Niepłodność u kobiet

Przyczyny niepłodności żeńskiej

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Starasz się o dziecko już od dłuższego czasu ale ciągle nie udaje się? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o żeńskiej niepłodności oraz sposobach jej leczenia.
1
Niepłodność żeńską dzielimy na tę spowodowaną czynnikami mechanicznymi, czyli np. nieprawidłowo funkcjonujące jajniki
oraz na hormonalne, kiedy np. organizm nie wytwarza dostatecznej liczby hormonów oraz immunologiczne, kiedy zarodki niszczone są przez wytwarzane w organizmie przeciwciała. Aby walczyć z niepłodnością należy wykonać szereg badań i dokładnie określić jej podłoże.
2
Najczęściej na problemy z zajściem w ciążę uskarżają się kobiety po 33. roku życia. Dlatego też macierzyństwo planować powinno się stosunkowo wcześnie. Najlepiej zajść w ciążę do 30. roku życia, bo z każdym późniejszym rokiem zwiększamy prawdopodobieństwo komplikacji oraz ewentualnych chorób własnych i dziecka.
3
Kolejnym powodem poprzez który kobiety mają problem z zajściem w ciążę są kłopoty z drożnością jajowodów. Niedrożność jajowodów spowodowana jest często przebytymi chorobami przeniesionymi drogą płciową, czasem poprzez zabiegi tj. np. zapalenie wyrostka robaczkowego. Niedrożność ta może być też dziedziczna.
4
Za problemem z zajściem w ciążę może stać też owulacja a dokładniej jej brak. Owulacja to kluczowy moment, podczas którego możliwe jet zapłodnienie komórki jajowej, ponieważ komórka jajowa wtenczas właśnie dojrzewa. Brak owulacji może być spowodowany menopauzą, zaburzeniami hormonalnymi, neurologicznymi a także zażywaniem leków i innymi chorobami.
5
Częstą przypadłością jest zespół policystycznych jajników. Występuje on często w towarzystwie otyłości brzusznej oraz nadmiaru męskich hormonów a co za tym idzie nadmierną potliwością, owłosieniem etc.
Zespół policystycznych jajników polega na tym, że nieprawidłowo przebiega owulacja. Towarzyszą temu często znikome miesiączki lub ich brak. Komórka jajowa kobiety cierpiącej na zespół policystycznych jajników dojrzewa ale nie pęka i jajeczka nie są uwalniane do jajowodów.
6
Trudną do zdiagnozowania przyczyną niepłodności jest endometrioza. To choroba, która polega na tym, że błona śluzowa macicy występuje poza jej obszarem. Do objawów można zaliczyć np. ból podczas stosunku czy oddawania moczu a także biegunkę, wzdęcia, ogólne zmęczenie.
7
Swój problem z niepłodnością należy zdiagnozować możliwie szybko. Im szybciej określimy co stoi za nieprawidłową pracą układu rozrodczego tym szybciej uda się nam znaleźć odpowiednią dla nas metodę leczenia.
8
Wzbogać swoją dietę w selen, cynk, witaminy E i C, miedź, magnez i żelazo - one pomogą w utrzymaniu prawidłowej płodności. Pamiętaj, że lepsze są witaminy i minerały pozyskiwane z naturalnych produktów np. owoców i warzyw niż te, które kryją się pod postacią suplementów diety. Rozeznaj się dokładnie w określonych dawkach witamin i minerałów jakich potrzebujesz, gdyż niektóre z nich w zbyt dużych dawkach mogą powodować inne komplikacje.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

brzuszek ciążowy
Odżywianie w ciąży
Odżywianie się w ciąży

Komentarze (0)

* Pola wymagane