mycie włosów

Jak myć włosy, żeby nie wypadały?

Ewelina456 - specjalista Tipy.pl
Jeśli twoje włosy są skłonne do wypadania lub plątania, zamiast stosować super drogie odżywki czy maski, spróbuj myć swoje włosy w nieco inny sposób. Co prawda jest on trochę bardziej skomplikowany i zajmuje więcej czasu, ale na pewno niedługo zobaczysz rezultaty .
P

*szampon specjalnie dobrany do rodzaju i potrzeb włosów
*odżywka do spłukiwania - najlepiej z tej samej linii, co szampon (aby się uzupełniały)
*odżywka bez spłukiwania - najlepiej o lekkiej formule, żeby zbytnio nie obciążać włosów, szczególnie jeśli mają tendencję do utraty objętości (ułatwia rozczesywanie splątanych kosmyków)
*miękki ręcznik frotte
*suszarka
*szczotka do włosów
*grzebień z szeroko rozstawionymi ząbkami

1
Na początku zacznij od dokładnego rozczesania włosów. Usuniesz wówczas nadmiar kosmetyków do stylizacji włosów i warstwę kurzu , spalin i innych zanieczyszczeń, które gromadzą się na twojej głowie w ciągu dnia.
2
Zmocz bardzo dokładnie włosy ciepłą, ale nie gorącą wodą (zbyt gorąca może osłabić pasma) i delikatnie odciśnij wodę. Zaczesz palcami włosy do góry. Jeśli chcesz, połóż na ramiona dodatkowy ręcznik (zwiń też dywaniki, chyba nie chcesz ich zamoczyć!) .
3
Szampon w ilości odpowiadającej dwóm ziarenkom fasoli nalej na środek dłoni i rozcieńcz z odrobiną ciepłej wody (nigdy nie nakładaj szamponu bezpośrednio na skórę głowy, jeśli nie chcesz zniszczyć włosów, co więcej - kontrolujesz w ten sposób ilość zużywanego szamponu).
4
Szampon nałóż na środek głowy, na boki i z tyłu. Myj włosy wykonując delikatne i powolne ruchy przypominające głaskanie. Powtórz ten proces kilka razy - lepiej myć włosy dłużej, ale delikatnie, niż wyrywać je szybkim szorowaniem głowy. Następnie bardzo delikatnie zacznij drapać skórę głowy. Dzięki temu spienisz szampon i dogłębniej oczyścisz skórę głowy. Pobudzisz też cebulki do działania. W kolejnym kroku powtórz jeszcze raz metodę głaskania.
5
Spłucz szampon za pomocą letniej wody (taka jest najbardziej miękka). Nie żałuj wody, spłucz szampon obficie, a unikniesz podrażnień i tzw. piankowego łupieżu. Ponownie odciśnij włosy .
6
Na resztę pasm (od uszu po same końce) nałóż odżywkę do spłukiwania i pozostaw na parę minut. Spłucz odżywkę letnią wodą.
Odciśnij nadmiar wody, a następnie - oklepując włosy ręcznikiem - ostrożnie je osusz, aby pozbyć się nadmiaru kapiącej wody. Owiń włosy w turban i pozostaw tak na około 20 minut .
7
Zdejmij ręcznik i spryskaj włosy odżywką bez spłukiwania. Bardzo delikatnie rozczesz włosy od nasady, aż po same końce za pomocą grzebienia (nie zapomnij o końcówkach włosów, tam często powstają kołtuny). Pochyl głowę do przodu, by wszystkie włosy swobodnie opadały w dół i zacznij suszyć je chłodnym powietrzem suszarki (wykonując falujące ruchy w górę i w dół). Powtórz proces z ciepłym nawiewem, a zakończ znów na zimnym. Następnie podnieś głowę i zacznij suszenie od włosów przy skroniach przesuwając się do tyłu, aż po same końce (ruch zygzakowaty). Przekładaj włosy z jednego boku na drugi (zwiększysz ich objętość). Pamiętaj też, aby kierować powietrze suszarki (szczególnie chłodne) pod pasma. Zakończ suszenie jeszcze raz pochylając głowę w dół .
8
Na koniec rozczesz włosy za pomocą szczotki. Efekt robi wrażenie.
?

Wskazówki
*Myj włosy tak często jak tego potrzebują.
*Włosy myj najlepiej po południu lub wieczorem, rano przecież nie masz tyle czasu ;)
*Jeśli twoje włosy nie przetłuszczają się na całej długości, to nie musisz nakładać na całą ich długość szamponu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Mycie włosów
Przedłużanie włosów
zapobieganie siwieniu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane