gotowane pieczarki

Jak ugotować pieczarki?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Pieczarki to dodatek, który przyda się wszędzie. Niezależnie od tego, czy chcesz zapiec je na pizzy, wzbogacić nimi zapiekanki, czy tosty, przyrządzenie pieczarek może być trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Na szczęście dzięki tej poradzie dowiesz się jak w prosty sposób ugotować pieczarki, które zawsze będą delikatne i soczyste. Do dzieła.
1
Gotowanie pieczarek pozwala wydobyć ich smak i aromat. Trzeba jednak zrobić to umiejętnie, by zachowały one delikatną i soczystą konsystencję. Kluczową kwestią jest powolne gotowanie pieczarek do czasu, aż uwolnią zawarte w nich soki. Najlepiej robić to na dużej patelni, w taki sposób, by wszystkie grzyby ułożyć zaledwie w jednej warstwie, maksymalizując ich kontakt z nagrzaną powierzchnią patelni. Najlepiej sprawdzi się patelnia do potraw saute. Gotując pieczarki będziesz również chciała słyszeć delikatne skwierczenie. Oznacza to, że patelnia jest na tyle gorąca, że pozwala na szybkie odparowanie wilgoci. Jeśli nie słyszysz skwierczenia, dostosuj ogień do właściwego poziomu. To tyle tytułem wstępu. Teraz przejdźmy do części właściwej.
2
gotowanie pieczarek - krok 2
Oczyść pieczarki wycierając z nich brud za pomocą papierowego ręcznika lub opłukując je szybko pod strumieniem zimnej wody. Pokrój je na plasterki lub kostkę, w zależności od tego, jakiej formy wymaga przepis.
3
gotowanie pieczarek - krok 3
Na patelni umieszczonej na średnim ogniu rozgrzej kilka łyżek oliwy lub masła. Wrzuć na wierzch pieczarki i dodaj szczyptę soli. Wymieszaj całość, żeby wszystkie kawałki zostały równomiernie pokryte oliwą/masłem. Gotuj pieczarki przez 1-2 minuty często mieszając, do czasu, aż puszczą one sok.
4
gotowanie pieczarek - krok 4
Pieczarki wciąż będą białe, ale ich powierzchnia zacznie się błyszczeć na skutek wilgoci. Nieco soku puszczonego przez grzyby znajdzie się również na dnie patelni.
5
gotowanie pieczarek - krok 5
Kontynuuj gotowanie pieczarek na średnim ogniu, od czasu do czasu je mieszając. Gotuj grzyby do czasu, aż cały sok wyparuje, a same pieczarki zaczną ciemnieć, przybierając złotobrązowy kolor. Powinno to potrwać około 5-8 minut. Pieczarki po zdjęciu z ognia można jeszcze dosolić.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

spaghetti bolognese
spaghetti cukiniowe
Jak gotować na parze?

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Monika
06.11.2012
Żeby gotowane pieczarki były soczyste wogole nie wolno solić wody. Sól powoduje ze robią się takie skurczone, sflaczałe.