ławka z komody

Jak przerobić komodę na ławkę?·

Berna - specjalista Tipy.pl
ławka z komody
1 z 4
Stare meble mają wyjątkowy klimat. Nie znajdziesz go w żadnym, nawet najdroższym sklepie meblowym, ani w zestawie z Ikei. Dlaczego więc nie tchnąć w stare meble nowego życia? Jeśli nie pasują do nowego wystroju, można je przecież przerobić. Doskonałym przykładem może być pokazana na zdjęciu obok ławka. Pomyślałabyś, że zrobiono ją ze starej komody? Przekonaj się jakie to proste.
1
ławka z komody - krok 1
Zacznij od zdemontowania górnych szuflad wraz z rozdzielającymi je deskami oraz blatu komody. Pozostałą część komody delikatnie wypoleruj bardzo drobnym papierem ściernym, by usunąć z niej lakier.
2
ławka z komody - krok 2
Teraz czas wzmocnić tył i boki komody. Mogą do tego posłużyć deski z szuflad lub inny twardy materiał. Możesz również spróbować okleić tył i boki komody odpowiednio pociętymi panelami. Nie ma to jednak większego znaczenia, ponieważ komodę i tak będziemy malować.
3
ławka z komody - krok 3
Dobrze oczyść komodę zanim przystąpisz do jej malowania. Wybierz ulubioną farbę do drewna i rozprowadź ją równomiernie po powierzchni komody. Poczekaj, aż farba wyschnie. W razie potrzeby możesz nałożyć drugą warstwę farby. Gotowa komoda w wydaniu zaprezentowanym obok ma matowy, jasnoniebieski kolor. Jeśli chcesz nadać jej połysk, możesz dodatkowo nałożyć na wyschniętą farbę lakier do drewna. Mi osobiście bardziej podoba się wersja „mat”.

Ławka gotowa. Ponieważ ma ona styl „retro”, najlepiej będą do niej pasować poduchy utrzymane w tym samym klimacie. Pomyślałabyś wcześniej, że twój mebel może przejść tak dużą metamorfozę? Było warto.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kasia
03.04.2013
Super :) Tylko gdzie ja znajdę taką komodę?