Marynowane podgrzybki

Jak marynować podgrzybki?
JomlaJomla - specjalista Tipy.pl

Nie ma wątpliwości, że najlepsze przetwory to takie, które zrobiliśmy sami. Proces marynowania może się wydawać co niektórym żmudny i skomplikowany, ale nie ma nic bardziej mylnego. Udowodnimy ci, że to wcale nie musi być trudne. Nie ma nic lepszego niż słoiczek marynowanych podgrzybków otworzony zimą. Jeśli jesteś miłośnikiem grzybów wiesz, że świetnie sprawdzają się jako dodatek do obiadów, sałatek i są świetną przekąską. Poniżej znajdziesz prosty przepis na wyśmienite marynowane podgrzybki.
P

słoiki 300 ml, GOTOWANIE: podgrzybki, 1 cebula, łyżka soli, pół łyżeczki kwasku cytrynowego, ZALEWA: szklanka octu, 2 i 1/4 szklanki wody, 1 łyżka soli, 2-3 łyżki cukru, ZIOŁA DO MARYNOWANIA: po 1 opakowaniu liści laurowych, ziela angielskiego, czarnego pieprzu, gorczycy, goździków oraz około 20 małych cebulek

1
Do około 4l garnka wlej wodę, włóż 1 cebulę, wsyp łyżkę soli i pół łyżeczki kwasku cytrynowego. Postaw na ogień i zagotuj.
2
Wybierz małe i zdrowe grzybki. Odetnij im trzonki zaraz przy kapeluszach. Dobrze wypłucz pod bieżącą i zimną wodą a następnie włóż do gotującej się wody i gotuj przez około 10 minut. Następnie przełóż grzyby na sitko i przepłucz czystą gorącą wodą.
3
Wlej do garnka szklankę octu i 2 i 1/4 szklanki wody. Dodaj 1 łyżkę soli i 2-3 łyżki cukru. Postaw na ogień i zagotuj.
4
Słoiki dokładnie wymyj i wygotuj. Jak już będą sterylne to włóż do każdego z nich po 1 listku laurowym, 4 ziarenka ziela angielskiego, 10 ziarenek pieprzu, 1/2 łyżeczki gorczycy, 1 goździk i 1-2 małe cebulki. Do tak przygotowanych słoików włóż grzyby. Nie upychaj ich ciasno - grzybki powinny mieć trochę luzu a następnie zalej je ciepłą zalewą aż pod brzeg słoika.
5
Słoiki zakręć i włóż do garnka wyłożonego na dnie ręcznikiem. Wlej ciepłą wodę tak aby zakryła słoiki i zagotuj. Pasteryzuj pół godziny.
6
Wyciągnij słoiki z wrzątku i postaw szmatce do góry dnem do przestygnięcia. Po wystygnięciu postaw w ciemne i chłodne miejsce. Grzybki będą najlepsze po około dwóch tygodniach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane