Różyczka

Jak leczyć różyczkę u dziecka?

MamaOliMamaOli - specjalista Tipy.pl
Różyczka to niegroźna choroba zakaźna z zazwyczaj łagodnym przebiegiem. Tak jak innych chorób zakaźnych tak i różyczki się nie leczy - można jedynie łagodzić jej objawy. W przypadku podejrzenia zachorowania dziecka na różyczkę należy bezzwłocznie skontaktować się z pediatrą.
1
Chore na różyczkę dziecko powinno pozostać w domu (niekoniecznie w łóżku jeśli nie ma na to ochoty) przez około 5 dni. Przez ten czas należy unikać kontaktów dziecka z innymi dziećmi oraz przede wszystkim z kobietami w ciąży, gdyż dla nich różyczka jest bardzo niebezpieczna (może powodować poważne wady płodu) .
2
W przypadku wystąpienia gorączki, która z reguły jest niska, należy zastosować zimne okłady (np. przykładać do czoła zamoczony w zimnej wodzie i wyciśnięty ręcznik) a w przypadku braku efektów podać lek przeciwgorączkowy. Aby obniżyć temperaturę ciała zalecane jest również podawanie chłodnych napojów.
3
Towarzyszącej różyczce wysypki nie trzeba niczym smarować. Zniknie ona sama, nie pozostawiając żadnych śladów po około 4-5 dniach. Jeśli jest ona swędząca to należy unikać jej drapania - im mniej będzie się ją drapać tym szybciej zniknie. Świąd skóry może złagodzić kąpiel z owsianką (należy zagotować pół kg płatków owsianych w 3 litrach wody i dodać do wanny z wodą).
4
Ze względu na wysypkę należy kąpać dziecko używając delikatnych, hipoalergicznych płynów, aby nie podrażniać dodatkowo skóry.
5
Po całkowitym wygojeniu się wysypki skóra może być nieco przesuszona i zacząć się łuszczyć. Oznacza to, że choroba przeszła a skóra się regeneruje. Aby zmniejszyć dyskomfort należy stosować delikatne, naturalne balsamy nawilżające.

Powiązane porady

wykorzystywanie seksualne
Dziecko smarka nos
Różyczka

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

kacha
14.10.2015
U nas na poczatek bylo zapalenie gardla na ktore dziecko wzielo antybiotyk i w piatej dobie od podania leku zaczela sie goraczka wysoka ponad 39°C i tak przez 2 dni i dwie noce pozniej wysypka ktora utzymywala sie przez okolo 3 dni
diana83
22.04.2015
ja wzięłam różyczkę jako uczulenie, bo moje dziecko miało po prostu krostki na ramionach, za dwa dni na udach. A jak poszłam na kontrolę to przeszło na tułów i zlało się w plamy i oczywiście diagnoza różyczka i trzeba siedzieć w domu. W sumie tylko raz była temperatura i podaliśmy ibufen bo na długo działa. Żadnych powikłań nie było, no może faktycznie skóra bardziej wysuszana ale nic więcej.
wiesia
20.04.2015
u nas w zasadzie wszystko skupiło ie na obniżaniu gorączki.
arimor
08.03.2014
Dziecku należy ponadto podawać wapno rozpuszczalne, rozpuszczone w wodzie. Jest to zalecane. Powinno też pić dużo płynów.