Kwiaty cięte

Jak przedłużyć życie ciętych kwiatów?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Cięte kwiaty wspaniale ożywiają i ozdabiają każde wnętrze. Co zrobić aby cieszyć się nimi dłużej? Przeczytaj artykuł i poznaj kilka prostych sposobów na przedłużenie życia kwiatów ciętych.
P

cięte kwiaty, wazon, odstana lub przegotowana woda, aspiryna, monety w nominałach 1,2,5 gr, cukier, szpilka, zapałka, ogórek lub ziemniak, nawilżona chusteczka/ściereczka, nożyczki lub sekator, ewentualnie nożyk

1
Zacznijmy od tego, skąd mamy dane kwiaty. Jeśli kupiliśmy je w kwiaciarni lub dostaliśmy od znajomych nie mamy większego wpływu na ich pochodzenie. Jeśli jednak wywodzą się wprost z naszego ogródka możemy już na początku zaradzić ich szybkiemu więdnięciu.

Kwiaty należy ścinać o poranku lub późnym wieczorem. Jeśli jesteśmy zmuszeni do ścięcia kwiatów w środku dnia nawilżmy przedtem odpowiednio glebę na której rośnie kwiat.

Przy transporcie kwiatów do domu może przydać się mocno nawilżona ścierka, chusteczka - którą obwijamy dokładnie końcówki łodyg. Innym pomysłem jest ogórek - który w większości składa się z wody lub ziemniak - kwiaty wbijamy w warzywo łodygami.
2
Kwiaty należy umieszczać jedynie w czystym wazonie. Nie może być w nim żadnych pyłków, brudu ani pozostałości po poprzednich kwiatach.
3
Przed włożeniem kwiatów do wazonu przycinamy łodygi na skos. W ten sposób zwiększamy powierzchnię pobierania wody. Usuwamy też liście, które znalazłyby się pod poziomem wody gdyż niepotrzebnie przyspieszałyby procesy gnilne.
4
Wazon napełniaj zawsze odstaną i lekko schłodzoną wodą - postaraj się mieć taką zawsze w zapasie w domu, na wypadek, gdybyś kwiaty otrzymała np. w prezencie. Woda może być przegotowana, lecz nie musi.
5
Jeśli otrzymałaś wyjątkowo duży bukiet to nie wciskaj kwiatów do wazonu na siłę. Wybierz większy wazon, w którym kwiaty będziesz mogła swobodnie ułożyć. Wazonu nie stawiaj w przesadnie nasłonecznionym miejscu i unikaj również przeciągów. Temperatura pomieszczenia w jakim przebywają kwiaty powinna być zbliżona do tej, która panuje zwykle w kwiaciarniach.
6
Wodę z wazonu należy wymieniać codziennie! Podczas takiego wymieniania nie zostawiaj kwiatów bez wody. Możesz nakłuwać ich łodygi szpilką aby powierzchnia wchłaniania wody powiększyła się. W łodydze można zrobić również dziurkę i umieścić w niej zapałkę- łepkiem do dołu. Jeśli końcówki łodyg brązowieją wówczas niestety nakłuwanie nie pomoże i musimy je odciąć.
7
Możemy wzbogacić wodę o różne specyfiki, które pomogą w utrzymaniu kwiatów jak najdłużej w nienagannej świeżości. Możemy skruszyć tabletkę aspiryny i dodać ją do wody. Innym sposobem jest dodanie około 2 łyżek cukru. Ostatnia domowa rada to drobne monety w nominale 1, 2 i 5 gr, które umieszczamy na dnie wazonu.
W kwiaciarniach dostępne są także specjalistyczne płyny, które dolewane systematycznie do wody pomogą przedłużyć życie kwiatom.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane