać.
6
Przycinanie: Brzoza nie lubi przycinania jednak jeśli chcesz ją formować lub nie chcesz aby wyrosła zbyt wysoka to przycinaj ją wyłącznie w okresie spoczynku wegetacyjnego (najlepiej w styczniu - wówczas brzoza nie będzie płakała). Pamiętaj jednak, że przycinane brzozy nie wyglądają już tak pięknie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane