Grzyby

Jak zrobić grzyby w zalewie octowo-miodowej?

Helenka - specjalista Tipy.pl
Zaletą domowych przetworów jest to, że możemy je przyrządzić według gustu i dodać ulubione składniki. Grzyby w zalewie octowo – miodowej maja niebanalny smak, który zachwyci niejednego smakosza. Idealna kompozycja przypraw i miodowa nuda sprawiają, ze grzybki wprost rozpływają się w ustach. Są bardzo proste w przygotowaniu i nie wymagają dużego wysiłku. Poniżej znajdziecie sprawdzony przepis, który pomoże wam w przyrządzeniu przepysznych grzybków.
P

2 kg grzybów, 1 szklanka octu 10%, 4 szklanki wody, 4 łyżki cukru, 2 łyżki miodu, 3 łyżki soli, gorczyca, pieprz czarny lub czerwony, liście laurowe.

1
Nalej do dużego garnka (aby pomieścić grzyby) wodę i dodaj do niej soli (około 1 łyżeczka na każdy litr wody) i postaw na ogień.
2
Czekając aż woda się zagotuje przebierz grzyby wybierając te mniejsze i zdrowe, wypłucz pod bieżącą wodą, oczyść i przytnij trzonki. Jak woda się zagotuje to wrzuć do niej grzyby i gotuj przez około 10 minut jeśli to są maślaki lub nawet 30 minut jeśli są to podgrzybki czy borowiki. Jeśli nie chcesz aby grzyby utraciły sprężystość i piękny kolor to dodaj do wody do ich obgotowania około pół szklanki octu.
3
Przygotuj zalewę. Wymieszaj w garnku 1 szklankę octu, 4 szklanki wody, 3 łyżki soli, 4 łyżki cukru i 2 łyżki miodu. Postaw na ogień i zagotuj. Po zagotowaniu wyłącz ogień.
4
Słoiki dokładnie umyj i wygotuj (najlepiej po prostu umyć w zmywarce). Do każdego ze sterylnych słoików włóż garść gorczycy, kilka ziarenek pieprzu, 1 liść laurowy oraz grzyby. Słoiki zalej gorącą zalewą aż po samo wieczko i zakręć.
5
Słoiki włóż do garnka wyłożonego ściereczką, zalej gorącą wodą i zagotuj. Pasteryzuj przez 15-20 minut. Wyciągnij słoiki z wrzątku, dokręć zakrętki i postaw dnem do góry na ręczniku. Po wystygnięciu odłóż w chłodne i ciemne miejsce.

Powiązane porady

oliwa czosnkowa
kiszone ogórki
dżem malinowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane