Dżem z czereśni

Jak zrobić dżem z czereśni?
ralisralis - specjalista Tipy.pl

Dżem jest dobry praktycznie do wszystkiego - do tostów z masłem, do marynaty do żeberek, do glazury do kurczaka, do lodów i deserów. Przepis na około 2 szklanki dżemu.
P

1 kg wydrylowanych czereśni, skórka z 1 cytryny, sok z 2 cytryn, 1,5 - 1,75 szklanki cukru

1
Wydrylowane czereśnie
Czereśnie przełóż na sitko i wypłucz w zimnej wodzie a następnie wydryluj. Po wydrylowaniu czereśni powinien być 1 kg.
2
Robienie dżemu 2
Podziel czereśnie na pół. Połowę z nich drobno posiekaj. Wszystkie czereśnie włóż do średniego rondelka z grubym dnem.
3
Robienie dżemu z czereśni 3
Do czereśni dodaj startą na tarce skórkę jednej cytryny oraz świeżo wyciśnięty sok z dwóch cytryn. Wszystko dobrze wymieszaj.
4
Dżem z czereśni 4
Postaw garnek na średnim ogniu. Po kilku minutach gotowania owoce powinny zacząć puszczać sok. Wymieszaj całość i zmniejsz ogień na mały. Duś czereśnie przez 15-20 minut aż będą miękkie.
5
Dżem z czereśni 5
Dodaj cukier i dobrze wymieszaj aby się całkowicie rozpuścił. Zwiększ ogień i zagotuj. Gotuj bez przykrycia przez kolejne 6-8 minut.
6
Dżem z czereśni 6
Dżem zacznie pomału gęstnieć. Powinien być on tak gęsty, aby podczas mieszania było widać dno garnka.
7
Robienie dżemu z czereśni 7
Zanurz w gotującym się dżemie tył metalowej łyżki. Dżem powinien się do niej przykleić. Nałóż na talerzyk łyżkę dżemu i włóż do lodówki na kilka minut. Jak dżem się schłodzi dotknij jego powierzchnię palcem i go "pogłaszcz". Powierzchnia powinna się pomarszczyć.
8
Dżem z czereśni
Dżem teraz możesz schłodzić, włożyć do pojemnika, przykryć i schować do lodówki. Możesz również przełożyć do sterylnych, gorących słoików i zapasteryzować.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Fo
15.07.2013
Czy chodziło o cukier żelujący? zwykły nic nie zdziałał dżem rzadki jak kompot :(