Ryż na sypko

Jak ugotować ryż na sypko?
RozaRoza - specjalista Tipy.pl

Aby ryż był sypki należy przede wszystkim dobrze wypłukać ziarenka przed gotowaniem ze skrobi, która powoduje ich sklejanie. Chińczycy uważają, że w dobrze przygotowanym ryżu każde ziarenko powinno zostać zachowane w całości. Trudno temu zaprzeczyć, ponieważ kuchnia chińska w głównej mierze bazuje na tym właśnie składniku. Warto zauważyć, ze taki ryż zupełnie inaczej smakuje. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w przygotowaniu sypkiego ryżu.
P

1 torebka ryżu długoziarnistego (Basmanti) lub 100 g ryżu na wagę

1
Płukanie ryżu
Przełóż ryż na sitko i dokładnie przepłucz pod bieżącą, zimną wodą aby spłukać z niego skrobię (skrobia powoduje zlepianie się ziarenek). Ryż warto przepłukać nawet 2-3 razy aż woda będzie krystalicznie czysta.
2
Opłukany i odsączony ryż włóż do garnka i zalej wodą. Wody powinno być dwa razy więcej niż ryżu zatem jeśli gotujesz 1 torebkę (o wadze 100g) to wlej 200 ml wody (4/5 szklanki). W przypadku ciemnego ryżu wody powinno być troszkę więcej. Dodaj do wody pół łyżeczki soli.
3
Garnek przykryj i włącz ogień. Po zagotowaniu się wody zmniejsz ogień na minimum i gotuj około 15 minut lub do czasu, aż ryż wchłonie całą wodę i będzie miękki.
4
Jeśli gotujesz ryż w torebce i boisz się że się od spodu przypali wówczas po zagotowaniu wody owiń garnek kocem i postaw w ciepłe miejsce. Po około 40 minutach powinien on wchłonąć całą wodę i być miękki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Bob
18.01.2017
To szukaj dalej
arturek45
14.11.2016
Szukam przepisu na salatke ryzowa z solonym sledziem i daktylami suszonymi