Jak zorganizować tanie wesele?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Ślub to bardzo ważne wydarzenie, o ile nie najważniejsze w życiu każdego z nas. Stresują się chyba zarówno panie jak i panowie młodzi oraz ich rodziny. Jeśli decyzja o tej uroczystości zapadła warto pomyśleć o tym jak można nieco na niej zaoszczędzić. Jeśli oszczędzanie na własnym ślubie wydaje wam się być absurdem, to być może macie wśród swoich znajomych osobę, która chętnie obetnie nieco koszty tego przedsięwzięcia. Oto kilka wskazówek jak można zaoszczędzić na weselu.
P

odrobina pomysłowości, czasu i pieniędzy a także Internet i znajomi

1
Pierwszą rzeczą, która kojarzy nam się ze ślubem jest piękna biała suknia. To głównie dzięki niej panie szaleją na myśl o uroczystości zaślubin. Biała suknia wprowadza magiczny klimat i upodabnia nas nieco do księżniczek. Nie musi ona jednak pochodzić z najdroższego salonu. Zwróćmy uwagę na to, że potrzebujemy jej właściwie na jeden, jedyny dzień, więc wydatek rzędu 5-ciu, 10-ciu czy 20-stu tysięcy złotych wydaje się niedorzeczny.

Suknię ślubną możemy kupić używaną. Wiele kobiet stać na suknie od znanych projektantów, czy z ekskluzywnych salonów, tylko sęk w tym, że później nie ma co z z nią zrobić i zapada decyzja o jej sprzedaży oczywiście o znacznie obniżonym koszcie.

Używana suknia to jednak w dalszym ciągu duży wydatek. Innym ciekawym rozwiązaniem jest wypożyczenie sukni ślubnej. W obecnych czasach możemy wypożyczyć każdą część garderoby od sukienek, poprzez suknie wieczorowe, na sukniach ślubnych kończąc. Jedynym wydatkiem poza kosztem wypożyczenia sukni z komisu jest oddanie jej do czyszczenia po zakończonej uroczystości. Garnitur czy frak dla Pana Młodego również znajdziemy w wypożyczalniach.
2
Dekoracje na wesele możemy wykonać samodzielnie. Jeśli dodatkowo mamy w gronie znajomych osobę, która ma tzw. artystyczną duszę - nasz portfel jest ocalony! Wkład pieniężny będzie potrzebny jedynie na materiały, które z pewnością znajdziemy w hurtowniach, po bardzo korzystnych cenach. Warto również pogrzebać w Internecie, nie tylko w poszukiwaniu materiałów a również inspiracji! W Internecie znajdziemy mnóstwo przykładowych zdjęć i kompozycji kwiatów, ozdób, balonów itd.
3
Naszą artystyczną duszę możemy poprosić także o pomoc w wykonaniu zaproszeń na ślub i wesele. Koniec końców jeśli takowej osoby nie znamy to damy radę również sami. Możemy skorzystać np. z dostępnych szablonów, czy wzorów i z zakupionych materiałów wykonać oryginalne, niepowtarzalne zaproszenia.
4
Jeśli decydujecie się na otrzymywanie prezentów (bo coraz częstszy trend to np. datki skierowane na domy dziecka, czy książki i pomoce zamiast kwiatów) możecie sporządzić listę oczekiwanych podarków i dyskretnie podsunąć ją rodzinie i znajomym. W ten sposób możecie uniknąć otrzymania kolejnego kompletu garnków, czy trzeciego tostera.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane