Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak leczyć różyczkę u dziecka?

Jak leczyć różyczkę u dziecka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Różyczka to niegroźna choroba zakaźna z zazwyczaj łagodnym przebiegiem. Tak jak innych chorób zakaźnych tak i różyczki się nie leczy - można jedynie łagodzić jej objawy. W przypadku podejrzenia zachorowania dziecka na różyczkę należy bezzwłocznie skontaktować się z pediatrą.
1
Chore na różyczkę dziecko powinno pozostać w domu (niekoniecznie w łóżku jeśli nie ma na to ochoty) przez około 5 dni. Przez ten czas należy unikać kontaktów dziecka z innymi dziećmi oraz przede wszystkim z kobietami w ciąży, gdyż dla nich różyczka jest bardzo niebezpieczna (może powodować poważne wady płodu) .
2
W przypadku wystąpienia gorączki, która z reguły jest niska, należy zastosować zimne okłady (np. przykładać do czoła zamoczony w zimnej wodzie i wyciśnięty ręcznik) a w przypadku braku efektów podać lek przeciwgorączkowy. Aby obniżyć temperaturę ciała zalecane jest również podawanie chłodnych napojów.
3
Towarzyszącej różyczce wysypki nie trzeba niczym smarować. Zniknie ona sama, nie pozostawiając żadnych śladów po około 4-5 dniach. Jeśli jest ona swędząca to należy unikać jej drapania - im mniej będzie się ją drapać tym szybciej zniknie. Świąd skóry może złagodzić kąpiel z owsianką (należy zagotować pół kg płatków owsianych w 3 litrach wody i dodać do wanny z wodą).
4
Ze względu na wysypkę należy kąpać dziecko używając delikatnych, hipoalergicznych płynów, aby nie podrażniać dodatkowo skóry.
5
Po całkowitym wygojeniu się wysypki skóra może być nieco przesuszona i zacząć się łuszczyć. Oznacza to, że choroba przeszła a skóra się regeneruje. Aby zmniejszyć dyskomfort należy stosować delikatne, naturalne balsamy nawilżające.
Jak uniknąć zarażenia chorobą bostońską?
Jak czyścić uszy?
Jak udawać chorobę?
Jak rozpoznać płaskostopie?
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

editta - 2017-06-19
Przecież na rozyczke są szczepionki, wiec teoretycznie nie powinno na nią zachorowac ?!
j23 - 2017-04-06
kacha pisze o trzydniówce a nie różyczce :)
kacha - 2015-10-14
U nas na poczatek bylo zapalenie gardla na ktore dziecko wzielo antybiotyk i w piatej dobie od podania leku zaczela sie goraczka wysoka ponad 39°C i tak przez 2 dni i dwie noce pozniej wysypka ktora utzymywala sie przez okolo 3 dni
diana83 - 2015-04-22
ja wzięłam różyczkę jako uczulenie, bo moje dziecko miało po prostu krostki na ramionach, za dwa dni na udach. A jak poszłam na kontrolę to przeszło na tułów i zlało się w plamy i oczywiście diagnoza różyczka i trzeba siedzieć w domu. W sumie tylko raz była temperatura i podaliśmy ibufen bo na długo działa. Żadnych powikłań nie było, no może faktycznie skóra bardziej wysuszana ale nic więcej.
wiesia - 2015-04-20
u nas w zasadzie wszystko skupiło ie na obniżaniu gorączki.
arimor - 2014-03-08
Dziecku należy ponadto podawać wapno rozpuszczalne, rozpuszczone w wodzie. Jest to zalecane. Powinno też pić dużo płynów.
 
Śliczna różyczka, która może służyć jako dekoracja stołu, ubrania lub element większego bukietu. Jej wykonanie jest...
Jak zrobić różę ze wstążki?
Śliczna różyczka, która może służyć jako dekoracja...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt