Naleśniki z grzybami i szpinakiem

Jak zrobić naleśniki z grzybami, szpinakiem i serem?
Olimpia - specjalista Tipy.pl

Poniżej przedstawiam przepis na pyszne naleśniki z grzybami, szpinakiem i serem. Są dobre na gorąco jak również na zimno. Jeśli nie masz świeżych ziół to możesz je zastąpić ziołami suszonymi. Będą wspaniale smakować na śniadanie razem z jajkiem sadzonym.
P

12 naleśników (przepis na naleśniki poniżej),
3 łyżki masła,
0,5 kg grzybów,
1/4 szklanki natki pietruszki,
1 łyżka świeżego tymianku,
1 ząbek czosnku,
sól i pieprz do smaku,
1 opakowanie (250-300 g) świeżego szpinaku,
150 g sera koziego,
2 szklanki mozzarelli.

1
Naleśniki
Składniki na ciasto naleśnikowe: 2 szklanki mąki pszennej, 1 szklanka mleka, 1 szklanka wody gazowanej, 4 jajka, 1 łyżeczka cukru, pół łyżeczki soli.
Wykonanie: Zmiksuj mikserem lub blenderem mąkę, mleko, jajka, cukier i sól. Dodaj wodę gazowaną i jeszcze raz zmiksuj. Odstaw ciasto na 30 minut. Rozgrzej patelnię wysmarowaną masłem lub olejem. Zamieszaj ciasto i nakładaj na patelnię chochelką. Smaż z obydwu stron na złoty kolor.
2
Rozgrzej piekarnik do 175 stopni C.
3
Grzyby obierz i pokrój w cienkie plasterki. Masło roztop na patelni, dodaj grzyby i smaż aż będą zarumienione cały czas mieszając (około 10 minut).
4
Do grzybów dodaj natkę pietruszki, tymianek, zgnieciony czosnek, sól i pieprz. Smaż przez 1 minutę.
5
Zmniejsz ogień na mały, dodaj grzyby i dobrze wymieszaj. Przykryj i gotuj przez około 2 minuty aż szpinak zwiędnie.
6
Nadzienie ze szpinaku do naleśników
Ściągnij pokrywkę, dodaj ser kozi i mieszaj aż się rozpuści.
7
Naleśniki ze szpinakiem i grzybami
Nałóż szpinakowe nadzienie na środek każdego z naleśników i je zawiń. Ułóż je w dużym naczyniu do pieczenia, jeden obok drugiego i posyp po wierzchu mozzarellą.
8
Naleśniki ze szpinakiem, grzybami i serem
Przykryj naczynie folią, włóż do piekarnika i piecz aż ser się całkowicie rozpuści – około 15 minut.
9
Naleśniki ze szpinakiem i grzybami
Podawaj na gorąco.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane