Muszki owocówki

4 sposoby na muszki owocówki

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
Muszki owocówki
1 z 5

Muszki owocówki pojawiają się zwykle w większych ilościach latem i jesienią. Przyciąga je zapach fermentacji - mogą to być zatem nadpsute lub nadgryzione owoce czy nieumyty kieliszek po winie na których muszki składają swoje jaja. Owady te bardzo bardzo szybko się rozmnażają. Samica jest w stanie złożyć dziennie nawet 60 jaj z których po 10 dniach wyrasta dorosły, zdolny do rozpłodu owad. Muszki owocówki żyją od 26 do 33 dni. Największy problem z ich występowaniem jest w pobliżu sadów i ogrodów (fermentujące owoce, kompost).

1
sprzątanie kuchni

Pozbądź się jaj oraz potencjalnych miejsc do ich składania

Pierwsze co należy zrobić to zlikwidować wszystkie jaja muszek owocówek. Jeśli tego nie zrobimy to larwy się przepoczwarzą a z kokonów wyjdą dorosłe muszki – wówczas będziemy mieć jeszcze większy problem. Muszki owocówki przyciąga zapach fermentacji zatem musimy pozbyć się wszystkiego co fermentuje.

  • Wyrzuć z domu wszystkie nadpsute owoce, przekrojone na pół cytryny, skórki pomarańczowe itd.

  • Umyj wszystkie naczynia – możliwe, że muszki przyciąga nieumyta szklanka po soku, kieliszek po winie, wazon z wodą w której stały cięte kwiaty.

  • Umyj blaty i pojemniki takie jak pojemnik na owoce, półki i uszczelki w lodówce, koszyki i miski na owoce, blat stołu oraz podłogę.

  • Wyrzuć śmieci i dokładnie umyj kosz oraz miejsce w którym on stoi.

  • Upewnij się, że butelka z octem jest szczelnie zamknięta. Jeśli szyjka jest oblana octem to ją umyj.

2
odkurzanie

Włącz odkurzacz i odkurz nim wszystkie muszki

Może to potrwać dłuższy okres czasu, ale im mniej dorosłych muszek tym mniej jaj. Jeśli nie wytępisz wszystkich dorosłych owadów to będą nadal składać jaja i się rozmnażać (wystarczy że nie umyjesz skrawka dywanu na który ktoś wylał odrobinę wina). Prawdopodobnie nie uda ci się odkurzyć wszystkich muszek za jednym razem. Zapamiętaj jednak miejsca w których było ich najwięcej (np. przy zlewie, przy koszu na śmieci, koło lodówki, koło kwiatka itp) i za godzinkę wróć w te miejsca z odkurzaczem.

3
przekrojona cytryna

Zrób pułapkę

Jeśli muszki są w całym domu wówczas możesz zrobić na nie pułapkę (np. szklanka z kilkoma łyżkami octu lub wina, przekrojona na pół cytryna), poczekać około godzinę i je odkurzyć.

4
art/2012/14336_94418_big.jpg

Zabezpiecz się przed ponownym pojawieniem się muszek

Aby zapobiec ponownemu pojawieniu się muszek przeglądnij wszystkie owoce i je zabezpiecz. Przekrojone na pół cytryny i niedojedzone pomidory przechowuj w specjalnych pojemnikach. Śmieci wyrzucaj częściej niż raz w tygodniu. Jeśli robisz w domu wino wówczas przenieś je do piwnicy lub jeśli nie masz takiej możliwości to umieść koło butki kilka lepów na owady.

?

Wskazówki

* Nie martw się – najgorszy sezon na muszki owocówki to jesień. Jak przyjdzie zima to po muszkach nie będzie już ani śladu.

* Jeśli masz akwarium to możesz wykorzystać muszki owocówki jako pokarm dla rybek.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (23)

* Pola wymagane

lukasz
20.10.2018
wszystkie te metody usuwają owocówki, ale nie likwidują problemu ... Kurde czytam wszędzie o domowych sposobach typu ocet i płyn do naczyń itp.. i jasne - to działa, bo widzę masę trupów.. ALE owocówki są nadal!!!! Latają mi pojedyncze w łazience, pokoju nawet, gdzie nie ma owoców na oknie, człowiek
nic
31.08.2018
Dziwna rada "odkurzyć muszki" tzn mam im skrzydełka odkurzyć? Przecież przy fruwaniu powinny im się otrzepywać.
dpt
19.08.2018
nie rozumiem po co odkurzać. Przygotować wiadro z pokrywka lub worek na śmieci, na dnie umieścić obierki z owoców, a jeśli się zgromadza, zamknąć, zawiązać i wyrzucać. Nie potrzebują nic zgniłego, obierane gruszki, owoce, przejrzałe owoce, pomidory, wiele. Nie ruszają ciastek herbatników z cukrem.
Jakub
03.08.2018
Tego typu owady w sekundę pojawiają się, jak tylko w pobliżu są jakieś owoce. Dlatego najlepiej od razu postawić pułapkę na muszki owocówki. Bardzo skutecznie je wyłapuje. W sumie jak do tej pory okazała się najskuteczniejsza.
halina
29.05.2018
Muszki trzeba wciągnąć odkurzaczem ale dopiero wieczorem jak wszystkie usiądą na suficie, nie uciekają i odkurzacz wszystkie zbierze
driusz1247
14.11.2017
Ja pozbywam się muszek owocówek za pomocą piwa. Wlewam pół szklanki piwa i pozostawiam na kilka godzin. Pomaga w ten sposób pozbywam się owocówek od 2 lat polecam
driusz1247
14.11.2017
Kasia
28.10.2017
PUŁAPKA która działa – SPRAWDZONE!!!!!
Do słoika, miski czy kubka nalej octu jabłkowego lub umieść na dnie nadgniły owoc, nalej wodę tak aby owoc częściowo z niej wystawał, na koniec dolej trochę płynu do naczyń. Całość nakryj folią spożywczą i zrób kilka dziurek tak aby muszki mogły wejść do środka
Henryk
15.10.2017
Ja mam następujący sposób na muszki owocówki.Wszystkie resztki owoców wkładam do plastikowego wiaderka po ogórkach,czy sałatce - obojętnie po czym i zamykam pokrywką. Jak się uzbiera do pełnego, wyrzucam zawartość do śmietnika przed blokiem i po umyciu wiaderka ponownie zbieram te odpadki.
Sia
08.03.2017
My mamy muszki ( jakieś 50+ sztuk) już przez całą zimę z nimi walczę. Umyłam cały dom,wyrzuciłam wszystko,wciągnełam do odkurzacza. Zapomnij po 2-3 dniach znowu cała chmara.... ja już mam dość :/