dekoracja ceramiki

Jak malować ceramikę?
BrumkaBrumka - specjalista Tipy.pl

Malowanie ceramiki jest prostym i bardzo wciągającym zajęciem. Bowiem każdy z nas chciałby zaprosić gości i podać im kawę w niepowtarzalnym serwisie czy też obiad we własnoręcznie przyozdobionej zastawie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak własnoręcznie ozdobić swoją ceramikę.
P

* Farby do porcelany
* Konturówki
* Pędzelki
* Pojemnik na wodę
* Kalkę maszynową

1
Zanim wybierzesz się do sklepu, musisz wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje farb – takie, które utwardzają się w temperaturze pokojowej lub do wypiekania. Oczywiście ten drugi rodzaj farb jest znacznie trwalszy. Konturówki powinny być w formie pisaka lub w tubce. Kolor zależny jest do ciebie, jednak najładniej wyglądają konturówki czarne, srebrne lub złote.
2
Przygotuj miejsce pracy i porcelanę. Blat stołu zabezpiecz papierem lub gazetami, a naczynia dokładnie umyj w płynie do mycia naczyń i wysusz.
3
Przygotuj wzór, który chcesz nanieść na porcelanę. Możesz go wymyślić sama lub użyć gotowych szablonów. Za pomocą kalki maszynowej przenieś kontur wybranego wzoru na naczynie, a następnie obrysuj go starannie konturówką.
4
Możesz przystąpić do wypełniania rysunku. Do tego celu użyj zakupionych farbek i odpowiedniej wielkości pędzelków. Do małych wzorów używaj jak najcieńszych, do większych - nieco grubszych. Każdy kolejny kolor nakładaj dopiero wtedy, gdy poprzedni wyschnie. W przeciwnym razie kolory mogą się zlewać.
5
Po pomalowaniu odstaw przedmioty w bezpieczne miejsce, by wyschły. Czas schnięcia zależy od rodzaju farby. Pamiętaj jednak, że lepiej by schły za długo niż za krótko. Jeśli używasz farbek do wypalania w piekarniku, przeczytaj instrukcje na opakowaniu. Znajdziesz tam informację, jak długo powinnaś trzymać porcelanę w piekarniku i w jakiej temperaturze.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Jack71
28.05.2018
Proszę o podanie rodzaju farb,mazaków do nanoszenia na porcelana,co to są konturówki?
edzia
19.11.2015
gdzie kupić taką ceramikę do pomalowania?
bluem
31.05.2015
Śliczne wzory, nie mam zdolności manualnych ale bardzo mi się takie pomysły na nietuzinkową porcelanę podobają, idealną widziałam również na stronie http://namoimstole.pl/produkty/na-napoje/filizanki