lodówka

Czego nie trzymać w lodówce?
DorotaDorota - specjalista Tipy.pl

Lodówka wydaje nam się najbezpieczniejszym miejscem na wszelkiego rodzaju produkty. Przechowywane w niej pożywienie na dłużej zachowuje świeżość, baterie i akumulatorki przedłużają swoją żywotność, a kawa zachowuje głęboki aromat. Czyżby? Przeczytaj poniższy artykuł, a przekonasz się, że większość z tych stwierdzeń to mity. Nie wszystko bowiem nadaje się do trzymania w lodówce.
1
ostry sos
Ostre sosy
Szkoda zajmować nimi miejsca w lodówce. Zachowają świeżość do trzech lat, gdy będziesz przechowywać je w spiżarni.
2
ziemniaki
Ziemniaki
Przechowywanie ich w lodówce niekorzystnie wpływa na ich smak. Trzymaj więc ziemniaki w papierowych torebkach w spiżarni lub chłodnym, ciemnym miejscu. Nie przechowuj ziemniaków w plastikowych reklamówkach. Zamykają one w środku wilgoć przyspieszając gnicie. Większość odmian ziemniaków zachowa swoje walory przez okres trzech tygodni.
3
chleb
Chleb
W lodówce szybko wyschnie. Zamiast tego przechowuj go przez okres maksymalnie czterech dni w temperaturze pokojowej, a to czego w tym czasie nie zjesz - zamroź.
4
cebula
Cebula
Lubi być przechowywana w dziurkowanej siatce lub dowolnym pojemniku, który umożliwia cyrkulację powietrza. Cebula nie lubi lodówki, dobrze czuje się jednak w spiżarni lub innym chłodnym, ciemnym i przewiewnym. Nie trzymaj jej jednak razem z ziemniakami. Wydzielają one wilgoć i gazy, które sprawiają, iż cebula psuje się.
5
baterie
Baterie
Przechowuj je w szufladzie w temperaturze pokojowej. Ekstremalnie niska (lub wysoka) temperatura niekorzystnie wpłynie na ich wydajność.
6
czosnek
Czosnek
Trzymaj go w spiżarni. Zachowa świeżość przez dwa miesiące. Pamiętaj, by przechowywać go luzem, tak by zapewnić swobodną cyrkulację powietrza.
7
pomidory
Pomidory
Trzymane w lodówce staną się ziarniste i stracą swój soczysty smak. Umieść je na blacie, oczywiście wyjęte z foliowych woreczków. Żeby przyspieszyć dojrzewanie pomidorów, włóż je do papierowej torebki. Dojrzały pomidor zachowa świeżość przez około trzy dni.
8
kawa
Kawa
Przechowywana w lodówce lub zamrażalce, niezależnie od tego czy w postaci mielonej, czy ziaren, traci swój smak. Najlepiej trzymać ją w szczelnym pojemniczku w kredensie.
9
lakier do paznokci
Lakier do paznokci
Jeśli będziesz trzymać go w lodówce, zgęstnieje. Przechowuj lakiery do paznokci w temperaturze pokojowej, z daleka od bezpośredniego światła słonecznego.
10
dynie ozdobne
Dynie ozdobne, kabaczki
Nie umieszczaj ich w lodówce. Każda odmiana zachowa świeżość co najmniej przez miesiąc, jeśli będziesz przechowywać ją w spiżarni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

nita
29.02.2016
Fajne porady ale nie które nie do zrealizowania . Mieszkam w bloku i nie mam spiżarni albo chłodniejszego miejsca .
Asior
27.04.2015
Najlepiej nic nie wkladac do lodowki. Niech wali waty na pusto !! Ale mi rady dajecie. Czy Polak to idiota ktory trzyma baterie,lakier do paznokci,ozdobna dynie w lodowce ?? Przestancie robic z Polakow debili. PS.Chleb po czterech dniach mozna spokojnie zamrozic ?
Natalia
03.11.2013
Jaki geniusz wpada na pomysł trzymania w lodówce baterii? o.O