podróż z dzieckiem

Jak spakować się na podróż z dzieckiem?
MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl

Planujesz wakacje za granicą, gdzie będziesz lecieć samolotem, albo dłuższą trasę samochodem i zastanawiasz się co zabrać, aby wszystko co potrzebne było spakowane? Pomogę Ci, poniżej znajdziesz listę najpotrzebniejszych rzeczy.
1
Torbę podręczną. Koniecznie musisz wziąć ze sobą torbę z wieloma kieszeniami na pieluszki. Dobrze jest jeśli jest na ramię, wiec możesz nieść łatwo ją i dziecko.
2
Pieluszki i spodenki. Dla dziecka które nadal korzysta z pieluszek jednorazowych zapakuj niezbędną ilość na czas podróży. Zabierz też woreczki na zużyte pieluszki. Niezbędna jest również zmiana bielizny, spodenek w razie gdyby coś wydostało się poza pieluszkę. Dla dziecka które korzysta z nocnika również musisz mieć zmianę spodni i kilka par majtek. Emocje wywołane podróżą, mogą spowodować że dziecko zapomni albo nie utrzyma siusiu.
3
Chusteczki, chusteczki i raz jeszcze chusteczki. Nawilżane chusteczki dla dziecka są nieodzowne. Możesz je wykorzystać nie tylko do wycierania pupy, ale do rączek, buzi, poplamionych ubranek, siedzenia itd. podczas podróży stan czystości łazienek jest różny, więc czasem lepiej ich unikać i wytrzeć ręce mokrą chusteczką.
4
Ubrania na zmianę. Bez względu na to dokąd jedziesz powinnaś mieć pod ręką komplet rzeczy na zmianę łącznie z zapasową parą butów. Nawet jak jest ciepło powinnaś mieć jakąś ciepłą bluzę i długie spodnie. Zapakuj również plastikowy zmywalny śliniaczek na karmienie podczas drogi.
5
Prowiant. Nie możesz wybrać się bez podręcznego prowiantu dla malucha. Jeśli nie masz podręcznej lodówki zapakuj kanapki, ciasteczka, chrupki suszone owoce. Jeśli bierzesz lodówkę turystyczną możesz wziąć świeże owoce, jajka na twardo ser żółty. Powinny to być łatwe do spożycia przekąski a zarazem pożywne. W termosie zrób ciepłe mleko, lub ulubiony ciepły napój dziecka.
6
Mała apteczka pierwszej pomocy. Powinny się tam znaleźć plastry, woda utleniona, krem na odparzenia, maść antybiotykowa oraz leki które dziecko przyjmuje na co dzień.
7
Kilka niespodzianek. Nie zaszkodzi kupić dziecku jakąś ciekawą zabawkę lub książeczkę specjalnie na podróż. Gdy wyjmiesz taką niespodziankę jest szansa że zajmie się na dłużej.
8
Ulubione zabawki. Ich też nie może zabraknąć. Jeśli dziecko ma ukochanego misia, lalkę, autko powinno być w podróży blisko niego.
9
podróż z dzieckiem
Wózek turystyczny. Jeśli dziecko lubi spacerować mimo wszystko wózek może się przydać do poruszania się w wesołych miasteczkach, na lotnisku, w muzeach itp. jak akurat poczuje się zmęczone będzie mogło się drzemiąc, a tobie nie zakłóci zwiedzania.
10

Przeczytaj również ogólne porady dotyczące pakowania - jak się spakować.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

antisa
25.11.2010
Gry planszowki a szczegolnie ukladanki i zgadywanki przy moim bratanku to podstawa udanego wieczoru, wycieczki, pikniku, podrozy
ostatnio duzo czasu bawimy sie w "Gramy w kolory" z adamigo
wiolka
19.11.2010
To wcale nie musi byc takie trudne,zwłaszcza ze teraz np. dla takiego maluszka podróż z rodzicam,zwłaszcza spacery to moze byc przyjemność.U mnie sprawdza sie w takich momentach nosidełko biodrowe.Nosidelko utrzymuje nózki i bioderka w prawidłowej pozycji i naprawde taki wypada za miasto z maluszkiem jest tylko przyjemnościa.
mil2k
29.07.2010
artykuł ok
krok 7 - dobra opcja - gry planszowe. Ostatnim razem gdy jechalismy na wczasy z zona i naszym przedszkolakiem pół drogi w aucie zona spedzila z synem grajac w "bystre oczko".
Dobrym rozwiazaniem na długa podróż są ksiązki czytane, najlepiej dla dziecka z bajkami typu "kram z bajkami" albo "bajki z lasu"