Peeling domowy

Jak zrobić domowy peeling?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Wiesz doskonale o dobroczynnym działaniu peelingu. Systematyczne złuszczanie naskórka oczyści Twoją skórę, nada jej świeżości i blasku. Oto kilka sposobów na wykonanie peelingu w warunkach domowych:
P

cukier, sól, orzechy, migdały, kawa mielona, oliwa z oliwek, olej z pestek winogron, oliwka dla dzieci, balsam nawilżający, mydło, żel pod prysznic, miód, cynamon, olejki eteryczne

1
Peeling cukrowy
Najpopularniejszy jest oczywiście peeling cukrowy, który przypomina konsystencją ten gruboziarnisty z drogerii. Do jego wykonania potrzebujemy około pół szklanki cukru - może to być zarówno cukier biały jak i brązowy, preferowany jednak jest ten brązowy ze względu na ziarnistość. Cukier musimy zmieszać z niespełna połową szklanki oliwy z oliwek, oleju z pestek winogron lub oliwki dla dzieci. Peeling nanosimy na skórę i energicznie masujemy najlepiej okrężnymi ruchami. Następnie zmywamy obficie wodą i smarujemy skórę balsamem. Minusem tego peelingu jest to, że niestety szybko się rozpuszcza.
2
Peeling solny
Kolejnym peelingiem jest peeling solny. Wykonujemy go podobnie jak peeling cukrowy - zastępując cukier solą spożywczą. Sól nie jest tak gruboziarnista jak cukier brązowy, więc ten peeling z pewnością będzie delikatniejszy. W przypadku cukru aromat peelingu nie jest tak drażniący, jak ten z peelingu solnego. Aby go zniwelować możemy dodać kilka kropel olejku eterycznego o ulubionym zapachu. Warto użyć lawendowego, gdyż działa relaksująco.
3
Peeling kawowy
Popularny jest również peeling kawowy. W celu wykonania tego peelingu zaparz swoją ulubioną kawę jak zwykle z zastrzeżeniem, że musi to być kawa mielona. Jeśli nie zamierzasz jej pić - to dodaj większą ilość kawy niż zazwyczaj. Odcedź fusy i przestudź a następnie aby uzyskać odpowiednią konsystencję połącz z odpowiednią ilością oliwy z oliwek, oleju lub oliwki dla dzieci. Jeśli drażni Cię intensywny zapach kawy to dodaj cynamon w proszku. Używaj tak jak powyższe peelingi.
4
Peeling z orzechów
Peeling z orzechów to także popularny naturalny kosmetyk. Jest jednak bardziej czasochłonny, gdyż orzechy musimy zmielić bądź bardzo dokładnie, drobno posiekać. Zamiast orzechów możemy użyć również migdałów. Orzechy mieszamy z oliwą i łyżką miodu. Również używaj tak jak powyższe peelingi.
?

Wskazówki
* Zamiast oleju, oliwy czy oliwki możesz użyć zwykłego balsamu lub żelu pod prysznic a nawet mydła, pamiętaj jednak, że mydło bardziej wysuszy skórę.
* Chwilę dłużej możesz złuszczać skórę z łokci i kolan - tam jest ona najbardziej zrogowaciała.
*Nie zapomnij o nawilżającym balsamie po zabiegu z peelingiem.

!

Uwaga!
* Złuszczanie martwego naskórka jest bardzo ważne, nie wykonuj jednak peelingu zbyt często, gdyż możesz nadmiernie podrażnić skórę.
*Uważaj szczególnie podczas złuszczania naskórka z twarzy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Domowe SPA
moczenie stóp w mleku i sodzie
solarium

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane