Jak czyścić płyty CD?

Jak czyścić płyty CD?

KasprzykKasprzyk - specjalista Tipy.pl
Zabrudzone płyty nie lubią być odtwarzane przez twój komputer lub magnetofon. Nic prostszego - należy ją wyczyścić specjalnym płynem specjalnie do tego stworzonym. A czasem wystarczy spróbować włączyć ją w innym urządzeniu, niektóre odtwarzacze są wyjątkowo czułe. Poniżej znajdziesz instrukcję jak bezpiecznie wyczyścić płytę CD.
1
Zapoznaj się z instrukcją na płynie do czyszczenia płyt podawaną przez producenta. W każdym wypadku zawsze nalewaj płyn na jakąś ściereczkę, nigdy bezpośrednio na płytę.
2
Przytrzymuj płytę za jej obrzeża i środek.
3
Do czyszczenia używaj ściereczki antystatycznej czyli takiej która nie elektryzuje się. Najlepiej sprawdza się bawełna.
4
Przecierając płytę nie wykonuj ruchów okrężnych tylko w linii prostej od środka do zewnątrz.
5
Wycieraj płytę aż będzie sucha i czysta.
?

Wskazówki
* Do przeczyszczenia płyty możesz użyć pasty do zębów. Nałóż pastę na palec i przetrzyj płytę od centrum do brzegów (nie ruchami okrężnymi). Następnie opłucz ciepłą wodą i wytrzyj do sucha bawełnianą ściereczką – płyta może jednorazowo zadziałać ale wówczas od razu ją skopiuj.
* Na płytę która mimo wszelkich prób oczyszczenia nie chce się otworzyć nałóż wazelinę lub wosk samochodowy jak wyżej, od centrum do brzegów. Wypoleruj ściereczką – płyta może jednorazowo zadziałać ale wówczas od razu ją skopiuj. Wosk/wazelina wypełnią zadrapania, ale płyta już może więcej nie zadziałać, dlatego należy ją jak najszybciej ją przegrać.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane