Szukanie pracy

Jak dobrze szukać pracy?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Wysyłasz CV hurtowo a nadal nie otrzymujesz odpowiedzi? Przeczytaj artykuł i poznaj inne metody szukania pracy albo udoskonal te, które już stosujesz!
P

Internet, telefon, znajomi, prawidłowo napisane CV i list motywacyjny

1
W dzisiejszych czasach wysyłanie odpowiedzi na ogłoszenie w gazecie, może nie przynieść zamierzonych efektów. Ogłoszenia w prasie, to w większości okrojone oferty z których tak naprawdę poza nazwą stanowiska i numerem kontaktowym nic nie wynika. Możesz oczywiście oddzwaniać i sprawdzać każdą ofertę ale to obarcza Cię dodatkowymi kosztami. Sprawdź tylko te oferty, które faktycznie zasługują na uwagę.
2
Prawidłowo przygotowane CV to połowa sukcesu w szukaniu pracy. Dziś jednak, nie wystarczy umieścić w nim wszystkich niezbędnych informacji. Warto aby Twoje CV zaciekawiło pracodawcę swoją oryginalnością, innowacyjnością. W dalszym ciągu powinno być jasne, czytelne ale możesz je urozmaicić np. poprzez przedstawienie informacji za pomocą diagramu, tabeli, wykresu. W ten sposób Twoje CV wyróżni się spośród wielu. Śmiało użyj też koloru, pamiętając jednak aby nie przesadzić w tej kwestii.
W Internecie znajdziesz sporo gotowych wzorów CV do pobrania, w których wystarczy jedynie zmienić dane i zdjęcie.
Jeśli jednak dysponujesz odpowiednim budżetem możesz zlecić wykonanie CV specjalistycznej firmie, która wykona tę pracę za Ciebie a Ty zyskasz pewność, że masz CV jedyne w swoim rodzaju.
3
Nie wstydź się tego, że szukasz pracy, tylko śmiało rozgłoś to wśród znajomych. Poczta pantoflowa była jest i będzie znakomitym nośnikiem informacji - w tym także tych o dostępnych stanowiskach pracy. Znajomych mamy przecież multum a oni mają innych znajomych, którzy prowadzą własne firmy i być może są naszymi potencjalnymi pracodawcami. Nie wstydź się też odmawiać znajomym, jeśli oferta Cię nie interesuje. Lepiej przecież odmówić na wstępie niż dać plamę już na rozmowie kwalifikacyjnej.
4
Poza odpowiadaniem na ukazujące się oferty pracy możesz wysyłać swoją aplikację także bezpośrednio do kadr firm. Być może w danym momencie nie odbywa się rekrutacja na żadne stanowiska ale lada dzień będą potrzebować kogoś do pracy a Ty będziesz dzięki temu pierwszą osobą, która wezmą pod uwagę.
5
Nawet jeśli pracujesz i nie zanosi się na zmianę aktualnej pracy to na bieżąco śledź rynek i przeglądaj oferty pracy. Warto mieć pojęcie o swoim zawodzie i o ofercie jaką rynek daje osobie z Twoim wykształceniem i umiejętnościami. Może natrafisz na ofertę, która przedstawi Ci lepsze warunki pracy? Nie lubimy zmian ale czasem wychodzą nam one na lepsze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

aga
13.11.2017
To chyba tekst dla ludzi którzy chcą zmienić pracę a nie dla tych którzy nie mają jakiejkolwiek, bo wtedy bierze się to co jest, zwyczajnie trzeba mieć z czego żyć. Od 2014 wysyłam cv do działu kadr a jest 11.2017 i tylko studentki, z wyższym albo wyłącznie na zastępstwo.
kierunekrozwoju.pl
23.04.2016
Witam! Proces poszukiwania pracy można sobie ułatwić i ukierunkować się na poszukiwanie konkretnego zawodu. Dzięki wykonaniu testu predyspozycji zawodowych łatwiej można określić swoje preferencje i predyspozycje do konkretnej branży. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie kierunekrozwoju.pl. Zapraszam!

Pozdrawiam
Przedstawiciel serwisu Kierunek Rozwoju
skrzacik0007
06.11.2012
Najlepszym sposobem na znalezienie pracy są znajomi