Małżeństwo

Jak być dobrą żoną?
Olimpia - specjalista Tipy.pl

Każdy mężczyzna marzy o tym, aby mieć najwspanialszą żonę na świecie i każda panna młoda planuje taką być. Jednak jakie warunki trzeba spełnić, aby być dobrą czy wręcz perfekcyjną żoną? Większość pożądanych przez mężczyzn cech ma w sobie każda kobieta jednak resztę należy w sobie rozwinąć. Możliwe, że zapytasz "Dlaczego miałabym się aż tak starać, skoro mój mąż mnie ignoruje?" Odpowiedź jest prosta: Dobro, które dajemy innym, wraca do nas ze zdwojoną siłą. Oznacza to, że jeśli chcesz mieć najwspanialszego męża na świecie to sama musisz być najwspanialszą żoną.
1
Bądź miła.

Pewnie nie raz już to słyszałaś ale napiszę raz jeszcze: każdy z nas powinien traktować innych tak samo jak sam chce być traktowany. Nigdy zatem nie bądź niemiła dla swojego męża, przyjaciół czy rodziny. Bądź ciepła, uprzejma, pozytywna, wyrozumiała i przyjazna. Nie bądź jedną z tych osób, które są w stanie popsuć humor wszystkim dookoła, tylko dlatego, że miały zły dzień.

Witaj swojego męża ciepłym uśmiechem zamiast wykrzywioną ze złości twarzą. Słuchaj gdy twój mąż opowiada ci o swoim dniu, zwłaszcza wówczas kiedy nie był on jednym z najlepszych. Jeśli nie podoba ci się sposób w jaki traktuje cię twój mąż, to zastanów się nad tym jak ty go traktujesz i zmień swoje zachowanie.
2
Szanuj swojego męża.

Jeśli oczekujesz szacunku ze strony innych ludzi to sama musisz ich szanować. Szacunek przejawia się w sposobie mówienia oraz zachowania.

Zatem zawsze mów do swojego męża w czuły sposób, unikaj podnoszenia głosu oraz złośliwości. Dobra żona nigdy nie poniża ani nie umniejsza wartości swojego partnera ani w osobności ani tym bardziej w towarzystwie. Zawsze pomyśl zanim coś powiesz, gdyż już nigdy nie cofniesz raz wypowiedzianych słów. Dobra żona powinna zawsze szanować męża – zarówno wówczas kiedy inni widzą, jak i wtedy gdy nikt nie widzi.
3
Komunikacja.

Poprawna komunikacja jest kluczem do dobrego i trwałego małżeństwa. Nie miej przed swoim mężem żadnych tajemnic i nic nie ukrywaj. Bądź zawsze wobec niego szczera. Każdego dnia znajdź trochę czasu na to, aby w spokoju usiąść i szczerze porozmawiać ze swoim mężem – nawet gdyby to miało być zaledwie pół godziny.

Jeśli kiedykolwiek poczujesz, że nie możesz powiedzieć o czymś swojemu mężowi to oznacza, że wasze małżeństwo ma problem. Zawsze słuchaj tego co mówi twój mąż. Możliwe, że masz mu do przekazania dziesiątki ważnych informacji, jednak pozwól mu mówić pierwszemu. Niech opowie ci o swoim dniu, podzieli się z tobą swoimi przemyśleniami i spostrzeżeniami. Kiedy mąż przyjdzie z pracy do domu to daj mu chwilę odetchnąć zamiast od razu narzekać i mówić o różnych problemach.

Dobra komunikacja wzmacnia związek i zwiększa zaufanie pomiędzy partnerami. Po ślubie mąż i żona stają się zespołem – partnerami. Nie podejmuj żadnych ważnych decyzji na temat rodziny bez uprzedniej konsultacji ze swoim mężem. W każdym małżeństwie zdarzają się kłótnie i problemy jednak nigdy nie należy ogłaszać ich reszcie świata – sami powinniście sobie z nimi radzić i je rozwiązywać. Kłótnia z zeszłego tygodnia już przeminęła. Nigdy nie wyciągaj na światło dzienne starych brudów ani nie wypominaj mężowi starych błędów. Podczas kłótni gdy stracisz nad sobą panowanie to nigdy nie uciekaj się do wyzywania, przezywania, bicia, plucia, rzucania talerzami czy czymkolwiek innym. Takie zachowanie spowoduje, że mąż zacznie się w tobie pomału odkochiwać przez co możesz go już na zawsze stracić.
4
Bądź wspierająca.

Mąż oczekuje od żony, że będzie go wspierać i rozumieć, szczególnie kiedy on będzie mieć kłopoty. Dobra żona kocha swojego męża bez względu na jego sukcesy czy niepowodzenia. Kiedy mąż ma depresję – ona go pociesza i uspokaja. Żona jest opiekunką jak i równorzędnym partnerem w małżeństwie.

Wspieraj swojego męża na każdym etapie jego życia i kariery. Nie umniejszaj go ani nie rań jego ego. Żona może sprawić, że mężczyzna będzie błyszczeć i odnosić sukcesy jak również go całkowicie załamać. Nie ma większej obrazy dla męża jak krytykowanie go czy umniejszanie jego wartości w szczególności w towarzystwie innych. Zawsze bądź dumna z osiągnięć i dokonań męża za które go szczerze komplementuj. Jeśli będziesz tak postępować to możesz się spodziewać, że twój mąż odpłaci ci tym samym i będzie cię bardziej szanować za twoje wsparcie i troskliwość. Jeśli nie zgadzasz się w jakiejś sprawie z mężem to powiedz mu o tym równocześnie szanując jego zdanie.
5
Nie zrzędź.

Żaden mężczyzna nie lubi zrzędzącej i marudzącej żony. Jeśli chcesz postawić na swoim to zamiast zrzędzić ładnie go o to poproś. Większość kobiet uważa, że osiągnie to co chce i zmusi męża do wykonania określonych rzeczy poprzez marudzenie i zrzędzenie. Prawda jest jednak taka, że twoje zrzędzenie może pogorszyć stosunki między wami a nawet stworzyć przepaść. Twój mąż jest dorosłym człowiekiem i sam dobrze wie co powinien a czego nie powinien robić. Tylko dlatego, że ty uważasz, że on powinien coś zrobić nie oznacza, że na prawdę to zrobić musi.
6
Daj mu przestrzeń.

Jako żona powinnaś rozumieć, że twój mąż ma swoje życie – tak samo jak ty masz swoje. Ma on swoją rodzinę, swoich przyjaciół i kolegów którzy również stanowią część jego życia. Może mieć on również jakieś hobby czy pasję którą kocha. Nie oczekuj, że mąż poświęci ci zatem cały swój czas. Nie zatrzymuj go jeśli od czasu do czasu chce wyjść ze swoimi kolegami, poświęcić czas na swoje hobby czy uprawiać ulubiony sport. Mieszanie się we wszystkie aspekty jego życia może być dla niego bardzo irytujące.
7
Uszczęśliwiaj go w łóżku.

Intymność seksualna jest jedną z najważniejszych rzeczy w każdym małżeństwie. Kiedy zaspokoisz potrzeby swojego męża to on jest zobowiązany do zaspokojenia twoich potrzeb. Pamiętaj, że jeśli ty go nie zaspokoisz to on zacznie szukać kogoś innego kto to zrobi. Pamiętaj, że twój mąż jest po prostu facetem. Według przeprowadzonych badań mężczyźni zdradzają z potrzeb fizycznych, kobiety zaś – z emocjonalnych.
8
Planuj niespodzianki.

Tak jak kobiety tak i mężczyźni lubią niespodzianki. Może to być cokolwiek np. potajemne zorganizowanie imprezy z okazji jego urodzin czy zaplanowanie nocy pełnej seksualnych wrażeń. Twoja niespodzianka nie musi być wyszukana – może być bardzo prosta jak przygotowanie mężowi jego ulubionej przekąski czy obiadu, nawet wówczas gdy ty masz ochotę zjeść coś innego.
9
Okazuj często swoją miłość i uznanie.

Mężczyźni uwielbiają pochwały, docenianie i uznanie. Spraw, aby czas który razem spędzacie był jak najmilszy. Faceci również lubią jak im się mówi "kocham cię". Rób ze swoim mężem rzeczy, które on lubi robić, nawet wówczas kiedy ty wolałabyś w tym czasie robić coś innego. Od czasu do czasu dawaj mu przemyślane prezenty. Nigdy nie zapominaj o ważnych dla niego dniach czy rocznicach. Dogadzaj mu i rozpieszczaj w szczególności kiedy jest w domu. Możesz mu nawet gotować czy go masować. Spraw, aby za tobą tęsknił i o tobie myślał kiedy ciebie nie ma w pobliżu. Te gesty nie przejdą bez echa i prawdopodobnie go zainspirują do zrobienia czegoś miłego dla ciebie. Nigdy nie powstrzymuj swoich uczuć i miłości wobec swojego męża.
10
Uczciwość, lojalność i poświęcenie.

Dobra żona będzie zawsze uczciwa, lojalna i oddana swojemu mężowi. Małżeństwo to zobowiązanie na całe życie. Przyrzeczenia zostały złożone podczas ceremonii zaślubin i obowiązują one w każdych warunkach.
11
Zadbaj o ciebie.

Każdego dnia powinnaś przykładać szczególną uwagę do swojego wyglądu. Codziennie uprawiaj sport i wykonuj ćwiczenia rozciągające. Zadbaj o swoją higienę. Niektóre kobiety uważają, że skoro są już po ślubie to nie muszą już się ładnie ubierać czy przejmować wyglądem swojego ciała czy cery. Mężczyzna lubi kiedy kobieta ładnie pachnie, nosi sukienki, buty na obcasach oraz delikatny makijaż. Przykładaj zatem uwagę do tego co na siebie zakładasz – również kiedy jesteś w domu. Im bardziej będziesz mu się podobać tym mniej będzie się oglądać za innymi kobietami.
12
Dbaj o dom.

Staraj się, aby was dom był zawsze czysty. Sprzątaj bałagan i poświęć nieco czasu na ładne udekorowanie pomieszczeń. Staraj się jednocześnie mądrze zarządzać pieniędzmi i przyjmuj na siebie wszelkie obowiązki pani domu bez zbędnego narzekania.
13
Czy chcesz dobrego męża, który będzie cię kochał i rozpieszczał?

Jeśli tak to traktuj swojego męża w taki sam sposób w jaki chcesz, aby on traktował ciebie. Jeśli chcesz, aby mąż traktował cię jak księżniczkę to ty powinnaś go traktować niczym księcia. W obecnych czasach, kiedy większość kobiet pracuje to część z powyższych rad może się okazać niezbyt praktyczna, jednak warto włożyć nieco wysiłku i się do nich zastosować przynajmniej w części. Jeśli pracujesz i cię na to stać, to przemyśl zatrudnienie pomocy domowej, która wyręczy cię w takich pracach jak sprzątanie czy gotowanie.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Anna
07.08.2020
Fajnie. A kto będzie wspierał żonę? Chyba tylko kochanek, innego wyjścia nie widzę. Zresztą to są rady dla niepracujących kobiet i to raczej tych sprzed stu lat.
Marta
21.05.2019
Ile w tym prawdy. Wiem, ze dla wielu kobiet to bzdura. Ja tak wlasnie zyje. I jestem szczesliwa.
Lolko
28.12.2017
Wszystkie wyzwolone kobiety, feministki będą krytykować ten artykuł, bo im dobry, czuły i kochający mąż nie jest do niczego potrzebny. Z resztą - one żyją po to by krytykować a nie po to by je ktoś podziwiał, kochał, tęsknił czy szanował. O jakim tu niewolnictwie mowa?
żona
09.02.2016
Przeczytałam porady zarówno dla mężów, jak i dla żon i jestem zniesmaczona:
1)Twój mąż jest dorosłym człowiekiem i sam dobrze wie co powinien a czego nie powinien robić.
2) Kobiety lubią być rozpieszczane i jakby nie patrzeć, są one jak duże dzieci, które wymagają stałej opieki.
żenujące...
777
03.09.2015
śmiechu warte. mąż czy pępek świata.
XY
30.12.2013
Krótkie podsumowanie najważniejszych rzeczy. Co ciekawe, nie odnosi się to tylko wobec mężów, ale i partnerów w związkach nieformalnych.

@Zona: Skoro jesteś żoną, a nie zgadzasz się z tymi wskazówkami, szykuj się na rozwód (albo na spaprane życie).
Zona
13.05.2013
Uuu to chyba niewolnica a nie zona