Jak używać Bluetooth?

Jak używać Bluetooth?

KasprzykKasprzyk - specjalista Tipy.pl
Kupując sprzęt przede wszystkim zwracamy uwagę na jego parametry i na funkcje. W aparatach, telefonach czy drukarkach coraz częściej można zauważyć funkcję Bluetooth. Jednak nie każdy wie, co to oznacza. Niektórzy używają jej jedynie do przesyłania plików do i z komórki. Warto jednak zainwestować w komputerowy moduł Bluetooth i przekonać się o jego zaletach. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak go zainstalować i jak z niego korzystać.
1
Bluetooth znajduje się w każdym nowym modelu telefonu komórkowego. Wystarczy włączyć funkcję w swoim telefonie i w telefonie osoby, z którą chcesz się połączyć, a następnie wybrać plik, który chcemy przesłać. Druga osoba musi zaakceptować połączenie, wpisać poprawne hasło i plik zostanie przesłany do jej telefonu.
2
Zasięg Bluetooth obejmuje około 10 metrów, ale w otwartym terenie odległość ta może znacznie wzrosnąć – nawet do 100 metrów. Jest doskonałym rozwiązaniem, dzięki któremu możliwe jest przesyłanie niewielkich danych bez użycia kabli, zużywając przy tym bardzo małe ilość energii. Jedyna wadą jest mała prędkość transmisji.
3
Komputerowy moduł Bluetooth możemy kupić w sklepach komputerowych. Jest niewielki, podłącza się go do wejścia USB i bardzo często swoim wyglądem przypomina pendrive. Kupując zwróć uwagę czy aby na pewno jest on legalny i posiada własny adres MAC. W przeciwnym razie nastąpi ograniczenie w przesyłaniu danych.
4
Aby móc korzystać z adaptera Bluetooth musisz zainstalować oprogramowanie BlueSoleil. Po jego uruchomieniu na naszym monitorze pojawi się niebieskie okno z pomarańczową kulką. Gdy na nią klikniemy następuje wyszukiwanie wszystkich urządzeń, jakie są w pobliżu i po wprowadzeniu poprawnego hasła, możemy korzystać z tego urządzenia bez ograniczeń.
5
Za pomocą funkcji Bluetooth możemy przesyłać pliki do i z komputera, uzyskać dostęp do komputerowej sieci lokalnej, zsynchronizować wizytówki i wiadomości z innymi urządzeniami obsługującymi tę funkcję. Ponadto dzięki tej funkcji możemy korzystać z drukarki, bezprzewodowej klawiatury, myszy, joysticków czy przesyłać zdjęcia z aparatu cyfrowego. Ostatnio producenci wprowadzili na rynek również słuchawki, mikrofony i głośniki działające poprzez połączenie z komputerem za pomocą Bluetooth.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

wysyłanie mp3 przez Bluetooth
łączenie urządzeń przez bluetooth
Kobieta rozmawiająca przez telefon

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ya
10.10.2016
Gówno nie porady.