Ziemniaczki na Halloween

Jak zrobić ziemniaczane mumie na Halloween?

LolitaLolita - specjalista Tipy.pl
Takie ziemniaczki będą wspaniałą przekąską na Halloween. Nie dość że smakują wyśmienicie to i wspaniale wyglądają. Poniższy przepis jest na 16 ziemniaczanych mumii (tj około 8 porcji).
P

4 większe ziemniaki, 2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, 2 łyżeczki suszonego oregano, sól i pieprz do smaku, 3/4 szklanki sosu do pizzy, 16 dużych plastrów salami, 32 oliwki, miękki ser żółty, 16 kaparów, 1/4 czerwonej papryki

1
Obierz ziemniaki. Paprykę pokrój 5 mm kostkę. Ser żółty pokrój w cienkie plasterki a następnie w paseczki. Plasterki salami drobniutko posiekaj. Rozgrzej piekarnik do 205 stopni C.
2
Każdego ziemniaka pokrój wzdłuż na 4 plastry. Wyłóż blachę do pieczenia folią. Plastry ziemniaków posmaruj z każdej strony oliwą a następnie dopraw oregano, solą i pieprzem. Ułóż je na blasze.
3
Blachę z ziemniakami włóż do piekarnika i piecz przez 8 minut. Wyciągnij, odwróć ziemniaki na drugą stronę i piecz kolejne 7 minut lub do czasu aż będą miękkie (spróbuj widelcem). Wyciągnij i znów odwróć je na drugą stronę.
4
Na każdego ziemniaczka nałóż sos do pizzy (około 1 łyżeczkę na plasterek), posyp drobno pokrojonym salami i połóż po jednej oliwce (mniej więcej na środek, tak aby wyglądała jak nos). Poukładaj w poprzek plastrów ziemniaków paseczki sera żółtego, aby wyglądały jak bandaż. Pozostałe oliwki przekrój wzdłuż na pół i zrób z nich oczy (dziurką do góry). Do dziurek oliwek włóż kapary lub kawałki papryki.
5
Ziemniaczki "mumie" włóż do piekarnika i piecz około 3-4 minuty lub do czasu aż ser się roztopi. Wyciągnij z piekarnika i przełóż na duży talerz. Podawaj na ciepło lub w temperaturze pokojowej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane