pędzle do makijażu

Jak zrobić domowy środek do czyszczenia pędzli kosmetycznych?
visage - specjalista Tipy.pl

Pędzle do makijażu to niezbędne wyposażenie każdej kobiety. Mamy ich całe mnóstwo: pędzle do podkładu, pudru, różu, pędzle do cieni, do ust, do eyelinera. Jest to cały arsenał akcesoriów, które pomagają nam uzyskać nieskazitelny wygląd, ale nieodpowiednio traktowane – mogą przyczynić się do jego zrujnowania. Dlaczego? Ponieważ pędzle te bardzo często są siedliskiem bakterii. Dzieje się tak wówczas, gdy nie są one odpowiednio często czyszczone. Pobieżne czyszczenie pędzli powinno się przeprowadzać przynajmniej raz w tygodniu, a gruntowne ich oczyszczanie około raz w miesiącu. Nie ma tutaj znaczenia, czy pędzli tych używasz sporadycznie, czy na co dzień. Dobrą wiadomością jest to, że żeby dokładnie wyczyścić pędzle do makijażu nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych środków. Wystarczy kilka rzeczy, które prawdopodobnie znajdziesz we własnej kuchni.
P

płyn do mycia naczyń, oliwa z oliwek, talerz, woda, papierowe ręczniki lub serwetki

1
czyszczenie pędzli do makijażu - krok 1
Przygotuj wszystkie wymienione wyżej rzeczy. Płyn do mycia naczyń usunie bakterie, tłuszcz i pigment z pędzli, natomiast oliwa doskonale wpłynie na kondycję włosia.
2
czyszczenie pędzli do makijażu - krok 2
Na talerzu umieść równe porcje płynu do mycia naczyń i oliwy. Zacznij od łyżeczki każdego z tych składników i proporcjonalnie zwiększaj ich ilość, jeśli zajdzie taka potrzeba.
3
czyszczenie pędzli do makijażu - krok 3
Teraz zanurz pędzel w miksturze i zataczaj nim okrężne ruchy przez około 10 sekund. Zauważysz jak resztki kosmetyków samoistnie „wypłukują się” z pędzla.
4
czyszczenie pędzli do makijażu - krok4
Teraz opłucz pędzel letnią wodą, żeby wypłukać z niego cały płyn do mycia naczyń. Rób to do czasu, aż woda będzie czysta, a pędzel przestanie się pienić. Nie mocz w wodzie metalowej nasady pędzla. Woda może zniszczyć klej, który trzyma włosie pędzla razem sprawiając, że zacznie ono wypadać.
5
czyszczenie pędzli do makijażu - krok 5
Gdy wypłuczesz już wszystkie pędzle, delikatnie uformuj ich włosie i ułóż na płaskiej powierzchni, żeby wyschły. Najlepiej poukładać je jeden obok drugiego na papierowym ręczniku lub serwetce.
6
czyszczenie pędzli do makijażu - krok 6
Pędzle pozostaw w takiej pozycji przez kilka godzin, a najlepiej przez całą noc. Dopiero, gdy będą całkowicie suche, umieść je w pozycji pionowej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane