seks po porodzie

Jak wrócić do życia seksualnego po porodzie?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Urodziłaś dziecko, minęło już trochę czasu, ale odczuwasz strach przed pierwszym stosunkiem po porodzie? Poniżej znajdziesz przydatne wskazówki jak bez stresu odbyć ten kolejny "pierwszy raz".
1
Nawilżenie. Jeżeli karmisz piersią możesz mieć obniżony poziom hormonów w okresie poporodowym, co może spowodować suchość w pochwie i bolesność przy stosunku. Najlepiej użyć kremów, żelów nawilżających dostępnych w aptekach i stosować je aż do czasu dopóki powróci twoja własna wydzielina. Stosowanie środków nawilżających zmniejszy ból oraz może zwiększyć przyjemne doznania.
2
Używaj leków jeżeli czujesz ból i dyskomfort. Lekarz prowadzący może zaproponować ci leki z zawartością estrogenu w kremie, które zmniejszą ból i tkliwość. Albo sama zapytaj go o taki lek.
3
Rozgrzewka. Mimo iż masz mniej czasu niż przed urodzeniem dziecka, nie zapominaj o grze wstępnej. Jest ona jak przystawka, która pobudzi twój apetyt na posiłek główny. Upajaj się długą grą wstępną.
4
Rozluźnienie. Zastosuj techniki relaksacyjne, weź z partnerem razem prysznic, poproś o masaż, albo wybierz inną formę zajęć we dwoje które pozwolą ci się odprężyć. Możesz wypić lampkę wina, gdy nie karmisz piersią (a nawet jeśli karmisz ale jesteś tuż po karmieniu a do następnego masz jeszcze sporo czasu). Pamiętaj że ma to być lampka a nie pół butelki. Nadmiar alkoholu tłumi pożądanie i obniża jakość współżycia.
5
Zadbaj o nastrój. Przyćmione światło, zapachowe świeczki sprawią że poczujesz się znacznie lepiej, swobodniej, nawet teraz gdy nie powróciłaś do swojej dawnej figury. Światło świecy nadaje skórze pięknego koloru, a poza tym twój partner nie będzie zwracał uwagi na twoje cielesne niedoskonałości tak jak ci się wydaje. Włącz nastrojową muzykę i wyłącz telefon.
6
Różne pozycje. Pozycja kobieta na mężczyźnie, albo bok do boku pozwalają na większą kontrolę penetracji i zmniejszają możliwość nacisku na okolice krocza – nacięcia, czy blizny po cesarskim cięciu. Poszukaj pozycji najbardziej komfortowej dla siebie.
7
Inne sposoby zaspokajania pożądania. Jeśli stosunek płciowy nie sprawia ci mimo wszystko jeszcze przyjemności, poszukaj zaspokojenia wzajemnych potrzeb we wzajemnym stymulowaniu narządów płciowych lub w seksie oralnym. Gdy jesteście zmęczeni całym dniem i nie macie ochoty na fizyczną aktywność, poszukajcie przyjemności w zwykłym byciu blisko, przytuleniu się do siebie. Leżenie razem w łóżku, całowanie się, pieszczenie nie zawsze musi prowadzić do stosunku płciowego, natomiast może dać wiele przyjemności psychicznej i poczucia bliskości i miłości.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

fancy
19.01.2011
interesujący ten laser. Ja wiem że po porodzie dobrze jest zadbać z powrotem o swoje mięśnie kegla, które mają znaczny udział w stosunku. By połączyć przyjemne z pożytecznym można ćwiczyć przy użyciu kulek gejszy. Najlepsze są te silikonowe, jak te z Fun Factory. Ważne by były również dobrze wyprofilowane :)
krokodyl
18.01.2011
Większość kobiet po porodzie skarży się na pogorszenie pożycia intymnego. Nawet jeśli uda się im z tym uporać to pozostaje jeszcze kwestia braku satysfakcji, która towarzyszy tego typu zbliżeniom. Zawsze można wtedy skorzystać z ladylaser, urządzenia które biostymuluje narządy kobieca przez co orgazm jest u niej możliwy