Penne z orzechami

Jak zrobić penne z orzechami, cebulą i ricottą?

KamilajKamilaj - specjalista Tipy.pl
Włosi wiedzą jak wyczarować danie, które już samym wyglądem i aromatem zaprasza do stołu. Pełnoziarnisty makaron penne z orzechami włoskimi oraz delikatnym serem ricotta stworzy wprost idealną kompozycję, której nikt się nie oprze. Jej przygotowanie nie sprawi wam wiele wysiłku, a przepis nie jest skomplikowany. Poniżej znajdziecie doskonały przepis wyśmienity makaron penne, który możecie przyrządzić zarówno na co dzień, jak i na wyjątkowe okazje.
P

7 średniej wielkości cebul, 5 łyżek oliwy z oliwek, 3/4 łyżeczki cukru, około 2 łyżeczki soli, 1 i 3/4 szklanki orzechów włoskich, 300 g penne pełnoziarnistego, 450 g ricotty, 2/3 szklanki natki pietruszki, 1,5 łyżki soku z cytryny, 1,5 łyżeczki mielonego pieprzu.

1
Cebulę obierz i pokrój w drobną kostkę. Ricottę rozdrobnij widelcem. Natkę drobno posiekaj.
2
Na dużą patelnię daj 3 łyżki oliwy, cukier i 2 łyżeczki soli. Podsmażaj często mieszając aż cebula uwolni soki i zrobi się złota - około 10-13 minut. Zmniejsz ogień i nadal smaż od czasu do czasu mieszając aż cebula się skarmelizuje i zrobi słodka - około 35-40 minut. Jeśli cebula zacznie się przyklejać do patelni to zmniejsz ogień.
3
W międzyczasie na małej patelni teflonowej na średnim ogniu upraż orzechy cały czas mieszając aż zaczną ładnie pachnieć i zrobią się złote (około 10 minut). Przełóż je na talerzyk i poczekaj aż przestygną po czym wsyp je do foliowego woreczka i pokrusz za pomocą wałka do ciasta.
4
Jak już cebula będzie prawie gotowa ugotuj makaron według instrukcji na opakowaniu - około 10-12 minut. Odcedź zachowując około pół szklanki wody po gotowaniu.
5
Wymieszaj skarmelizowaną cebulę z makaronem, orzechami, serem ricotta, natką pietruszki, zachowaną wodą po gotowaniu makaronu, sokiem z cytryny, pieprzem i 2 łyżkami oliwy. Dopraw do smaku solą i podawaj na gorąco.

Powiązane porady

sos beszamelowy
makaron z żółtym serem
Makaron z łososiem i pomidorami

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane