pita

Jak zrobić pitę w domu?

Gomez - specjalista Tipy.pl
pita
1 z 11

Ciasto pita to niezastąpiony dodatek do kebabu, czy shoarmy. Nie kupisz go w sklepie, a bez niego nawet najlepsze orientalne danie nie będzie smakować tak jak powinno. Najprościej jest zrobić pitę w domu. Nie jest to wcale skomplikowane. Przekonasz się o tym poniżej.

P

Na 8 placków pita potrzebujesz: * 1 szklankę ciepłej wody (nie gorącej, ani wrzącej) * 2 łyżeczki drożdży * 2 ½ – 3 szklanki mąki * 2 łyżeczki soli * 1-2 łyżeczki oliwy z oliwek

1
pita - krok 1

Drożdże rozrób w wodzie i pozostaw na około 5 minut, żeby całkowicie się rozpuściły. Dodaj 2 ½ szklanki mąki, sól i oliwę z oliwek. Mieszaj całość do czasu, aż uzyskasz poszarpane ciasto o konsystencji pokazanej na zdjęciu obok.

2
pita - krok 2

Stolnicę posyp odrobiną mąki i zacznij wyrabiać na niej ciasto. Po 5-7 minutach powinno stać się jednorodne i sprężyste. Uformuj je wówczas w kulę i włóż do natłuszczonej olejem miski. Pozostaw ciasto do wyrośnięcia do czasu, aż podwoi swoją objętość.

3
pita - krok 3

Podziel ciasto na 8 równych części i delikatnie spłaszcz każdą z nich, by utworzyła gruby dysk.

4
art/2012/14363_94569_big.jpg

Za pomocą oprószonego mąką wałka, rozwałkuj jeden z dysków w koło o średnicy 20-22 cm i grubości około 6 mm.

5
art/2012/14363_94570_big.jpg

Jeśli pieczesz pitę w piekarniku, umieść ją na blasze do pieczenia lub kamieniu do pieczenia pizzy i umieść w piekarniku rozgrzanym do temperatury 230°C.

6
art/2012/14363_94571_big.jpg

Piecz ciasto przez 3 minuty, dopóki całkowicie nie wyrośnie, tworząc charakterystyczną „bułeczkę”.

7
art/2012/14363_94572_big.jpg

Możesz również usmażyć pitę. Wówczas umieść ją na rozgrzanej na średnim ogniu żeliwnej patelni. Pokrop patelnię odrobiną oleju i zetrzyj jego nadmiar.

8
art/2012/14363_94573_big.jpg

Podsmażaj pitę przez 30 sekund (dopóki na jej powierzchni nie utworzą się bąbelki), a następnie przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze przez 1-2 minuty. Ponownie przewróć pitę i smaż 1-2 minuty, aż całkowicie wyrośnie i przysmaży się. Jeśli pita nie chce rosnąć, oznacza to, że patelnia była niewystarczająco rozgrzana.

9
art/2012/14363_94574_big.jpg

A oto porównanie obu tych metod. Pita smażona na patelni (po lewej) będzie miała brązowe punkty i nie wyrośnie zbyt dobrze. Pita pieczona w piekarniku (po prawej) będzie znacznie bardziej pękata, ale zachowa blady kolor.

10
art/2012/14363_94575_big.jpg

Pita najlepiej smakuje zaraz po upieczeniu. Możesz jeść ją z tradycyjną shoarmą lub nałożyć do środka kebab.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

ram
01.02.2016
świetne buły. Zrobiliśmy grubsze i mniejsze. Smaczne nawet jako samodzielna przekąska. W piekarniku rosną szybko i zabawnie. Klęczałem przed piekarnikiem dopingując je do rośnięcia. Na patelni nam nie wychodziły.
Dziękujemy za przepis i polecamy
stas
20.07.2015
A te drożdże to jakie? Suszone, instant czy świeże?
kari.blachanka
22.04.2015
Te drożdże wyrosną?
bo w przepisie nie ma cukru...
piterxp1
17.01.2014
Witam
Jeśli użyje tej pity do zrobienia kebaba to trzeba ją przekroić tak?
Przynajmniej tak wnioskuje po ostatnim zdjęciu a co jesli nie chciałbym przekrajać tylko zrobić taką żeby była na cały talerz i złożyć ją na pół?
iska332
29.10.2013
a te drozdze to maja byc sypkie czy normalne?
ania5825
17.03.2013
Zrobiłam pitę już dwa razy z tego przepisu :) Jedynie zamiast zwykłej mąki pszennej, użyłam pszennej, wieloziarnistej. Pita jest przesmaczna. W piekarniku rośnie zadziwiająco szybko i jest przez to wiele zabawy przy obserwacji ;) Można nakłaść do niej róznych dodatków i polać sosem, a można też zagryzać... Moi rodzica natomiast rozpłaszczyli całą bułkę i naładowali dodatki NA nią, a później jedli nożem i widelcem ;) Także jak kto lubi.
POLECAM!