Jak zmatowić cerę?

Jak zmatowić cerę?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Tłusta skóra nie dodaje nam urody. Sebum to substancja odpowiedzialna za dodanie blasku naszej cerze i ochrony jej przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych. Jednak gdy sebum jest produkowane w nadmiarze, sprawia, że nasza buzia staje się tłusta i błyszcząca. Istnieją kosmetyki, które mają za zadanie zmatowienie naszej skóry, jednak wiele z nich zatyka pory i powiększa trądzik. Aby skóra przestała być tłusta i świecąca lepiej sprawić, aby stała się matowa w sposób naturalny niż sztuczny który może być tylko tymczasowym rozwiązaniem. Poniżej przedstawiam wskazówki jak zmatowić skórę tłustą we właściwy sposób.
1
Zacznij od użycia meseczki z glinki. Daje ona świetne rezultaty jeśli chodzi o zmatowienie skóry. Nałóż cienką warstwę wybranej przez ciebie maseczki której głównym składnikiem jest glinka i pozostaw do wyschnięcia. Zmyj wodą. Glinki naturalne takie jak np. kaolin mają lepsze zdolności absorpcji sebum. Do takich maseczek można dodać ekstraktów roślinnych np. Ekstrakt z alg, pokrzywy czy liści oliwki aby zrelaksować skórę twarzy, odświeżyć i dodać jej promienności.
2
Używaj nawilżających kremów do opalania bez dodatku olejków. Poszukaj takich składników jak skwalen, liście krzewu jojoby, aloes, algi oraz inne dodatki mające właściwości nawilżające. Kremy nawilżające sprawiają że cera jest matowa i nie zatykają porów.
3
Unikaj produktów matujących opartych o krzem. Pomimo, że pory wydają się mniejsze są one zatykane i powodują na dłuższą metę wypryski, wągry i trądzik.
4
Używaj pudru mineralnego. Pudry mineralne nie zatykają porów i są zalecane nawet dla osób z ropnym trądzikiem.
5
Używaj na noc produktów z kwasami beta hydroxy (BHA) lub kwasami salicylowymi.
6
Zabiegi darsonwalizacji normalizują wytwarzanie sebum (a poza tym są jedną z najlepszych metod w walce z trądzikiem). Zabieg możesz wykonać u kosmetyczki lub zakupić aparat Darsonwala do domu (cena ok 200-300 zł). Zabieg wykonuj raz w tygodniu.
7
Aby skóra się nie świeciła i była matowa używaj na co dzień bibułek matujących które wchłaniają nadmiar sebum.

Powiązane porady

zaskórniki
cera tłusta
płatki róż

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

olivia.glab
10.10.2012
[quote=annqq]aby cera była się nie świeciła i była matowa trzeba stosować kosmetyki matujące - fluidy, kremy. poza tym bibułki matujące zdają egzamin[/quote]
Całkowicie się zgadzam! Mam okropnie tłustą cerę i używam masę różnych kosmetyków matujących. Podkłady do twarzy, fluidy i inne takie kosmetyki są stałym elementem wyposażenia mojej torebki ^^"""
annqq
02.10.2012
aby cera była się nie świeciła i była matowa trzeba stosować kosmetyki matujące - fluidy, kremy. poza tym bibułki matujące zdają egzamin