Dziecko a Internet

Jakie są zasady korzystania z Internetu przez dziecko?
GwiazdeczkaGwiazdeczka - specjalista Tipy.pl

Pamiętaj, aby zawsze doceniać umiejętności dziecka. Dzieci bardzo szybko się uczą. Już paroletnie, potrafią włączyć komputer oraz uruchomić swoją ulubioną grę. Większość rodziców nawet nie ma pojęcia, że ich paroletni szkrab potrafi już korzystać z Internetu. Jak tylko nasze dziecko zacznie mieć jakikolwiek kontakt z komputerem powinniśmy nauczyć je ogólnych zasad bezpieczeństwa panujących w sieci, do których to dziecko kategorycznie musi się w przyszłości stosować.
1
Komputer można włączać oraz używać wyłącznie podczas obecności w domu kogoś dorosłego.
2
Naucz swoje dziecko, że nie wolno mu ufać nikomu poznanemu przez Internet. Nigdy nie można być pewnym prawdziwej tożsamości osoby poznanej za pomocą komunikatora czy chata.
3
Nigdy nie należy się spotykać z osobami poznanymi za pośrednictwem Internetu.
4
Twoje dziecko nie powinno nikomu zdradzać swojego wieku, numeru telefonu, adresu ani szkoły do jakiej się chodzi.
5
Nick (pseudonim) wymyślony przez dziecko nie powinien mieć daty urodzenia ani wieku (Madzia8, Kamil1999). Nikt nie powinien znać wieku Twojego dziecka.
6
Dziecko powinno używać komunikatorów wyłącznie do kontaktowania się z osobami, które już zna i które Ty znasz. Należy być bardzo ostrożnym oraz najlepiej ustawić komunikator w taki sposób, aby nikt spoza listy kontaktów nie mógł wysłać wiadomości do Twojego dziecka.
7
Dziecko od małego należy uczyć aby nie używało brzydkich słów - dotyczy to oczywiście również Internetu.
8
Ograniczaj na tyle na ile to możliwe czas w którym Twoje dziecko może korzystać z komputera.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane