pizza na cienkim cieście

Jak zrobić pizzę jak z pizzerii (na cienkim cieście)?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Wiele osób uważa, że nie da się zrobić pizzy lepszej, niż w pizzerii. Nie jest to prawdą. Jak przekonasz się za chwilę, pizzę na idealnie cienkim cieście możesz wykonać we własnym domu. Podany niżej przepis pozwoli ci uzyskać ciasto o idealnej konsystencji – cienkie, chrupiące, a jednocześnie odpowiednio miękkie. Dodatki to kwestia gustu. Ja najbardziej wolę wersję z kurczakiem, pesto i serem. Wybór należy jednak do ciebie.
P

½ szklanki ciepłej wody (około 45°C), 2 ¼ łyżeczki drożdży, 1¼ szklanki wody w temperaturze pokojowej, 2 łyżki oliwy extra virgin, 4 szklanki mąki + odrobina do posypania, 1 ½ łyżeczki soli, mąka kukurydziana, oliwa do natłuszczenia misy, wybrane dodatki do pizzy

1
Rozrób drożdże w ½ szklanki ciepłej wody. Odstaw je na 5 minut, do czasu aż całkowicie się rozpuszczą. Dodaj wodę w temperaturze pokojowej i 2 łyżki oliwy. Wymieszaj całość.
2
Mąkę i sól umieść w misie miksera. Szybko przemieszaj je przy małej prędkości miksera.
3
Stopniowo zacznij dodawać do mąki składniki płynne. Miksuj je w całość mikserem ustawionym na małe obroty do czasu, aż powstanie zwarta masa. Wówczas zmień końcówkę miksera na tę przeznaczoną do wyrabiania ciasta (kształt haczyka).
4
Wyrabiaj ciasto do czasu, aż będzie gładkie i sprężyste, czyli przez około 5 minut. Następnie uformuj z niego kulę i umieść w dobrze natłuszczonej misce. Owiń całość folią śniadaniową i odstaw w ciepłe miejsce do czasu, aż ciasto wyrośnie i podwoi swoją objętość. Powinno to trwać około 1 ½ – 2h. Dociśnij ciasto, żeby uwolnić zamknięte w nim powietrze.
5
Piekarnik rozgrzej do 260°C przez przynajmniej 30 minut. Ciasto wyłóż na podsypaną mąką stolnicę. Podziel je na dwie części, z każdej z nich uformuj kulę i owiń czystą, wilgotną ścierką. Pozostaw tak ciasto na przynajmniej 10 (ale nie więcej, niż 30) minut.
6
pizza jak z pizzerii
Pracując jednocześnie tylko z jedną porcją ciasta, uformuj je w płaski dysk i połóż na posypanym mąką kukurydzianą okrągłym kawałku papieru pergaminowego. Nałóż na pizzę ulubione dodatki, zaczynając od sosu (przepis na sosy na spód pizzy znajdziesz np. tutaj) . Zsuń pizzę z papieru pergaminowego na kamień do pieczenia pizzy.
7
Pizzę piecz przez około 8-12 minut, do czasu aż brzegi ciasta zaczną brązowieć, a ser roztopi się i przybierze złoty kolor. W analogiczny sposób postępuj z drugim kawałkiem ciasta. Możesz również zamrozić je na później.

Powiązane porady

domowe calzone
polenta
minestrone

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane