alkohol na diecie

Jaki alkohol ma najmniej kalorii?

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
alkohol na diecie
1 z 6
Kluczem do zdrowego stylu życia jest umiarkowanie. Mimo iż na co dzień możesz przestrzegać nawet najbardziej rygorystycznej diety, zdarzają się okazje, gdy wzniesienie toastu jest konieczne lub po prostu nachodzi cię na to ochota. O ile alkohol nie ma tłuszczu i ma niską zawartość węglowodanów, nie możesz zapominać o tym, że kalorie, które dostarcza twojemu organizmowi również liczą się w diecie. Alkohol i dieta nie współgrają ze sobą. Organizm najpierw przetwarza alkohol, magazynując pozostałe węglowodany i tłuszcze w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej. Jeśli już decydujesz się na drinka, musisz wiedzieć, że nie wszystkie alkohole zajmują tę samą pozycję na skali kaloryczności. Poniżej znajdziesz krótki przewodnik po różnych rodzajach alkoholi, który pomoże ci wybrać te najmniej kaloryczne.
1
wino
Wino - najbardziej sprzyjający diecie wybór

Wino jest najmniej kalorycznym alkoholem, zawiera średnio 20 kcal na 30 ml. Zatem każdy kieliszek wina o pojemności 150 ml będzie zawierał 100 kcal trunku bez cholesterolu, soli czy tłuszczu. Jest to prawdziwe zarówno dla wina czerwonego, jak i białego, począwszy od merlota aż po chardonnay. Słodkie wino typu sherry ma nieco więcej, bo 32 kcal na 30 ml, ale podaje się je w mniejszych kieliszkach, zazwyczaj po posiłku.

Oto więcej informacji o poszczególnych odmianach:
• Chardonnay (wino białe) – w 30 ml: 20 kcal, 0,4g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 2g węglowodanów
• Pinot Grigio (wino białe) – w 30 ml: 20 kcal, 0,4g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 2g węglowodanów
• Zinfandel (wino białe) – w 30 ml: 20 kcal, 0,4g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 2g węglowodanów
• Cabernet Sauvignon (wino czerwone) - w 30 ml: 20 kcal, 0,8g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 4g węglowodanów
• Merlot (wino czerwone) - w 30 ml: 20 kcal, 0,8g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 4g węglowodanów
2
whisky
Alkohole wysokoprocentowe – ostrożnie na diecie

Alkohole wysokoprocentowe zawierają więcej kalorii w 30 ml niż wino i często miesza się je z napojami gazowanymi, co jeszcze bardziej zwiększa ilość kalorii w drinku. Jeśli już decydujesz się na drinka z jednym z tych alkoholi, rozcieńcz go niekaloryczną wodą gazowaną lub dietetycznym tonikiem. Jeden drink będzie zawierać około 45 ml wysokoprocentowego alkoholu. Tyle samo alkoholu znajdziesz w kieliszku typu „shot.

Oto wartość odżywcza niektórych popularnych alkoholi wysokoprocentowych:
• Wermut – w 30 ml: 32 kcal, 0,2g węglowodanów; w 45 ml: 64 kcal, 0,4g węglowodanów
• Rum kokosowy (np. Malibu) – w 30 ml: 51 kcal, 5,3g węglowodanów; w 45 ml: 77 kcal, 8g węglowodanów
• Gin Beefeater – w 30 ml: 65 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 98 kcal, 0g węglowodanów
• Whiskey żytnia (rye whiskey) - w 30 ml: 69 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 0g węglowodanów
• Whisky żytnia (rye whiskey) - w 30 ml: 69 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 0g węglowodanów
• Szkocka whisky (scotch whiskey) - w 30 ml: 69 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 0g węglowodanów
• Biały rum - w 30 ml: 69 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 0g węglowodanów
• Wódka - w 30 ml: 69 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 0g węglowodanów
• Koniak - w 30 ml: 69 kcal, 2g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 3g węglowodanów
• Tequila - w 30 ml: 69 kcal, 5,3g węglowodanów; w 45 ml: 104 kcal, 8g węglowodanów
• Gin Gilbey’s - w 30 ml: 79 kcal, 0g węglowodanów; w 45 ml: 119 kcal, 0g węglowodanów
3
piwo
Piwo – pij z rozsądkiem

Piwo to drugi w kolejności dobry wybór dla osób będących na diecie, pod warunkiem, że wystarczy nam jeden mały kufel. Piwo zawiera około 150 kcal w małej (poj. 330 ml), a 225 kcal w dużej (poj. 500 ml) porcji.

Wartości odżywcze poszczególnych typów piw przedstawiają się następująco:
• Piwo niskokaloryczne (light) – w 30 ml: 9 kcal, 0,5g węglowodanów, w 330 ml: 108 kcal, 6g węglowodanów
• Piwo beczkowe - w 30 ml: 12 kcal, 1,1g węglowodanów, w 330 ml: 144 kcal, 13,2g węglowodanów
• Piwo typu lager (dolnej fermentacji, jasne) - w 30 ml: 14 kcal, 1,1g węglowodanów, w 330 ml: 168 kcal, 13,2g węglowodanów
• Piwo typu ale (górna fermentacja, ciemne) - w 30 ml: 18 kcal, 1,1g węglowodanów, w 330 ml: 216 kcal, 13,2g węglowodanów
4
likiery
Likiery – małe, ale kaloryczne

Likiery można spożywać samodzielnie, z lodem, kawą lub zmieszane ze śmietanką lub innymi dodatkami. Dodatki te zwiększają ilość kalorii i zawartość tłuszczu w drinku. Niezależnie od tego czy pijesz likier samodzielnie czy w koktajlu,jedna porcja to 45 ml. Mimo iż likiery stanowią najsmaczniejszy rodzaj alkoholu, są najbardziej kaloryczne i delektować się nimi należy jedynie od czasu do czasu.

Wartości odżywcze popularnych likierów przedstawiają się następująco:
• Likier czekoladowy – w 30 ml: 103 kcal, 11g węglowodanów; w 45 ml: 155 kcal, 17g węglowodanów
• Likier miętowy – w 30 ml: 103 kcal, 11g węglowodanów; w 45 ml: 155 kcal, 17g węglowodanów
• Likier truskawkowy – w 30 ml: 103 kcal, 11g węglowodanów; w 45 ml: 155 kcal, 17g węglowodanów
5
picie wina
Jeśli skrupulatnie przestrzegasz diety, możesz spokojnie pozwolić sobie na 1-2 drinki na specjalne okazje. Uważaj jednak, picie alkoholu sprzyja bezwiednemu obżeraniu się towarzyszącym mu często przekąskami. Uważaj więc, bo większość kalorii, które dostarczysz swojemu organizmowi może wcale nie pochodzić z alkoholu. Pamiętaj też o hierarchii alkoholi ze względu na ich kaloryczność oraz wartości zdrowotne (np. zawartość antyoksydantów): wybieraj czerwone wino, a nie białe, wybieraj wino zamiast piwa, wybieraj ciemne piwa, a nie jasne, wybieraj piwo zamiast likierów i wysokoprocentowych alkoholi.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

szybkie picie piwa pod ciśnieniem - na Lopeza
piwo
grzane piwo

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

JoankaJunng
31.01.2015
Bardzo lubie smakowe alkohole, nie zastanawiam się nad kaloriami :) Nie pije tego dużo, posmakował mi Sznaps gruszkowy i jabłkowy, oprócz tego bardzo lubię mojito,
Marce
05.12.2014
Jak to wybieraj piwa ciemne a nie jasne? Przecież to jasne maja mniej kalorii.
karola
30.07.2014
Tylko, że te likiery nie są popularne, nie tak jak wiśniowy, kawowy, śmietanowy, czy kokosowy.
Dolores
31.05.2014
Niedosładzany sztucznie cydr ma w 100 ml 36 kcal, chyba nie był wzięty po uwagę
ankaa
28.05.2014
ja tam zdecydowanie bardziej lubię cydr lubski, który świetnie orzeźwia po ciężkim dniu