Wino

Jak zrobić matkę drożdżową do wina?

ArianArian - specjalista Tipy.pl
Matka drożdżowa jest bardzo pomocna do wyrobu win. Należy ją przygotować na około 3 dni przed zrobieniem zacieru z drożdży winiarskich w postaci płynnej lub suszu.
P

1 szklanka soku tj ok 250 ml (z owoców z których chcemy zrobić wino, powinien być pasteryzowany jednak nie konserwowany),
1 łyżka cukru,
pożywka,
drożdże winiarskie,
0,5 l słoik lub butelka,
gaza, gumka.

1
Sok możesz kupić lub zrobić sam (zagotować owoce które będziesz używać do produkcji wina z wodą i wykorzystać w ten sposób przygotowany kompot). Sok możesz również zrobić z wyciśniętych owoców i wody w stosunku 1:1 (należy zagotować aby pozbyć się dzikich drożdży). Sok należy przed użyciem ostudzić do temperatury pokojowej.
2
Słoik dokładnie umyj, wygotuj w wodzie i osusz (możesz umyć go w zmywarce) a następnie przelej do niego sok.
3
Dodaj do soku łyżkę cukru i dobrze wymieszaj.
4
Dodaj do soku odrobinę pożywki i dokładnie wymieszaj.
5
Dodaj drożdże i dobrze wymieszaj.
6
Słoik przykryj gazą, aby zabezpieczyć płyn przed owadami i obwiąż dokładnie gumką. Jeśli używasz butelki wówczas zatkaj ją korkiem wykonanym z waty.
7
Odstaw zaczyn drożdżowy w ciemne i ciepłe miejsce (26-27 stopni C) na około 2-3 dni. Słoik nie może stać na słońcu.
8
Drożdże się prawidłowo rozmnażają wówczas gdy zaczyn stopniowo mętnieje. Po 2-3 dniach powąchaj go – jeśli wyczujesz mocny zapach drożdży to oznacza że matka drożdżowa jest gotowa.

Powiązane porady

brandy
bimber
wino śliwkowe domowej roboty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane