Muszki owocówki

4 sposoby na muszki owocówki

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
Muszki owocówki
1 z 5
Muszki owocówki pojawiają się zwykle w większych ilościach latem i jesienią. Przyciąga je zapach fermentacji - mogą to być zatem nadpsute lub nadgryzione owoce czy nieumyty kieliszek po winie na których muszki składają swoje jaja. Owady te bardzo bardzo szybko się rozmnażają. Samica jest w stanie złożyć dziennie nawet 60 jaj z których po 10 dniach wyrasta dorosły, zdolny do rozpłodu owad. Muszki owocówki żyją od 26 do 33 dni. Największy problem z ich występowaniem jest w pobliżu sadów i ogrodów (fermentujące owoce, kompost).
1
sprzątanie kuchni
Pozbądź się jaj oraz potencjalnych miejsc do ich składania
Pierwsze co należy zrobić to zlikwidować wszystkie jaja muszek owocówek. Jeśli tego nie zrobimy to larwy się przepoczwarzą a z kokonów wyjdą dorosłe muszki – wówczas będziemy mieć jeszcze większy problem. Muszki owocówki przyciąga zapach fermentacji zatem musimy pozbyć się wszystkiego co fermentuje.

  • Wyrzuć z domu wszystkie nadpsute owoce, przekrojone na pół cytryny, skórki pomarańczowe itd.
  • Umyj wszystkie naczynia – możliwe, że muszki przyciąga nieumyta szklanka po soku, kieliszek po winie, wazon z wodą w której stały cięte kwiaty.
  • Umyj blaty i pojemniki takie jak pojemnik na owoce, półki i uszczelki w lodówce, koszyki i miski na owoce, blat stołu oraz podłogę.
  • Wyrzuć śmieci i dokładnie umyj kosz oraz miejsce w którym on stoi.
  • Upewnij się, że butelka z octem jest szczelnie zamknięta. Jeśli szyjka jest oblana octem to ją umyj.
2
odkurzanie
Włącz odkurzacz i odkurz nim wszystkie muszki
Może to potrwać dłuższy okres czasu, ale im mniej dorosłych muszek tym mniej jaj. Jeśli nie wytępisz wszystkich dorosłych owadów to będą nadal składać jaja i się rozmnażać (wystarczy że nie umyjesz skrawka dywanu na który ktoś wylał odrobinę wina). Prawdopodobnie nie uda ci się odkurzyć wszystkich muszek za jednym razem. Zapamiętaj jednak miejsca w których było ich najwięcej (np. przy zlewie, przy koszu na śmieci, koło lodówki, koło kwiatka itp) i za godzinkę wróć w te miejsca z odkurzaczem.
3
przekrojona cytryna
Zrób pułapkę
Jeśli muszki są w całym domu wówczas możesz zrobić na nie pułapkę (np. szklanka z kilkoma łyżkami octu lub wina, przekrojona na pół cytryna), poczekać około godzinę i je odkurzyć.
4
krojenie pomidorów
Zabezpiecz się przed ponownym pojawieniem się muszek
Aby zapobiec ponownemu pojawieniu się muszek przeglądnij wszystkie owoce i je zabezpiecz. Przekrojone na pół cytryny i niedojedzone pomidory przechowuj w specjalnych pojemnikach. Śmieci wyrzucaj częściej niż raz w tygodniu. Jeśli robisz w domu wino wówczas przenieś je do piwnicy lub jeśli nie masz takiej możliwości to umieść koło butki kilka lepów na owady.
?

Wskazówki
* Nie martw się – najgorszy sezon na muszki owocówki to jesień. Jak przyjdzie zima to po muszkach nie będzie już ani śladu.

* Jeśli masz akwarium to możesz wykorzystać muszki owocówki jako pokarm dla rybek.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

udrażnianie zlewu
usuwanie etykiet
lodówka

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Henryk
15.10.2017
Ja mam następujący sposób na muszki owocówki.Wszystkie resztki owoców wkładam do plastikowego wiaderka po ogórkach,czy sałatce - obojętnie po czym i zamykam pokrywką. Jak się uzbiera do pełnego, wyrzucam zawartość do śmietnika przed blokiem i po umyciu wiaderka ponownie zbieram te odpadki.
Sia
08.03.2017
My mamy muszki ( jakieś 50+ sztuk) już przez całą zimę z nimi walczę. Umyłam cały dom,wyrzuciłam wszystko,wciągnełam do odkurzacza. Zapomnij po 2-3 dniach znowu cała chmara.... ja już mam dość :/
wiesieksm
21.11.2016
Nie wiem czy można przynieść jaja muszek, czy nie? Jednak na pewno NIGDY ICH NIE WIDZIAŁEM (muszek oczywiście) jak nie było w pobliżu niczego zgniłego lub nadpsutego!
Mycie owoców przed jedzeniem jak najbardziej polecam! Walczącym z muszkami polecam mój wcześniejszy wpis i pozdrawiam, nie walczących też zresztą!
Ola
14.11.2016
NAet jak się ma w domu porządek to można przynieść jaja muszek ze sklepu kupując owoce czy warzywa. pomidory powinno się trzymać w temp. pokojowej , mają wtedy najlepszy smak, bananów też nie powinno się trzymać w lodówce. wg mnie to wojna z wiatrakami, ale zawsze warto powalczyć. mnie muszki nie przeszkadzją , ale wkurzają mnie obsrane przez muszki okna w kuchni i salonie , brrrr. a owoce i warzywa zawsze myję przed zjedzeniem.
wiesieksm
02.11.2016
Co wy znowu z tymi muszkami problem robicie? Muszki pojawiają się tylko, jeżeli są nadpsute owoce lub nadpsute jedzenie! Nie trzymajcie niczego zgniłego i utrzymujcie porządek, a nie będziecie musieli tracić czasu na beznadziejną zresztą walkę z muszkami. Jak je wybijecie, a nie zrobicie porządku, za chwilę będzie następna gromada muszek! Tam gdzie nie było żadnej zgnilizny jakoś nie pojawiały się nigdy, ani jednej nie widziałem. Najlepiej zostawić mikstury w spokoju i utrzymywać porządek.
Danuta
02.05.2016
Dobrym sposobem na owocówki jest mały podręczny odkurzacz. Niewielka część cytryny położona na kuchennym blacie i po kilkunastu sekundach cytryna jest oblepiona owocówkami. I tu sprawdza się akumulatorowy niewielki odkurzacz. Kilka razy dziennie odkurzyć i owadów nie ma.
eee
03.03.2016
Dlaczego na zdjęciu jest imigrant? Czy wszedzie musza byc ciemni? Żyjemy w Polsce!
Arek
21.09.2015
Sposób z naczyniem i folią nie działa, próbowałem dwa razy (drugi raz s super małymi dziurkami) Muszki owszem wlatują do naczynia - wieczorem było ich w nim sporo, ale rano zostało tylko kilka, zresztą sam widziałem jak jedna znalazła wyjście przez dziurkę.
Nicka
08.09.2015
Odkryłam przez przypadek na nie sposob!!!! Przypalilam garnek z owsianka, zalalam woda z plynem do naczyn, zrobilo sie duuuuzo piany. Po pol dnia patrze a one wdzystkie utopily sie same w tej pianie.!!!:))) nie ma ani jesnej zywej!!!! Hurrra!!!
Patrycja
09.12.2014
Nie muszki owocówki, tylko WYWILŻNA KARŁOWATA!!!!