Mało kaloryczne słodycze

6 słodkości niepowodujących krągłości

Helenka - specjalista Tipy.pl
Mało kaloryczne słodycze
1 z 7
Masz ochotę na coś słodkiego? Nie tylko ty! Niestety słodycze tuczą i nie można ich jeść w nieskończoność. Jeśli nie masz wspaniałej przemiany materii pozwalającej na zjadanie kilku czekolad i pączków dziennie to nie znaczy, że masz całkowicie zapomnieć o słodkościach. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na nietuczące desery.
1
Galaretka z owocami
Galaretka owocowa

Galaretki owocowe nie tuczą i są zdrowe. Żelatyna w nich zawarta poprawia stan paznokci, włosów oraz skóry. Galaretki mają około 50 kalorii na 100 g z czego większość z nich pochodzi z dodawanego do galaretek cukru. Jeśli liczysz kalorie to możesz zrobić swoją galaretkę light. Wystarczy zaparzyć mocną, owocową herbatę, posłodzić ją słodzikiem i dodać żelatynę (3 łyżeczki tj, 10 g na pół litra herbaty).
2
Sorbet mango limonka
Sorbety owocowe

Sorbety są niewiarygodnie zdrowe - przykładowo sorbet z mango i limonki dostarczy twojemu organizmowi witaminę A i C. Obierz mango, usuń pestkę, drobno pokrój i wrzuć do blendera. Dodaj sok z połowy limonki, 1/3 szklanki wody i około 1 łyżeczkę tartej skórki pomarańczowej. Dodaj do smaku słodzik w płynie i wszystko zmiksuj. Przełóż do pojemniczka, wstaw na 4 h do zamrażalnika. Po tym czasie przełóż lody do blendera, zmiksuj i zamrażaj kolejne 3 godziny.
3
Szarlotka
Szarlotka

Jeśli masz ochotę na ciasto to najlepszym wyborem jest szarlotka. Składa się ona praktycznie z samych jabłek a one jak wiesz są niskokaloryczne i bardzo zdrowe.
4
Jogurt z owocami i musli
Owoce z jogurtem posypane musli lub gorzką czekoladą

Owoce również zaspokajają pragnienie na słodycze. Weź kilka owoców, obierz je i pokrój w kostkę. Zalej je jogurtem owocowym light (lub zwykłym jogurtem np. greckim z dodatkiem słodzika) i posyp z wierzchu musli lub tartą gorzką czekoladą.
5
Suszone śliwki
Suszone śliwki

Suszone śliwki może i są kaloryczne, jednak bardzo poprawiają przemianę materii i mają więcej przeciwutleniaczy niż jakiekolwiek inne owoce czy warzywa. Możesz je jeść same lub dodawać do musli.
6
Chipsy jabłkowe
Chipsy jabłkowe

Chipsy jabłkowe możesz z łatwością zrobić w piekarniku. Wymaga to trochę zachodu, jednak są one tego warte - są pyszne i mało kaloryczne. Oprócz chipsów jabłkowych możesz zrobić również chipsy z buraków, cukinii czy marchewki. Zobacz przepis na chipsy jabłkowe.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

KarolinaTomaszewska
12.02.2015
No proszę, jednak są dozwolone słodycze. :D
Znalazłam własny sposób na wypełnienie pustki po słodyczach, jem orzechy, też są kaloryczne ale przynajmniej zdrowe. Z acetomale odchudzanie się nie jest aż tak rygorystyczne.
NIE ZASYFIAJ SIĘ !!!
30.06.2014
##### Co z tego że chipsy są owocowe, skoro zawierają TŁUSZCZE TRANS które zatykają tętnice !!! ##### To zawały i wylewy !!! ##### Poczytaj co mówią żywieniowcy. Do wyrzucenia są: margaryny twarde, czekolady nadziewane, tanie wędliny, majonezy, chipsy, płatki crunchy, frytki, ciastka, wafelki, itd. ##### Nie lepiej zrezygnować ze śmieciowego jedzenia, a pożyć z 10 lat dłużej? ##### Nie daj się ogłupić reklamie że shit daje radość! ##### Podstawa to warzywa i owoce. ##### Chcesz tłuszczu? Olej rzepakowy! (i nie przypalany bo oksysterole!) Chcesz jajek? Gotuj je! Mięsa? Drób! Pieczywa? Pełnoziarniste! Słodyczy? Miód! (Czekolada też, ale nie z tłuszczem roślinnym, bo ma tłuszcze trans!) ##### ...i żyjesz! zamiast jęczeć na reumatyzm, impotencję i dusznicę bolesną !!! ##### Wybieraj ROZSĄDNIE !!! Czytaj SKŁAD !!! ##### Zdrowa żywność jest ponoć droga? To ta wysoko-przetworzona jest droga! (Chyba też lepiej wydać na żywność, niż później na leki, co?) ##### MYŚL! Nic nie da narzekanie na polityków, gdy ktoś sam łyżką i widelcem sobie kopie grób !!! ##### Ze szczerego serca dobrze radzę: (Dosadne, ale wszak "Jesteś tym co jesz.") Dla własnego dobra zapamiętaj::: JESZ ŚMIECI = JESTEŚ ŚMIECIEM !!!!!
MM
30.06.2014
Tak, grunt to zdrowo i chudo umierać na raka - większość słodzików jest rakotwórcza i należy ich unikać. Ponadto, spożywanie substancji słodzących pobudza apetyt tak samo, jak spożywanie normalnych cukrów. To spadek stężenia glukozy we krwi powoduje uczucie głodu, a spożycie czegoś słodkiego powoduje wzrost jej stężenia - organizm uwalnia rezerwy, wiedząc, że dostał nową porcję cukru, która je uzupełni. Dzięki temu mechanizmowi tuczono świnie wspomagając to aspartamem!
w
30.06.2014
dig - słodzik to może być zdrowy i naturalny syrop klonowy np.
w
30.06.2014
Pektyna w galaretce o rozumiem, ale promować mielone kości albo skóry (żelatynę) z owocami - obrzydliwość, błeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Przestańcie w końcu żreć przerobione trupy innych zwierząt. To obmierzłe z wielu powodów.
dig
10.03.2014
raz się słodzik poleca, raz odradza...
ZOOOOla
17.10.2012
za chipsami jablkowymi przyznam, ze nie pzrepadam, ale sorbety? ekstra sprawa! np malinowe od grycana - zima za oknem a ja z malinkami pod kocem! :)))